Sairaalakassi

Kcatri

Näppärä viestien naputtelija
Rupesin pakkailemaan jo sairaalakassia. Ajattelin ottaa mukaan ainakin mammavaatteita ja alusvaatteita itselle, dödön, hammasharjan ja -tahnan, shampoon, ihovoiteen, kuukautissuojia jälkivuotoa varten, imetysliivit (sitten kun ostan ne) ja liivinsuojia. Vauvalle ajattelin ottaa mukaan useampia vaatteita, katsoo sitten sään mukaan mitä laittaa päälle; mukaan olisi lähdössä kaksi bodya, potkuhousut, potkupuku, sukat, tumput käteen ja myssy, mahdollisesti myös nallehaalari. Turvakaukalon voi mies tuoda sitten myöhemmin.

Millä raskausviikolla Te olette pakanneet/ aiotte pakata sairaalakassin? Ja mitä kannattaa ottaa mukaan?

 
Mulla on ollut jo jonkun aikaa kassi pakattuna (muutama asia vielä puuttuu).  Olikohan se toukokuun puolella vai jopa tässä kuussa kun tossa yleisessä osuudessa asiaa jo vähän puitiinkin?  Joka tapauksessa mun kassista löytyy:

- lasten uimarengas kotimatkaa varten (istuminen ilman rengasta voi olla mahdottomuus synnytyksen jälkeen)
- hammasharja+tahna
- dödö
- hiusharja
- imetysliivit+suojia (liivit sangen joustavan kokoiset, ei voi tietää ennalta mihin kokoon ryntäät turpoo kun maito nousee, saattaa kuppikoko nousta monellakin!)
- kamera+paristot
- pillimehuja ja evästä
(eväät vielä ideoimatta, mulla siis viimeksi oli hillitön nälkä iltaisin kun ne annokset on mitä on, mehut on pakattu jo)
- luumuja (mikään ei ole ikävämpää kuin kova maha jos on alakerta tuusannuuskana)
- vauvan kotiutumisvaatteet (body, potkuhousut, myssy, tumput, kevyt nallehaalari varuiksi)
- vauvan unilelu (tulee jatkossa asumaan vauvan sängyssä, tuleepa tutuksi heti alusta)
- kännykän laturi
- käteistä kanttiinia varten (ei ole vielä pakattu...)
- ajanvietettä = ristikkolehti, kirja tms.
- omat kotiutumisvaatteet (pikkuhousut, paita, sukat, housut osin vielä pakkaamatta)
- mahdollinen nuuhkurätti (joku pikkupyyhe tms. minkä kanssa vauva saa pötkötellä ja viedään sitten kotiin koiralle haisteltavaksi jotta tietää mitä on tulossa kotiin)
- kaukalo (nojoo tätä ei kyllä sinne kassiin laiteta, mutta luultavasti se saa heinäkuussa muuttaa autoon)

Neuvolakortti, kännykkä ja omat lääkkeet kulkee mulla aina käsilaukussa joten ne tulee sitä kautta mukaan.  Siteitä en ota kun sairaalasta niitä saa kuitenkin (ne sairaalan valtavat siteet on muuten huomattavasti mukavampia leikellyn alapään kanssa kuin ohuet, eivät paina tikkejä).  Saatan jonkun rasvan vielä pakata mukaan, ehkäpä Ceridal-öljyn kun sillä voi sitten hoitaa kosteutuksen lisäksi mahdolliset nännihaavatkin.  Siitä tulikin mieleen että vois varuiksi pakata rintakumitkin.
Tota uimarengasta suosittelen lämpimästi!  Se ei maksa kuin pari euroa ja voi oikeesti tulla tosi tarpeeseen!  Sairaaloissa on yleensä istumarenkaita mutta kotimatkaa varten tarvitsee oman.

Kannattaa ehkä pakata pehmeään kassiin.  Sairaaloissa voi olla tosi pienet säilytystilat ja pehmeän kassin saa helpommin tungettua paikkaan jos toiseenkin kuin kovan, joustamattoman kassin.
 
Mää pakkailin omaa sairaalakassia eilen. Tuli vaan semmonen olo, että se pitää nyt laittaa valmiiksi tai ainakin alulle. Kassiin meni:

Vauvalle:
Body
Housut
Tutti
Tuttiketju
Myssy
Sukat
Haalari


Minulle:
Alusvaatteita
Verkkarit
Toppi
Pitkähihainen
Dödö
Shampoo, hoitoaine
Saippua
Harja, kampa
Kännykän laturi
Kirja


En pakannut mitään eväitä sinne vielä. Kattoo sitte lähempänä ja aina mies voi tuoda sitten täydennystä. Imetysliivejä en ole vielä ostanut, pitäisi saada aikaiseksi ne hakea. Siteitä en ota, kun sairaalassa on niitä kuitenkin. Yritän pitää tavara määrän minimissä, ettei sinne sairaalaan tule koko omaisuutta raahattua. Tavaraa saa aina lisää miehen mukana. Meillä vierailuaika oli 12-19.
 
En oo vielä pakannut mutta oon kirjottanut listan (josta saattaa puuttua vielä jotain, mut ei nyt ainakaan tuu mieleen.)

-Matkahammasharja ja -tahna
-Kamera ja kameran laturi
-Deodorantti
-Kännykkä ja kännykän laturi
-Shampoo ja suihkusaippua + hoitoainenäyte (pärjään kyllä tarvittaessa ilman hoitoainettakin joten en viitsi ottaa koko purkkia viemään tilaa)
-Neuvolakortti
-Kosteusvoide ja huulirasva
-Miehelle sisäkengät (lipsuttimet)
-Kolikoita välipala-automaattiin ja pysäköintiin
-CD tai pari jotka soi perusmankassa
-Vauvakirja
-Raskauspäiväkirja
-Ponnareita ja pinnejä (täytyy saada hiukset pois tieltä! :D Erittäin tärkeä mulle)
-Muutama toimiva kuulakärkikynä ja vihko (piirtelyyn tai mietteiden ylöskirjottamiseen, kynälle pitää tietty ottaa back-uppeja.)
-Harja
-videokamera ja sen laturi
-Suihkupullo olon helpottamiseen :D (Mistäpä tietää kuinka viileätä tai kuumaa siellä on.. ja kuumat paikat tulee varmaan vaikka ois kuinka hyvä ilmastointi)
-Juomapullo (ei tarvi kokoajan nousta ylös täyttämään sairaalan pikkumukeja vedellä, jotka on sen yhden hörpyn kokoisia..)
-Trippejä ja joku karkkipussi (kätevää evästä koska pystyy pakkaamaan etukäteen, tuoreet eväät voi vaikka kiireessä unohtua ja niitä ei välttämättä oo aina kotona vaikka kuinka yrittäisi.. enkä piittaa mistään kuivatuista hedelmistä)
-Muutama tärkein meikki
-Liivin suojuksia
-Kookkaat rintsikat
-Ja eväitä, niitä tuoreita esim. hedelmiä. Ne kuitenkin pakataan vasta "viime hetkillä" Pitää yrittää pitää kokoajan vähän varastossa :)

Oon yrittäny pitää kaiken turhan ulkona, mutta aika pitkä lista silti kertyny.. :D Vauvan ja mun lähtövaatteet pakkaan turvakaukaloon niin mies saa sitten ne tuoda kun on lähdön aika. :)

EDIT: Pakkaan noi jossain vaiheessa ensi kuuta, tossa on kuitenkin niin paljon sellasta mitä tarvii vielä paljon eikä kaikkea voi kahta ostaa. Eikä mikään enteile aikaisesta synnytyksestä joten turha sitä kiiruhtaa. :) Itseasiassa alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että pitäis melkein alkaa laskea päiviä siihen laskettu aika+2 viikkoon eikä laskettuun aikaan. :D
 
Elikkäs tässä olis  vähä listaa minun laukustani  (tai siis sinne hankituista jutuista jotka ovat matkalla laukkuun+ muut mitä ei voi vielä pakata) :)

- Hammasharja+tahna
- Shampoo+hoitis
- Saippua
- Naamarasva ja putsari
- Deodorantti
- Liivinsuojuksia
- Harja+ponnareita
- Vauvakirja
- Pillimehuja, lakritsia ja luumusosetta
- Vesipullo, jossa jäähdytyspatruuna
- Miehelle energiajuomaa ja sipsejä (miehen oma toive) :D
- Mp3-soitin
-( Ehkä joku kirja )
- Kamera+pattereita
- Puhelin+laturi
- Mulle ja miehelle crocsit
- UIMARENGAS ( kiitos Moon hyvästä vinkistä ;) )
- Vauvalle tutti
- Kotiutumisvaatteet itselle (jotku löysät ja rennot)
- Kotiutumisvaatteet vauvalle: body, hiaton potkupuku, ohuet puuvillatumput, pikkuruinen ohkainen pipo ja varuiksi velourpuku jos on kylmempi ilma kotiin lähtiessä.

Semmosta siis minun kassiin tulossa, saattoi kyllä jotain unohtuakin :)

Neuvolakortti minulla kulkeekin aina mukana jotein ei tarvi erikseen sitä pakata.

 
Tuossa mietin tota sairaalakassia ja tuli vaan mieleen että ootteko pakannut kaksi kassia vaan vai yhden? Siis vauvalle oman ja itselle oman?Ei tulis ainakaan heti roudattua sinne sairaalaan niin kauheeta määrää tavaraa. Jos pakkais omat kotiintulovaatteet ja vauvan kotiintulovaatteet eri kassiin ja sen mies vois sitte tuoda vasta lähtöpäivänä.Sitte pakkais itelle mukaan ne varusteet mitä tarvii sairaalassaoloaikana ni toiseen kassiin. Olipas vaikeesti selitetty:)
 
Mulla on vauvalle oma kassi, joka sitten jatkossa muutenki on vauvan kassina, siis en tule sitä varmaan enää tyhjäämään ennen kun vauva on niin iso ettei tarvi koko aikaa kantaa vara vaatteita mukana, tai se mene rikki syystä tai toisesta. Tai jollei syystä tai toisesta tarvi pestä sitä..


ja tossa miettiny et periaatteessa en tarvis itelle omaa kassia ollenkaan, siis toi on vain ajatus, ei mulla periaatteessa ollu esikoisestakaan kassia, kun ukko vei sen mukana kun lähti vaavin syntymän jälkeen kotia.. olin siis ekan päivän ilman mitään omia tavaroita, tais jopa vaatteetki ukko viedä mukana kotia ja puhelin ja kamera meni kans. joten ei mulla mitään stressiä ole. 
ja kuiten hätätapauksessa ainaki lks:ssä oli pesuaineita kylppärissä ja hammasharjanki taisin saada sairaalasta+tahnaa. ja lukemista kuiten aina sen verta löytyy jostain aulasta ettei sekään mulle mikään pakollinen juttu ole... 

jollaki on huono päivä tänään, anteeksi. mut nää onki vaan mun ajatuksia tänään.
 
Takaisin
Top