sairaalakassi

sinii

Oman äänensä löytänyt
Taitaisi olla aika kasata pikkuhiljaa sairaalakassia..

Olen nyt jotain jo laukkuun heittänyt, mm.

- sisäkengät meille molemmille (ainakin tayssissa mies tarvitsee)
- suklaalevyn
- pillimehuja
- miehelle energiajuoman
- alusvaatteita ja sukkia
- hammasharja ja tahna

vielä pitäisi kaikenlaista laittaa.. :)

Mitenkäs teillä, pakattuna/suunniteltuna?

Kuinka ison laukun sinne kehtaa ottaa mukaan? Ettei näytä siltä kun sinne astelee että on pitkälle lomamatkalle lähdössä :D mun on aina vaikeuksia pitää tavaramäärä aisoissa :) kun viehän noi jo tollaisesta keskikokoisesta kassista hurjasti tilaa noi kahdet sisäkengät, en tiedä saanko lopulta niitä mahtumaan tohon mihin olen alkanut tavaroita kasaamaan..
 
En ole vielä kauheasti miettinyt mitä pitäis ottaa mukaan. Ajattelin ottaa vaan sellaiset tavarat mitä ihan alkuun tarvii. Mies saa tuoda sitten sitä mukaa kun tarvetta ilmenee. asutaan alle 500m sairaalasta. Nuo sisätohvelit on kyllä semmoinen juttu, mitä en edes omista...no kai sieltä saa jotkut lainapopottimet sitten.
 
Heips! Mä en tarvinnut loppujen lopuksi varmaan puoliakaan tavaroista, jotka olin pakannu sairaalakassiin ;) Jätin ihan suosiolla omat sisäkengät pois kassista, koska vievät tosiaan aika paljon tilaa ja TAYSistä ainakin äiti saa kengät. Omia alushousuja en viitsinyt pitää, koska jälkivuotoa tuli niin paljon, ettei se paksu side olis mahtunu niihin. Pidin muutenkin vaan sairaalan vaatteita, koska hormonien ja helteiden takia (synnytin kesällä) hikoilin niin paljon, etten viitsiny omia vaatteita liata. Omat sukat mulla kyl oli jalassa, koska ne sairaalan sukat oli ihan hirveet, valuivat koko ajan.

Varmaan ainoat mulle välttämättömät oli hammasharja ja tahna ja hiusharja. Oli mulla hiustenkuivaaja ja suoristusrautakin mukana, mutta olin kyl synnytyksestä ja valvomisista niin väsyny, etten pahemmin jaksanu nähdä vaivaa ulkonäön eteen.
 
Mulla oli viimeks:
-Äitiyskortti &kelakortti
-lompakko
-kirja ja ristikkolehti (pitääki muistaa ostaa ristikko varuilta)
-kotiinmenovaatteet (housut, alusvaatteet, sukat, paidat...)
-vauvan hakupuku
-kamera
-känny ja laturi
-hiusharja
-dödö, hammasharja jne.
 oiskoha ollu muuta? En muista :D Mut aika samoilla aattelin mennä :) sukat jalassa mä siellä hiihtelin, eikä kukaa mitää sanonu :D
 
meillä oli mukana viimeks:

- sisäkengät
- ukolle eväitä
- puhtaat vaatteet itselle ja vauvalle kun kotiuduttiin(+ imetysliivit)
- pesuaineet(hammasharja, tahna, shampoo ym)
 - kirja/ristikko ajan vietteeks
- kauratyyny
- viimeks ei ollu mukana mutta nyt otan tutin mukaan

mulla on tommonen vaippalaukun kokonen pakattuna jo nyt niin ei sitäkään tarvii stressata enää :)

pitää lisäillä jos keksii jotain
 
Mä en ole kyllkään vielä mitään pakannu, kun tarviin niitä samoja juttuja täällä kotonakin. Jos nyt tulee joku hirvee kiire lähtö niin osaahan se mies sitten hakea niitä kamoja jossain vaiheessa täältä kotoakin. Mutta näitä olen ajatellut pakata kassiin sitten kun pakkaan:

Neuvolakortti ja kela-kortti
Sisätossut (meille sanottiin synnytysvalmennuksessa että sairaalalla on hyvin vähän eri kokoja eli kannattaa ottaa jotkut omat tohvelit/crocsit mukaan jos haluaa)
Kotiintulovaatteet (verkkarit, imetyspaita, alusvaatteet), muuten aion varmaan mennä sairaalan kuteilla kun siellä kuulemma tulee sotkua...
Vauvan kotiintulovaatteet
Hammasharja, -tahna, shampoo, harja, hiusklipsi ja pari pinniä
Luettavaa
Känny, kamera, laturit
cd-levy synnytykseen
Jotain evästä ukkelille

Jos me sitten saadaankin perhehuone niin pitäishän sitä iskällekin olla jotain vaihtovaatteita mukana mutta luulen, että hän saa sitten tulla kotoa hakemaan. Matkaa kun ei ole kun muutama kilsa.
 
kun nyt saan ensin kasaan noita tavaroita, niin ajattelin sitten vielä laittaa listan tohon kassin päälle, että mitä sinne pitää vielä lisätä siinä lähtövaiheessa, kun ei kaikkea voi kuitenkaan pakata etukäteen.

meille noita muovisia sisäkenkiä painotettiin valmennuksessa, sairaalakierroksella ja sairaalan nettisivuillakin, erityisesti just sitä että isä tarvitsee sellaiset.. äidille ei kai ole niin väliä.. mutta sairaala on likainen paikka, niin ei ole kiva sukkia liata kokoajan kun siellä vuodeosastolla sitten hilluu.. ja muoviset sen takia, että ne pitää sitten pystyä puhdistamaan.. ja sanottiin just että älkää mitään aamutohveleita ottako.. riippuu varmaan sairaalasta että tarviiko omia..

niin, ne vie kyllä sitten pakollista tilaa kassista..
 
Sen verran vaan, että esikoista synnyttämään mennessä oli jos jonkinmoista tavaraa mukana, mut oikeasti tarttin sit vain
kotiintulovaatteet (sis. imetysliivit) mulle ja vauvalle,
puhelimen, kameran, laturit
suihkukamat (siis shampoo, hoitoaine, hiusharja, hammasharja ja -tahna jne)

Miehelle mulla oli pakattuna kans vaatteita ja läpsyt jalkaan ym, mut ei se sit koskaan käyttäny niistä mitään. Ei saatu perhehuonetta, joten se ei voinu olla siellä koko aikaa. Tällä kertaa otan ehkä vain ne läpsyt sille, hakekoon sit ite kotoa kaiken muun.

Käytin koko ajan niitä sairaalan kuteita, kun hormoonien takia tosiaan hikoilutti ihan hulluna (keskellä talvea!) ja maitoa suihkusi. Ja olin niin väsynyt, että aina kun esikoinen nukkui, niin mä nukuin kans. Meillä siis päädyttiin silloin sektioon, eli olin niin kipeekin, etten jaksanu mihinkään liikkua, jollei ollu ihan pakko.

Ne sairaalan sukat on kyllä ärsyttäviä, ku valuvat koko ajan, mut niillä mä siellä hiihtelin pitkin käytäviä. Muistaakseni oli jotku sairaalan semmoset muoviläpykät jalassa välillä, mut ei aina, ja sitä paitti olin suurimmaks osaks sängyssä. :)
Ja sen sektion ja jälkivuodon takia pidin kyllä mielelläni niitä sairaalan verkkoalkkareita, kun ei haitannu, että sotkeentuu ja sai heittää roskiin, ku oli käyttäny.
 
Mulla oli ekalla kerralla vaikka mitä turhaa mukana. Nyt oon alkanu jo pakkaillee tätä uutta tulokasta varten kassia ja se sisältää vasta vauvan kotiin tulo vaatteet. Aijon myös pakata suihku tarvikketa ja ylipäätään hygienia tuotteita, suihkusaippua kannattaa olla mieto ja hajusteeton koska ei siellä oikein voi muuta käyttääkkään. Kamerat, kännykat kortit ja kukkarot myös mukaan. Ja tietysti omat kotiin tulo vaatteet ja sukkia! alushousuja siellä ei paljoo tarvinnu kun ne siteet siellä on ihan järkyttävän paksuja. Mitään turhaa kuten ristikot yms. en ottanu/ota mukaan koska eipä niille aikaa ja jaksamista oikein jäänyt :)
 
Takaisin
Top