Rv9 ja kotidopplerilla ei kuulu edes istukka

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hipshops
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hipshops

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tammiäidit 2020
Tyhmänä tässä huolestuin kun rv 9+1 eikä edes istukan huminaa kuulu. Onko jollain kokemuksia? Oon useamman hetken jo yrittänyt mut ei niin mitään. Ja just tosi alhaalta. Ei vaan kuulu.

Minulla ei esikoisen raskaudessa kuulunut mitään koko ensimmäisen kolmanneksen aikana. Edes neuvolassa eivät saaneet mitään kuulumaan rv 12. Tai siis oman sykkeen toki saa kuulumaan kun keskikropassa kulkee isoja valtimoita, mutta vauvasta tai istukasta on monesti tosi vaikea saada mitään kuulumaan ensimmäisellä kolmanneksella.

Toki asiaa hämärtää se, että tälläkin foorumilla moni hehkuttaa kuulevansa sikiön sydänäänet jo ennen kuin sydän on käynnistynyt, ja tuntevansa napakoita potkuja silloin kun sikiön jalat ovat noin puolen sentin pituiset, eli ihan täysin ei kannata uskoa vertaisten raportteja.
Ja onpa sekin täällä nähty, kuinka joku riemuitsee kuuntelevansa dopplerilla vauvan sydänääniä päivittäin, ja NT-ultrassa huomataan, ettei hän ole edes raskaana. Eli noita on ihan oikeasti vaikea erottaa toisistaan, ja moni menee harhaan.

Muokattu viimeksi:
Esikoinen rv 12 asti en saanut kuuluviin yhtikäs yhtään mitään muuta kuin oman sykkeen.

Tässä tokassa muistaakseni rv 9+ kahden päivän etsintöjen jälkeen syke löytyi tosi alhaalta. Oli kuin nuppineulan etsimistä. Löysin kerran ja pysyi niin kauan kuin dopleri oli just eikä melkeen oikeessa kohdassa.

On siis noilla viikoilla todella todella hankalaa löytää edes se pieni istukka. En olisi ollenkaan ton perusteella huolissaan. Myöhemmillä viikoilla löytynee. Toki silloinkin riippuu monesta tekijästä löytyykö. Esim sikiön, kohdun ja istukan sijainnista ja äidin ruumiinrakenteesta. :red-heart:

Tyhmänä tässä huolestuin kun rv 9+1 eikä edes istukan huminaa kuulu. Onko jollain kokemuksia? Oon useamman hetken jo yrittänyt mut ei niin mitään. Ja just tosi alhaalta. Ei vaan kuulu.

Takaisin