Saako raskaanaoleva erityiskohtelua?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Saatteko te ollessanne raskaana erityiskohtelua? Kuuluuko teidän mielestä saada?

Minä sain ja minusta myöskin kuuluu saada. Lepoa, herkkuja, muilta kiinnostusta raskausasioihin ja niistä keskustelua ja tukea tarvittaessa. Hyvinvoinnin huomioiminen ja muutenkin huomioiminen kun hormonit saattaa tehdä raskaanaolevan mielialaan muutoksia. Ruuhkabussissa istumapaikka. Myötätuntoa mahdollisia ikäviä raskausoireita kohtaan.
 
Työpaikalla jonkin verran, kotona sain paljonkin, mutta kaupungilla ja julkisissa kulkuvälineissä en kyllä koskaan. Pahimmillaan minua on aikuinen mies töninyt ruuhkassa pyytämättä anteeksi eikä junassakaan kukaan koskaan tarjonnut sitä istumapaikkaa. Kerran jouduin pyytämään, kun en huimaukseltani ja supistuksilta meinannut tolpillani pysyä. Ja miusta ei kyllä voinut olla huomaamatta, että olin raskaana. 😅 Toisinaan tuntui, että vieraat ihmiset olivat jopa vähän töykeämpiä kuin normaalisti. Yleensä kuitenkin olen itse ihmisille ystävällinen ja saan normaalisti hyvää palvelua.

Itse olen yrittänyt huomioida raskaana olevat, sillä ainakin itsellä oli raskaana ollessa tukala olla. Huomioinhan minä muutkin, joilla on esim vaikeuksia liikkumisessa.
Läheisiä raskaana olevia huomioin lahjoilla vauvalle ja henkisenä tukena vauva- ja raskausjutuissa.
 
Takaisin
Top