Sairaalakassi

Mutta se kuppi ei välttämättä kasva noin paljoa, mulla se pahin turvotus oli vaan pari päivää ja laski sit niin et odotusaikana hankitut liivit meni hyvin. Imetin ja pumppasin kyllä ahkerasti ja otin ihan tavoitteeksi pitää rinnat sopivalla täyttöasteella, kyllähän ne sit täyttyessään turpos taas hurjasti mut se tunne ku tissit on täynnä on vaan niin inhottava et koitin välttää sitä.. Mut tosiaan jos ne nyt jo tuntuu pieniltä ni varminta palauttaa ja käydä sit sovittamalla ostamassa ku maito on noussut ja vähän tasaantunut, nyt alkuun joku Imetystoppi voi riittää et ekat päivät pärjää :)
 
Mittailin tänään ja katsoin lumingerien sivuilla olevan laskurin perusteella et ois nyt 100K :eek::eek::eek:
Pitänee siis ihan aikuisten oikeesti miettiä että mistä näille maitolaitoksille löytyy kannattimet :wideyed:
Noi tilaamani oli just sellaiset pehmeät, kaarituettomat. Täytyy huomenna kuukkeloida lisää :bookworm:

Voi hyvinkin pitää paikkaansa toi kuppikoko. Ympärysmitta rinnan alta kyllä luultavasti pienenee 10cm helpostikkin, mutta toi kuppikoko voi helpostikkin olla K.
Mä aloin nyt vakavasti harkitsemaan että opettelen ompelemaan make bran kaavoilla liivejä ja tilaisin sieltä aloitus pakkauksen ohjeineen ja kaavoineen ja ompelisin täydellisesti istuvat imetysliivit. Tuskin tämä haave toteutuu, mutta kun pitäis jostain saada parit kunnolliset tukevat ja mukavat millä pärjää seuraavat 1-2vuotta.
 
Minäkin haluaisin oppia tuon make a bran, joko ihan kurssilla tai alotuspakkauksella. Mutta en oo vain saanu vielä aikaiseksi, ehkä tässä jossain vaiheessa.
Nyt sain vkl. aikana kassinkin pakattua, sillä on perus vaatteet minulle ja pienelle parille kolmelle päivälle. Loput perushygienia välineet lisäilen sirten kun on se lähtö. Hieman vielä mietityyttää tuo päästäänkön hotellin puolelle, kun silloin pitäisi saada tuo 6-vuotias matkaan, sinne ei ilmeisesti voi jäädä yksin yöksi... Ja toinen kun juuri tämä 6-vuotias on ollu nyt viikon flunssassa, niin voiko sitten räkänenänä jäädä sinne. Itse en omaa lastani pelkää, mutta muut siellä olevat ei välttämättä haluaisi räkänenää sinne...
 
Minäkin haluaisin oppia tuon make a bran, joko ihan kurssilla tai alotuspakkauksella. Mutta en oo vain saanu vielä aikaiseksi, ehkä tässä jossain vaiheessa.
Nyt sain vkl. aikana kassinkin pakattua, sillä on perus vaatteet minulle ja pienelle parille kolmelle päivälle. Loput perushygienia välineet lisäilen sirten kun on se lähtö. Hieman vielä mietityyttää tuo päästäänkön hotellin puolelle, kun silloin pitäisi saada tuo 6-vuotias matkaan, sinne ei ilmeisesti voi jäädä yksin yöksi... Ja toinen kun juuri tämä 6-vuotias on ollu nyt viikon flunssassa, niin voiko sitten räkänenänä jäädä sinne. Itse en omaa lastani pelkää, mutta muut siellä olevat ei välttämättä haluaisi räkänenää sinne...

Tarkotatko sitä naikkarin hotellia? Mie olen tässä nyt ymmärtänyt kaikkien, jopa neuvolatädin puheista että kyllä sinne voi äiti ja vauva yksinkin mennä. En mie ainakaan voi koko perhettä sinne ottaa kun isompien pitää aamulla päästä kouluun eikä mies meinaa pitää isyyslomaa.
 
Tarkotatko sitä naikkarin hotellia? Mie olen tässä nyt ymmärtänyt kaikkien, jopa neuvolatädin puheista että kyllä sinne voi äiti ja vauva yksinkin mennä. En mie ainakaan voi koko perhettä sinne ottaa kun isompien pitää aamulla päästä kouluun eikä mies meinaa pitää isyyslomaa.
Juuri sitä meinaan, meillä ei ole kuin 15 min matka kotoa sinne. Mutta en tosiaan oo muistanu ollenkaan kysellä neuvolassakan tarkemmin, tosin kerran kun puhuttiin siitä ni jäi olo ettei terkkerikaan kunnolla tiennyt. Mutta hyvä jos siellä voi olla yön yksinki, tai ehkä pyydän tuon 17 vuotiaan sinne jos ei saa jäädä yksin. :happy119 Käsitin vain jostain että sinne pääsisi vain uudelleen synnyttäjät ja sellaset joilla on apua vauvan hoitamiseen. Mutta kun tämä on kolmas, ni en usko yllättäviä ongelmia tulevan...
 
Juuri sitä meinaan, meillä ei ole kuin 15 min matka kotoa sinne. Mutta en tosiaan oo muistanu ollenkaan kysellä neuvolassakan tarkemmin, tosin kerran kun puhuttiin siitä ni jäi olo ettei terkkerikaan kunnolla tiennyt. Mutta hyvä jos siellä voi olla yön yksinki, tai ehkä pyydän tuon 17 vuotiaan sinne jos ei saa jäädä yksin. :happy119 Käsitin vain jostain että sinne pääsisi vain uudelleen synnyttäjät ja sellaset joilla on apua vauvan hoitamiseen. Mutta kun tämä on kolmas, ni en usko yllättäviä ongelmia tulevan...

Mulle terkka sano että kyllä sinne pääsee ensisynnyttäjätkin jos pärjäävät keskenään. Ja ymmärsin myös että ns. ”Yksinsynnyttäjät” (joka mun mielestä oli vähän väärä sana) pääsee myös.
 
Juuri sitä meinaan, meillä ei ole kuin 15 min matka kotoa sinne. Mutta en tosiaan oo muistanu ollenkaan kysellä neuvolassakan tarkemmin, tosin kerran kun puhuttiin siitä ni jäi olo ettei terkkerikaan kunnolla tiennyt. Mutta hyvä jos siellä voi olla yön yksinki, tai ehkä pyydän tuon 17 vuotiaan sinne jos ei saa jäädä yksin. :happy119 Käsitin vain jostain että sinne pääsisi vain uudelleen synnyttäjät ja sellaset joilla on apua vauvan hoitamiseen. Mutta kun tämä on kolmas, ni en usko yllättäviä ongelmia tulevan...

Ainakin kun sieltä hus:in sivuilta lukee potilashotellista, niin ei siellä ole mainittu etteikö äiti ja vauva voisi olla kahdestaan. Sinnehän pääsee sen mukaan missä kunnossa synnyttäjä ja vauva on ja muita kriteerejä ei ole ainakaan mainittu. Tietty sitten jos äiti ja vauva on kahdestaan, niin haasteeksi tulee ruokalut..ruoka pitää hakea itse alakerran ravintolasta ja ravintola toivoo ettei sinne tuoda vauvoja, niin pitää järjestää aina ruoan noutamisen ajaksi vauvalle joku muu hoitaja. Oon käsittänyt että henkilökunnan työtehtäviin ei kuulu siellä vauvan hoito, kun sinne mennään nimenomaan silloin kun pärjätään enimmäkseen omillaan.
 
Vauvan kotiutumiskassi on kyllä valmiina, mutta omat kamat vielä hajallaan... Toki on listattu niin helppo vaan nakata kassiin :)
 
Takaisin
Top