Mitä mieltä, kun menette nälkäisen lapsen kanssa vaikka kauppaan, onko ok antaa lapsen syödä siellä ennen maksamista? Miten itse toimitte vanhempana nälkäisen lapsen kanssa kun kauppareissu on edessä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä tarkoitin tässä sellaista uhmakiukkukohtausta, jossa lapsi esimerkiksi haluaa herkun/lelun/tmv. kaupasta ja vanhemmat ensin kieltää ja kun itkupotkuraivarit tulee niin lähdetään pyörtämään niitä omia kieltoja ja lähdetään herkku/lelu/tmv. kainalossa kotiin. Tämä ei opeta lapselle mitään muuta kuin että kiukuttelulla asioita saadaan periksi. Aikuisen tehtävänä on kannatella lapsen tunteita, mutta palkintoa lapsen ei siitä tarvitse saada.Minä en kyllä näkisi lapsen tarpeisiin vastaamisen lisäävän uhmaa. Tietenkään aina ja kaikessa ei voi antaa periksi. Mutta itse pyrin ainakin kohtaamaan sen tunteen (mikä ei kyllä ole aina helppoa). Jos lapsi vetää itkupotkuraivaria, on siinä selvästi kyse lapselle isosta asiasta ja voimakkaasta tunteesta eikä siitä että ajattelee saavansa kiukkuamalla tahtonsa läpi. Tai näin minä ajattelen ja pyrin toimimaan, oikeita tapoja kasvattaa on yhtä monta kuin vanhempia.