Sääliseksi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keskustelua sääliseksistä. Esim. onko teillä sitä tai miten suhteudutte siihen? Artikkelissamme asiantuntija ei suosittele sitä.

Itse en harrastaisi seksiä vain toisen iloksi, jos ei haluta. Toisaalta jos toisella on haluja ja toisella ei, voidaan niitä herätellä. Mutta ei silloin jos toisesta ei yhtään tunnu siltä. Seksin kuuluu tuntua molemmista hyvältä.
 
Ajattelen että tämä on aika yksilöllinen juttu. Omalla kohdalla ns. sääliseksi olisi ison kuvan kannalta enemmänkin vahingollista koska saisi ajatuksen seksistä tuntumaan hyvinkin vastenmieliseltä.

Eri asia esimerkiksi kokeilla lähtisikö pienellä lämmittelyllä halut liikkeelle, mutta jos ei niin ei eli tämä toimii vain jos voi vapaasti ilman pientäkään painostusta lopettaa jos siltä tuntuu.

Tottakai voi käydä niin että jos halut ovat pitempään eri pariset tästä syntyy ongelmia. Ymmärrettävää jos äärimmäisessä tilanteessa toinen haluaisi jopa erota. Omalla kohdallani en silti harrastaisi sääliseksiä sillä se aiheuttaisi liian suurta vastenmielisyyttä seksiä kohtaan jotta hyväkään suhde olisi sen arvoinen.

Sen sijaan tottakai haluttomuuden syitä olisi hyvä selvittää juurta jaksain ja tehdä kaikki mitä voi, lisäksi panostaa muuten paljon toisen huomiointiin, hellyyteen ja mitä hän toivookin.

Ymmärrän erittäin hyvin myös heitä, jotka sääliseksiä haluavat jossain tilanteessa harrastaa! Jos se ei tunnu itsestä pahalta niin varmasti voi olla viisasta.
 
Parisuhteessa ainakin itse koen, että seksuaalisten halujen ja tarpeiden tulisi jossakin määrin vastata toisiaan ainakin suurimman osan ajasta, jotta suhde toimii. Sääliseksi on sinänsä mielestäni sanana outo. En sitten tiedä enkö ymmärrä tätä toiselta kantilta, en ainakaan itse koe koskaan harrastaneeni sellaista. Pääsääntöisesti olen ollut suhteen halukkaampi osapuoli ja koen kyllä, että kumppanini on seksiin joskus suostunut vaikkei ehkä täysin sillä tuulella olekaan ollut. Molemmat ovat silti siitä pitäneet silloinkin. Avoin keskustelu seksistä tässä on myös iso avaintekijä! Aiempi parisuhteeni päättyi osittain siitä syystä, että tarpeemme olivat niin erilaiset. Se on yksinkertaisesti ratkaiseva asia suhteessa, vaikka ei toki ainoa ongelmamme ollutkaan.

Joitakin kertoja on ollut niinkin, että toinen on halunnut ja itse en ole erityisesti ollut tuulella. Usein olen kuitenkin suostunut ja on tosi kivaa lopulta ollut, olen nauttinut, enkä koe että olisi ollut kyse säälimisestä. Painostaminen on tietysti eri asia ja väärin, sitä ei tule tehdä ja on uskottava kun toinen selkeästi ilmaisee tahtonsa siitä ettei halua.
 
Jakaisin tämän kolmeen alueeseen:
1. tekee mieli (siis harrastetaan)
2. ei ole ajatellut asiaa mutta toisaalta voisi koska onhan se aina kivaa (varsinkin jos toinen lepertelee ja lämmittelee niin kyllähän siinä innostuu)
3. ei kiinnosta (piste). Tämän pitää molempien hyväksyä.

Sääliseksiin ei kannata ryhtyä.
 
Takaisin
Top