Säännölliset kuukautiset viikon myöhässä, raskaustestit negatiivisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Astarte
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Astarte

Vasta-alkaja
Olen roikkunut näillä foorumeilla jo pari vuotta, mutta vasta nyt rohkaistuin oman viestin kirjoittamiseen. Takana on jo vaikka mitä: tuloksetonta yrittämisestä, lapsettomuuden toteaminen, inseminaatiohoidot lahjoittajan siittiöillä, keskenmeno ja nyt taas uutta yritystä.

Kiertoni on todella säännöllinen 29 päivää, ollut jo 15 vuotta. Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin, eli se ei voi kiertoa sekoittaa. Olin ovulaatiotestein ajoitetussa inseminaatiohoidossa kp 13/29. Kuukautisten odotettu alkamispäivä oli 20.12. eli nyt viikon myöhässä, menossa 37/29. Raskaustesti yhä tänään negatiivinen, vaikka aina niin säännöllisistä kuukautisista ei ole näkynyt merkkiäkään!

Mitä tästä pitäisi päätellä? Myöhäisestä ovulaatiosta ei voi kohdallani ole kyse, koska emme mieheni kanssa voi yhdessä lapsia saada ja hoidossa kävin vain tuolloin kp 13/29. Ainoa hedelmöitysmahdollisuus on siis ollut joitakin päiviä tuon hoidon jälkeen. Olen myös miettinyt kohdunulkoista, mutta senkin pitäisi kai näkyä testeissä, eikä minulla ole mitään siihen viittaviakaan oireita ollut. Tuulimunastakaan ei liene kyse, koska positiivista testiä ei ole tullut. Jos kyseessä olisi hyvin varhainen keskenmeno, niin eikö vuodon jo olisi luullut alkavan?

En oikein jaksa uskoa mhiinkään "hormonihäiriöön". Sellaista ei ole ikinä ollut, joten olisi aika outoa että se olisi sattunut juuri tähän inseminaatiokiertoon! Stressi tms. ei ole myösköön koskaan kuukautisiini vaikuttanut enkä ole viime aikoina erityisemmin stressannutkaan. En myöskään laihtunut, sairastanut tms.

Mistä ihmeestä on kyse? Mihin ihmeen limboon olen joutunut, kun oireet eivät täsmää oikein mihinkään kuviteltavissa olevaan tilanteeseen? Voiko kyseessä olla vain TODELLA myöhäinen plussa?

Raskausoireita tuntuu olleen, mutta niistä nyt ei aina tiedä. Mutta esim. etovaa oloa on yhä ja rinnat tuntuvat turvonneilta ja nännit laajenneilta ja tummuneilta.

Kokemuksia?

Hmm, testatusta ovulaatiosta ynnä inseminaatiosta on siis nyt kulunut 25 vrk ja menkat ovat reilun viikon myöhässä. Yleensä testien pitäisi tässä vaiheessa näyttää plussaa jos raskaus on alkanut, mutta olen tietoinen tapauksista joissa plussa on ilmestynyt tikkuun vasta rv 6 eli jopa pari viikkoa siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Kun sinulla on ollut aina säännöllinen kierto, ehdottaisin että pyytäisit raskauden testaamista verikokeella - veressä on enemmän hCG:tä kuin virtsassa. Jollet ole raskaana, olisi hyvä selvittää mistä muusta syystä kuukautisten myöhästyminen johtuu. Annettiinko sinulle jotain lääkitystä inseminaation yhteydessä? Ystäväni sai Lugesteronia, joka auttaa ylläpitämään kohdun limakalvoa raskaudelle otollisena ja edesauttaa alkion kiinnittymistä. Lugesteronia käytetään tietääkseni myös liian lyhyen luteaalivaiheen (ovulaation jälkeinen vaihe) hoitoon, eli se saattaa pidentää kiertoa.

Takaisin