Mulla on ollut jo jonkun aikaa kassi pakattuna (muutama asia vielä puuttuu). Olikohan se toukokuun puolella vai jopa tässä kuussa kun tossa yleisessä osuudessa asiaa jo vähän puitiinkin? Joka tapauksessa mun kassista löytyy:
- lasten uimarengas kotimatkaa varten (istuminen ilman rengasta voi olla mahdottomuus synnytyksen jälkeen)
- hammasharja+tahna
- dödö
- hiusharja
- imetysliivit+suojia (liivit sangen joustavan kokoiset, ei voi tietää ennalta mihin kokoon ryntäät turpoo kun maito nousee, saattaa kuppikoko nousta monellakin!)
- kamera+paristot
- pillimehuja ja evästä (eväät vielä ideoimatta, mulla siis viimeksi oli hillitön nälkä iltaisin kun ne annokset on mitä on, mehut on pakattu jo)
- luumuja (mikään ei ole ikävämpää kuin kova maha jos on alakerta tuusannuuskana)
- vauvan kotiutumisvaatteet (body, potkuhousut, myssy, tumput, kevyt nallehaalari varuiksi)
- vauvan unilelu (tulee jatkossa asumaan vauvan sängyssä, tuleepa tutuksi heti alusta)
- kännykän laturi
- käteistä kanttiinia varten (ei ole vielä pakattu...)
- ajanvietettä = ristikkolehti, kirja tms.
- omat kotiutumisvaatteet (pikkuhousut, paita, sukat, housut osin vielä pakkaamatta)
- mahdollinen nuuhkurätti (joku pikkupyyhe tms. minkä kanssa vauva saa pötkötellä ja viedään sitten kotiin koiralle haisteltavaksi jotta tietää mitä on tulossa kotiin)
- kaukalo (nojoo tätä ei kyllä sinne kassiin laiteta, mutta luultavasti se saa heinäkuussa muuttaa autoon)
Neuvolakortti, kännykkä ja omat lääkkeet kulkee mulla aina käsilaukussa joten ne tulee sitä kautta mukaan. Siteitä en ota kun sairaalasta niitä saa kuitenkin (ne sairaalan valtavat siteet on muuten huomattavasti mukavampia leikellyn alapään kanssa kuin ohuet, eivät paina tikkejä). Saatan jonkun rasvan vielä pakata mukaan, ehkäpä Ceridal-öljyn kun sillä voi sitten hoitaa kosteutuksen lisäksi mahdolliset nännihaavatkin. Siitä tulikin mieleen että vois varuiksi pakata rintakumitkin.
Tota uimarengasta suosittelen lämpimästi! Se ei maksa kuin pari euroa ja voi oikeesti tulla tosi tarpeeseen! Sairaaloissa on yleensä istumarenkaita mutta kotimatkaa varten tarvitsee oman.
Kannattaa ehkä pakata pehmeään kassiin. Sairaaloissa voi olla tosi pienet säilytystilat ja pehmeän kassin saa helpommin tungettua paikkaan jos toiseenkin kuin kovan, joustamattoman kassin.