Sairaalakassi!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja uppunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

uppunen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Noniin, elikkä kohta alkaa olla se aika, että pitää pakata sairaalakassi valmiiksi :)
Neuvoja ja vinkkejä ensikertalaisille, mitä kannattaa ottaa mukaan ja mitä kannattaa jättää kotiin :)

Tähän asti olen listannut itselleni:

- Vauvalle kotiinlähtövaatteet
- Itselle kotiinlähtövaatteet
- Hammasharja+tahna
- Hiusharja
- Shampoo+hoitoaine
- Deodorantti
- KAMERA+kameranakunlaturi
- Kännykkälaturi(+kännykkä tietysti :D)
- Synttärikortti vauvalle + postimerkki
- Ristikko/lukemista/jotain muuta puuhaa JOS on tylsää...
- Imetysliivit+liivinsuojuksia

Meikkejä en viitsi ottaa, kun en nyt raskausaikana oo muutenkaan meikkaillu :) Synttärikortin haluan ottaa mukaan sairaalaan, jonka sitten kirjoitan siellä ja lähetän meille kotiin. Vauvan eka kortti :)

Hirveesti oon lukenu, että kaikki laittanu erikseen, että omat sukat mukaan. En usko, että tartten mitään sukkia, yleensä kuljen kesäisin ilman sukkia muutenkin, eikä tuo matka tosiaan oo kummonen :)

Mutta laittakaas kaikki teiän sairaalakassin sisältö. Toi mun on vielä aluillaan, kyllä sinne vielä lisää tulee varmasti :D

Pitäs kans alkaa miettiin ja pikkuhiljaa laittaa valmiiksi...

Noiden edellisten lisäksi aion ottaa mukaan oman pikkupeiton vauvalle ja unipupun ;) ..ei sillä että niitä tarvittais mutta koska vaan haluan :) 

-suklaata tms

-neuvolakortti !! 

-korvatulpat ois varmaan hyvät jos sattuu samanlainen huonekaveri ku viimeks eli sellanen joka kuorsas koko yön ja pitkin päivää :D 

uppunen, tarkottiks ne ehkä, että sairaalasukkien sijaan omat sukat? kun siellähän pidetään sukkia ja tossuja, ja ne on aika hirveet ne sukat ja rullautuu pois..mä tykkäsin kyl suojata jalat ku sairaalassa on kaikkia pöpöjä. mut en ois halunnu omia sukkia viiä, ku kivempi ku voi vaan jättää sairaalaan pestäväks kaikki..

mä en oo niin miettiny vielä tota kassia, kun on muuttokin tässä välissä vielä. mut tyhjennetty ja ladattu kamera on ehkä se tärkein, mitä tarttee. ja sit pillimehuja ja suklaata, jos synnytys venyy, ja sit ku ei jaksa ees nousta sängystä sen jälkeen..ne oli viimeks tarpeen.

pitänee laittaa myös napsulle hoitokassi valmiiks, et voi sitte viiä kavereille yökylään ku aika tulee..

jaa, en tiiä, jotain huonoista sairaalasukista oon kuullu. Mulla tulee niin tukalan kuuma, että en tiiä pystynkö mitään sukkia käyttää. sukat on kesähelteillä mulle erittäin ahdistavat, ja jos vain saa, niin aioin olla kyllä ilman. mielummin ottaa jotkut omat sandaalit sinne sitten.

Mä en tiedä muusta mutta omat tohvelit otan!

Kun tuossa kuukausi sitten jouduin osastolla olemaan yön,
ei mulle löytyny sopivia kenkiä.. Mulla kun muutenkin isoo jalka
ja sitten vielä törkeän turvoksissa, niin johan on kiva yhdistelmä :D

Toki ne sairaalan sukat on epämukavat kun sellaset muodottomat mutta
ne on helppo vetää jalkaa iso mahaisena..

Viime kerrasta viisastuneena aion ottaa mukin ison muovisen mukin! :) Mua janotti synnytyksen jälkeen ihan hirveästi ja sitten tuotiin sellainen pieni lasi ja pieni kannu vettä, vaikka olisi voinut juoda monta litraa! Muuten sitä tavaraa oli tullut pakattua vähän liiankin paljon mukaan. Kunhan nyt neuvolakortti, kamera, kännykkä, dödöt ym. ja puhtaat vaatteet tulisi otettua.

Noista vauvan kotiintulovaatteista tuli mieleen että mitä vaatteita aiotte mukaan ottaa?

Mahtaako riittää esim.
-pitkähihainen body
-puoli potkuhousut
-myssy
-tumput (en tiiä onko noikaan tarpeelliset)
-varuiksi ohut peitto kaukaloon jos on pilvinen tai sateinen keli
-mitä muuta???

Kuitenkin kun ajattelee että heinä/elokuussa (heinäkuun lopussa meillä LA) mahdollisesti on tuhottoman kuuma niin ei kai lapselle mitään kummempia haalareita tarvitse laittaa?

Tai oikaiskaa mua ihmeessä jos olen nyt ihan hakoteillä!

Mä pakkasin vauvalle vaatteiksi pitkähihaisen bodyn, velourhousut ja puseron, ohut pipo ja sellaset ns sisätumput sekä töppöset ja sukat. Kuitenkin otan vielä kevyen peitonkin mukaan. Ja siis kyllähän isä pystyy sitte tuomaan tarvittaessa jotain muuta.. Mutta enpä usko että mitään haalaria tarvitaan! :)

Ite oon miettiny että kannattaako vauvalle pukea kotiutumiseen jokatapauksessa pitkähihanen body oli keli mikä lystää? ts. kuinka kuuma pitää olla että lyhyt hihasella tarkenis?
Toki ajattelin sitten jonkin ohuen neuleen/takin yms ottaa pienelle erikseen jos lyhythihaseen päädytään.

Kyllon kuulkaa vakiata vauvan vaatettaminen kun ei oikeasti ole mitään kokemusta asiasta emoticon

Meillä isäntä yrittää kovasti että jos kotiin tullessa on tosi lämmintä niin vauva tulee pelkissä vaipoissa! :D mut jostain syystä en ite oikein lämpene ajatukselle. Johan ne turvakaukalon vyöt saattaa hiertää pikkuisen herkkää ihoa... Joskus kun toi mun kullanmuru vaan on niin hassun tyhmä. :)

Mä kyllä henkilökohtaisesti puen vastasyntyneen pitkähihaiseen bodyyn ja pitkälahkeisiin housuihin. Myssy on ehdottomasti oltava, ohuet tumput laitan myös.

Vastasyntyneellä ei lämmönsäätely toimi ja vauva ei vielä hikoile. Vauvan iho on myös hyvin herkkä ja palaa auringossa helposti.

Vauvan niskasta voi arvioida, onko hänellä sopivasti vaatetta päällä. Niska ei saisi olla kuuma ja hikinen. Jos niska tuntuu viileältä, tarvitaan lisää vaatteita. Vaatetuksen riittävyyttä on hankala arvioida käsistä ja jaloista, koska vauvalla ne ovat luonnostaan aina hieman kylmät – pikkuinen ei silti palele.

Muutenkin sairaalakassi on pakattuna valmiina: omat kotiutumisvaatteet, vauvan kotiutumisvaatteet, hygieniavälineet, kamra+laturi, neuvolakortti, suklaata ja vichyä. Kännykän ja  rahapussin kun muistaisi ottaa lähtiessä, niin ja lääkkeet jajaja :)

Meillä kotiutusvaatteeksi valikoitui tytölle vaaleanpunaiset rimpsusukat, valkoiset pussihousut (kangas ohutta), valkoinen lyhythihainen body jossa nätti kaulus ja vaaleanpunainen ohut neule. Päähän tarvittaessa valkoinen ohut myssy. Pojalle käy samat valkoiset housut, tummansininen pitkähihainen kauluksellinen body ja siniset sukat. Päähän myös valkoinen myssy. Sään mukaan tehdään sitten plan B. Ostettiin suosiolla kokoa 56, suattaapi olla että hieman isot mutta ehkä ei haittaa:) Tosin en usko meidän pikkuisen välttämättä olevan kovin pieni syntyessään:)

Muutoin kassi sisältää:
-Minulle yöpuku
-Alusvaatteita ja sukkia
-Lökövaatteet päiväksi
-Omat tohvelit
-Hygieniatarvikkeet, sisältää myös meikit ja hiustenlaittotarvikkeet. Jep olen turhamainen:)
-Liivinsuojat ja yhdet imetysliivit
-Kännykän laturi
-Juomapullo
-Kamera + laturi

Oiskohan tuossa riittävästi:)

Kyllä minäkin laitan joka tapauksessa pitkähihasen paidan vauvalle ja myssyn päähän. Pidetäänhän niillä sisällä sairaalassakin pitkähihaset ja myssyt ja huoneen lämpötila on kuitenkin normaalia korkeampi :)

Niin, onhan se pikkuinen tottunut masussa siihen n.+37. Kyllä mäkin sen pitkä hihaisen bodyn ja housut jo pakkasin valmiiksi. Tuskinpa sairaalasta edes antaisivat lähteä edes pelkkä vaippa päällä. :)

Toi berliininmunkin mainitsema juomapullo voipi tosiaan olla ihan aiheellista ottaa mukaan! Kun oon normaalistikin tottunut juomaan paljon päivän aikana, niin voi olettaa et synnytyksen jälkeen juomista menee vieläkin enemmän. Pieni pillimehu ei ole ku yks hujaus.

Nyt on pakattuna valmiiksi:
- liivinsuojia ja imetysliivit
- isoja kuukautissiteitä kotimatkaa varten (tai jos on niin kovaa vuotoa niin otan sairaalasta kunnon vaipan) :)
- pari pillimehua ja tupla-patukoita
- alushousuja
- peseytymistarvikkeet, hammasharja yms.

Vasta ollaan menossa 34 viikkoa, joten en silleen ole stressannut sairaalakassin suhteen, mutta vähän oon lapulle kirjoitellut valmiiksi jos on jotain mieleen tullut.

Juomapullosta luin jostakin keskustelupalstalta, että varsinkin siis sporttipullo on helppo, kun voi juoda synnytyksenkin aikana helposti. Ei tartte availla sotkea veden tai mehun kanssa:) Mutta kyllä mä niitä pillimehujakin varaan:) Lisäksi myöhemmin mies saada tuoda mulle osastolle ananaslimpparia ja kolmen hedelmän mehua, ah olen niihin aivan koukussa:)

Takaisin