Sähköpotkulauta

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä ajatuksia teillä on sähköpotkulaudasta? Oletteko kokeilleet, harkinneet tai omistatteko?

Mies haluaisi sellaisen. En kuitenkaan lämpene kun on niin kallis ja tiedän kaksi, joilla syttyi tuleen ladatessa ja vielä useamman, jolla on sillä kaatumisen kanssa tullut murtumia.

Olen harkinnut kokeilla niitä mitä on kaduilla käytettävissä niin että maksetaan käytöstä. Harkinnaksi on kuitenkin jäänyt enkä nyt raskaana uskalla. Ehkä sitten kun ei ole vauvaa kyydissä.

Minä pidän niitä äärettömän ärsyttävinä. Keskustassa niitä jätetään milloin mihinkin. Varsinkin alkuraskaudessa pelkäsin, että joku laittomasti jalkakäytävällä kaahaava idiootti tulee päälle.

Mies osti leluksi itselleen, en ole kovin tyytyväinen. Lähinnä siksi, että tuntuu turhakkeelta. Sähköpyörä olisi hyödyllisempi.

Kyllä ihmisen pitää liikkua itse, että pysyy kunnossa. Sähköpolkupyörä on asia erikseen, silloin myös itse poljetaan, mutta sähköpotkulaudan kyydissä vain ollaan. Ihmisen laiskuus on hulluutta, tullaan huonokuntoisiksi ja lihaviksi...

Olen kokeillut niitä julkisia potkulautoja, en vain tykännyt maksaa niistä. Sittemmin olen hankkinut itselleni oman sähköpotkulaudan. Voin itse ainakin vain suositella! Keskisuuressa kaupungissa asuvana pääsen sillä oikeastaan mihin tahansa haluankaan ja akkua silti jää reilusti esim. keskustassa käynnin jälkeen. Sähköpotkulautaa on helppo säilyttää sisällä ja se ei vaadi oikeastaan mitään huoltoa, sikäli se on pyörää parempi. Mua se ei myöskään laiskistanut liikunnallisesti, sillä osaan pitää kunnostani huolta muuten. Sano miehellesi että siitä vaan hankkii, nää on tosi käteviä menopelejä :)

//Ylläpito on muokannut viestiä.

Last edited by a moderator:
Olen joskus harkinnut sähköpotkulaudan ostoa, lähinnä sitä varten että pääsisin mahdollisimman nopeasti autoparkista työpaikalle (matkaa noin 1,5 km) mutta sitten tuli raskaus (raskaana en uskaltaisi) ja sen jälkeen korona ja 100 % etätyö, joten tarve hävisi.

Helsingin keskustassa potkulaudoille yleisesi ottaen on tarvetta, koska julkinen liikenne on hidasta, kallista ja reitit usein huonoja, ja käveleminen taas erittäin hidasta.
Aika harvoin tulee enää käytyä Helsingin keskustassa, nyt kun siellä ei onneksi enää ole pakko käydä töiden takia. Eli minulla itselläni ei enää ole tarvetta sähköpotkulaudoille.

En tykkää. Täällä on niitä kohtuullisen vähän (maaseutu) mutta tuntuu silti, että useasti niillä suhataan suoraan auton alle varomatta lainkaan ja aiheutetaan vaaratilanteita. Pyöräilijätkin ovat keskimäärin varovaisempia. En itse tarvitse mihinkään enkä sähköpotkulautaa halua. Mies sellaisesta intoilee kuitenkin.

Takaisin