Sairaala ei päästä isiä rakenneultriin/synnytyksiin sikainfluenssan takia :(

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wish
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Wish

Oman äänensä löytänyt
Soitin juuri keskussairaalan äitipolille rakenneultrastani, sillä sairaala on järjestänyt sikainfluenssapotilaiden vastaanoton naisten/äitipolin vastaanottotiloihin. Tästä seurauksena, että rakenneultrat ym. tehdään synnytysosastolla poikkeuksellisesti ja, koska muutama isä on vieraillut osastolla sikainfluenssassa [>:] ,on pääsy kielletty nyt kaikilta ylimääräisiltä!!! Isit eivät pääse nyt synnytyksiin mukaan ja meidän tulevalta isukilta jää rakenneultrat ja tulevan vauvan sukupuolen jännittäminen/selvittäminen näkemättä [:(]

Tuntui niin pahalta, kun kuulin ettei mies pääse mukaan tärkeään tapahtumaan, kun näitä käyntejä on muutenkin ihan älyttömän harvoin ja vähän! [:(]

Onko teillä muilla montakin lääkäritarkastusta/käyntiä odotusaikana, kun meillä ei ole täällä pohjoisessa yhtään ainutta? Kummastuttaa ettei yhtään sisätutkimustakaan ole kun eikös se ole aika tärkeä asia, että tarkistetaan kohdunsuun tilanne, etenkin jos suppailee.. Tekeekö teillä rakenneuä:t kätilö vai lääkäri?

No, ohhoh!!! Ja niinkuin nykyaikana toitotetaan, kuinka isien pitäisi olla odotuksessakin jo mukana täysillä ja harvassa on ne perheet, joissa isä ei osallistu synnytykseen.  Enpä ole moista vielä kuullutkaan. Ei kai sikaflunssassa olevaa synnyttävää äitiäkään sitten oteta sisään... Kotiin vaan synnyttämään.

Meillä on täällä Nurmijärvellä 2 lääkärinkäyntiä ja ultrat tekee kätilö, ellei ole jotain "poikkeavaa".

Itselläni (Helsingissä) on loppuviikosta vasta ensimmäinen lääkärikäynti. Mielestäni aika myöhään....

vasta ensimmäinen???? oh-hoh.. Mulla on kolmas raskaus, niin että noita käyntejä on muitenkin vähemmän. Mutta silti mun eka lääkärinneuvola on ens viikolla, joilloin viikkoja 13+. Asun päijät-hämeessä.

Itelläni olis eka ultra ens viikolla eli täytyykin ottaa selville saako meilläpäin isät tulla mukaan. Tuo teidän järjestely on kyllä jostain todella syvältä [:'(]

Lääkärinkäynneistä.. Jos oikein muistan, niin täällä on kolme lääkärikäyntiä neuvolanaikana + synnytystapa-arvio. Sisätutkimuksia mulle tehty vain tarvittaessa, eli just näiden supisteluiden yhteydessä. Todella omituista että sielläpäin ei olis yhtään, eikä tuota kohdunsuun tilannetta tutkita! Ja juu, kätilö tekee ultran. Ja jos jotain omituista, niin sitten lääkäri.

Mulla on eka lääkäri 10.12, kun ei ole ollut mitää erityistä. Mulla hoitojen takia yksityinen lääkäri oli todennu raskauden ni en senkää takia käynyt lääkäris. Ja paikkakunta Lappeenranta.

Tällaisen jutun bongasin tähän aiheeseen liittyen: http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009111610609706_si.shtml

Tuolta pohjoisestahan Suomen epidemia sai alkunsa, joten rajoitukset ja niiden poistamiset tulevat hieman myöhemmin etelämmässä. Itse olen tästä Suomen keskivaiheilta ja airaalan, jonne olen menossa synnyttämään, nettisivuilla toivotaan vierailujen rajoittamista vain lähiomaisiin ja jos on hiemankaan flunssaoireita, niin vierailulle ei saa tulla. Täytyy siis toivoa että tuleva iskä on tammikuun lopussa täysissä ruumiin (ja toivottavasti myös sielun [:D]) voimissa.

LPKS:ssa oli toi kielto tosiaan viime vklp:na päällä, mutta nyt on kielto poistunut ja isät saavat tulla mukaan synnytykseen, mutta osastoille ei pääse ylimääräiset edelleenkään. Kielto sai osaksensa melkoista arvostelua ja monta paniikkia odottaville äideille, joilla la lähiaikoina.

Juu L-PKS:stä on kyse, synnytyksiin pääsee siis jo mukaan tämänhetkisen tiedon perusteella, mutta edelleenkään mulla ei saa mies tulla mukaani rakenneultraan ku se tehdään osastolla... En vain jaksa ymmärtää tuon säännön ehdottomuutta, meillä on molemmat rokotettu sikainfluenssaa vastaan ajat sitten (samoin kuin terveydenhoitohenkilökunta) ja mies on täysin terve... Ketuttaa ne muutamat, jotka eivät ajatelleet tullessaan sairaina osastovierailuille ja sääliksi käy niitä, jotka jotuivat synnyttämään yksin miehen odotellessa käytävillä [:-]

Kätilö kuulemma meilläkin tekee ultrat ja tarv. lääkäri tulee katsomaan. Pitää vissiin itte kuitenkin kinuta se sisätutkimus, ku supistelee ajoittain et tarkistais onko kaikki ok. Hyvän vaikutelman antaa ku kerjää siellä sisätutkimusta [:D]

Espoolaisia/muita Jorvissa synnyttäviä voin rauhottaa, että täällä vielä ainakin harrastetaan noita tutustumiskäyntejä synnärillekin (eli pariskunta ennen sinne menoa pääsee käymään) ihan normaalisti, eli en usko vierailuja tai ainakaan isien läsnäoloa muutenkaan rajoitetun! :)

Takaisin