rv6+0 Menkkajuilimista ja pientä tuhruttelua

lissufin

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tammikuunmammat 2015
Tänään 6+0 Toissa päivänä töissä alkoi menkkamaiset kivut ja pienen pientä vaaleanpunaista liman sekaista vuotoa. Eilen ei mitään. Tänään aamulla tein cb:n digin. 3+, oireita on palelu, lämmöt 37, maha on kuin ilmapallo ja tissit arat (vähäsen). Töissä alkoi taas menkkamaista juilimista ja oikeaan nivuseen koski. Paperiin tuli taas vaaleanpunertavaa vuotoa pikkasen enemmän mutta tyyliin alle teelusikallinen. Kuivat limakalvot on. Maanantaina olis varhaisultra. Saas nähä pääseekö sinne asti vai onkohan tää alkavaa keskenmenoa. :sad001 Kuinkakohan pää kestää maanantaille. Kertokaahan nyt te joilla on ollu pientä vuotoa ja tai kipuja ja silti raskaus on sujunut hyvin loppuun saakka.
 
Mulla ainakin oli ensimmäinen kolmannes lähes kokonaan noita "menkkakipuja", ja alkoivat uudelleen nyt viimeisellä kolmanneksella, noin viikolla 31. En tiedä mitä ovat, alkuraskaudessa kerrottiin että kohtu kasvaa, venyy ja sopeutuu muutoksiin, nyt taitavat olla enemmän supistustyyppistä kipua. Ihan on kyllä kaikki kunnossa.
Samoin vaaleanpunaista vuotoa tuli muutamaan kertaan plussaamisen jälkeen, mutta ennen rv 10. Sillekään ei sen kummempaa selitystä mun kohdalla löytynyt, saattoi kuulemma olla normaalia menkkatiputteluvuotoa tms.(?) Ei vissiin ole syytä huoleen jos sitä ei tule runsaasti, mutta aina kannattaa itseä kuunnella ja jos huolestuttaa niin käydä neuvolassa, kaikki kun ollaan erilaisia.
Toivottavasti kaikki sulla hyvin!
 
Minulla myös pelkkää ruskeaa tuhrua ja menkkakipuilua ovat ainoat "raskausoireet". Mitens teillä? Onko kaverit vielä matkassa?
 
Mulla alkoi tänään alaselkäkivut, onko se alkuraskaudessa ihan normaalia? :/ Nyt on vissiin menossa 6+2. Tuntuu menkkojen aikaan vähän samalta, mut nyt tuntuu vähän enemmän (mulla ei oo varsinaisesti ikinä ollut mtn menkkakipuja).
 
Kivut voivat olla normaaleja ja syitä monia, joita ei saada selville koskaan. Niin kauan kun kivut ovat lieviä, eli niitä sietää ilman päivystyskäyntiä ja kun ei ole runsasta vuotoa, niin ei pitäisi olla hätää. Jos tulee runsaammin vuotoa, niin kannattaa hakeutua lääkäriin. Aina vuotokaan ei ole vaarallista. Minulla oli pientä vuotoa ihan ekoilla viikoilla, taisi olla kiinnittymisvuotoa.

Minulla oli jos jonkinlaista kipua läpi raskauden, kovat oli sekä vatsa- että selkäkivut. Synnytyksessä (sektio) selvisi, että minulla on laajalle levinnyt endometrioosi ja endometrioosikudokset ne olivat repeilleet kohdun kasvaessa ja aiheuttaneet kipua. Eli aina raskauden kannalta kivut eivät ole vaarallisia, vaikka ovat epämukavia. Raskaus meni minulla normaalisti kivuista huolimatta, toki silloin kovin olin huolissani kipujen syistä ja liitoskivuiksi lääkäri ne arveli raskauden aikana. Liitoskipujakin on varmaan seassa ollut. Liitoskivut voivat muistuttaa menkkakipuja, mutta jos oikein jomottelee, niin menkkamainen kipu voi olla myös supistuksia.
 
Täällä taas alkuraskaudesta vaivasi melkein plussasta asti kova kipu vasemmalla lonkassa (iskias). Liitoskivut itsellä oli samaa, kuin häpyluun sirkkelöintiä :D .

Kovat kivut myös istuessa lonkka- alueelle johtuen verenkierron tyssääntymisestä istuessa ahdtauden vuoksi.
Muuten jos jonnekin jomotellut.

Jos tuntuu poltteilta / supistuksilta niin esim neuvolan neuvontaanhan voi aina soittaa ja kysäistä?
 
Takaisin
Top