Pori 2018
Päädyttiin ekana iltana vielä vauvateholle, kun nousi kuume, ja mun liikkuminen puolestaan oli hyvin työlästä&huteraa repeämien takia. Siinä kun puoliltaöin oli lopulta saatu vauva kaikkiin piuhoihin ja lääkekanyyli päähän, mun maatessa sängyssä katsomassa kun vauva yksin vieraiden käsissä itkemässä
niin hoitaja kysyi haluanko hänen laittavan vauvan nukkumaan omaan sänkyynsä vai haluanko viereen.
Viereen pyysin, kun muuten en olis pystynyt ekana yönä hoitamaan vauvaa. Toi vauvan mulle viereen sänkyyn, pujotti sairaalapaidan sisälle tissille, viritteli kaikki johdot menemään kunnolla, ja toppasi sängynreunan täyteen ekstratyynyillä, ettei jäänyt vauvan mentävää rakoa.
Eikä muillakaan hoitajilla ollut mitään sanomista, vaikka olikin hieman ektratyötä kun piti aina viritellä vauvan piuhoja ja jotain lääkkeenannostelusysteemiä mun puolelle vauvan paikalta.
Pori 2023
Muuten kaikki "normaalisti", mutta mä olin sektion jälkeen _TODELLA_ _KIPEÄ_. Illalla vaipanvaihdon jälkeen hoitaja kyseli mun toivetta vauvan yöpymispaikasta, no taas sama vastaus, että mieluummin viereen, kun muuten en pysty ite hoitamaan vauvaa yöllä (tai siis edes syöttämään, vaipanvaihtoon piti kuitenkin soittaa hoitaja). Nyt tosin oli vielä se, että en pystynyt nukkumaan kyljellään, kerran koitettiin jossain välissä, ihan hirveällä työllä ja tuskalla sain lopulta itseni kyljelleen, mutta sitten tuli niin tuskainen paine ja kipu alavatsalle, että oli pakko luovuttaa heti.
Vaistosin hoitajasta, ettei ilmeisesti ollut ihannetilanne antaa vauvaa yöksi mulle syliin/rintakehän päälle vaan vieressä olis ollut parempi, haki kuitenkin lisää tyynyjä kummallekin puolelle käsivarsien alle tueksi ja asetteli vauvan mahdollisimman hyvin.
Ja vielä joku kerta yöllä käydessä kyseli, että olenhan saanut nukuttua edes jonkin verran. Seuraavana yönä oli oikein ihana ja sydämellinen hoitaja, kuka kyseli, että mitä vois tehdä, tarviinko jotain.
Pyysin sitten kaivamaan kaapista kassista pari proteiinijuomaa/smoothieta ja karkkipussin, kun alkoi tulla nälkä, mutta enhän mä sinne kaapille päässyt, kun en saanut edes sängynvierestä pöydältä mitään (siis ellei pelkästään kädellä kurottaminen riittänyt selän pysyessä sängyssä kiinni). Kaivoi pyydetyt ja haki mulle vielä voileivänkin.
Ja auttoi toki vauvan kanssakin jos oli yhtään mitään tarvetta.
Vaikka tämä kuulostaa ihan joltain ylistystekstiltä, niin oli kummallakin kerralla tilanteet mitkä olis saanu jäädä tapahtumatta. Oltiin vain sillä oletuksella kuinka asiat "yleensä" menee, eikä ensin ymmärretty, että nyt olikin sitten se poikkeus (esim ihan oikeasti kipeä 3 asteen repeämä mikä vaikeuttaa asioita eikä normaali "vähän" kipeä juuri synnyttänyt).