Saako vauvamahaa kommentoida?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä mieltä olette, saako vauvamahaa kommentoida?

Omasta mielestäni riippuu siitä miten kommentoi. Kaikki "onpa iso/pieni, luulisi että olisit kuudennella kuulla" kommentit voisi mielestäni jättää sanomatta. Odottavat äidit on muutenkin herkillä. Positiivisesti esim. kauniiksi tai söpöksi saa mielestäni kommentoida.

Anoppi sanoi ekasta, että kyllä se ihan varmasti on tyttö kun olet tuolla tavalla levinnyt (+28kg, joten ei ihme että leviää), poikaa siis odotettiin. Nyt myös kommentoi, että maha näkyy jo. En kyllä loukkaantunut, mutta eipä muut kyllä ole mitenkään kommentoinut, joten en koe että vatsaa tarvitsisi kommentoida, kuten muitakaan ruumiinosia.

Ihana! Sievä! Söpö! Selkeästi poika! Aivan varmasti tyttö! Minäkin haluaisin tuollaisen!

Kaikki muu on sitten *ittuilua.

Minä kyllä ihastelen kaikkien vauvamasuja. En ota kantaa onko iso vai pieni, yleensä ne on vain ihania!

Mulle masun kommentointi tuottaa ahdistusta, vaikka kommentti olisikin neutraali / hyväntahtoinen. Esim. Jo se, että joku sanoo, että "kyllä se vatsa alkaa näkyä jo" on mulle liikaa. Tosin mulla on syömishäiriötaustaa ja kaikenlainen kehon kommentointi (oli se sitten oma tai jonkun muun) saa oloni tosi vaikeaksi.

Nyt rv 18+1 ja yritän piilotella mahaa löysien vaatteiden alle, mutta eipä tämä kauaa enää onnistu.

En yleensä halua kommentoida muiden vatsoja. Siitä tulee jotenkin outo olo. En ihmeemmin ole pitänyt myöskään kommenttien kuuntelusta, koska yleensä kommentit olivat tyyliä "jaaha kuinka monta siellä on", "miten se vatsa voi olla noin iso, hui" tai "miten tuo mahtuu ulos". :shifty:

Ei ole tapanani kommentoida toisten raskauksia ellei olla kunnon tuttuja.
Toki jos selkeästi vikalla kolmannella niin saatan onnitella puolituttuakin vauvan tulosta, en mahasta :grin.

Itse en kyllä kommentoisi mitään ennen kuin raskaana oleva itse kertoo asiasta.

Itse en esikoista odottaessani tykännyt työkavereiden kommentoinnista senkään jälkeen, koska sain moneen kertaan kuulla, kuinka pieni vauvamahani oli ja että söin heidän mielestään liian vähän, varsinkin kun en huolinut kokouskakkuja jne...

Mun naapuri otti riskin, kun kävelin sitä vastaan rapussa. Sanoi että sä olet selvästi raskaana. Oikeassa oli ja mun maha oli niin valtava, että tuli vaan hyvä mieli. Oon nimittäin tosi ylipainoinen ja aattelin että näytän vaan hyvin syöneeltä. :grin

En kommentoi mitään jos nainen itse ei ota asiaa puheeksi.

Mulle "ihana maha" -kommentit kivoja, mutta siitä en tykännyt kun työpaikalla joku, jonka nimeä en edes tiedä, kailotti kesken mun ja työkaverini keskustelun; "ootko varma et siellä on vaan yks?!" :wideyed: Niinku ensinnäkin "onneks olkoon" ihan ensimmäisenä ois paikallaan, ja muutenkin tökeröä ihmiseltä jonka kanssa ollaan vaan naamatuttuja samalta työpaikalta. Läheisemmältä kaverilta ois mennyt vitsinä, jos onnittelut ja voinnit on jo läpikäyty...:rolleyes:

Takaisin