RV 5 + alkoholi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Hei kaikki, ja kiitos valmiiksi jo niille, jotka asiallisesti jaksaa minulle vastata!

Olen nyt aivan paniikissa. Olen raskaana, ja rv 5 (TIETÄMÄTTÄNI OLEVANI RASKAANI) otin alkoholi, jonkun verran, ja nyt minua pelottaa onko se aiheuttanut vauriota sikiölle? Lapsen tahdon pitää, ja olen iloinen uutisesta, eikä näin todellakaan olisi päässyt käymään, jos olisin tiennyt! 

Hei!
Itsellä oli sama homma että otin alkoholia tietämättä siitä että olin raskaana, viikoja oli saman verran ku sulla nyt. Tällä hetkellä vk 34+1 ja tervettä vauvaa ovat lupailleet :)

Kovin monet ottaa alkoholia noilla viikoilla kun ei ole edes aavistusta mahdollisesta raskaudesta. Ole siis huoletta :)

Joo, ei tarvitse huolehtia :) itse kun odotin esikoista, olin jo viikolla 8, kun vielä join suuren annoksen alkoholia. Tietämättä itsekään olevani raskaana. Ja niinkuin tuoda jo todettiin niin noilla viikoilla ei aina edes tiedetä että on raskaana :D

jep,huoletta vain :) ! todella monihan tekee testin vasta siinä viikoilla 5-8 !/ tajuaa olevansa raskaana  :) itsekin kerkesin esikoisella ottamaan vielä siinä viikolla 4-5 mutta,siitä sitten tajusinkin että olen raskaana kun ei alkoholi maistunut tuli oksennus samantien... ;D tällä tokallakin taisin keretä kerran ottaa,ennen kun hokasin että odotan.. mutta onneksi minäkin huomasin jo molemmilla noin ajoissa että nyt odotetaan <3 :) ! koska mä(kin) olen hyvin jyrkkä ton alkholin suhteen että raskaaana ollessa täysi nolla linja. onnea odotukseen :) <3 !

Juu, et varmasti ole ainoa, joka on aihetta joutunut pohtimaan! Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni istukka vasta alkaa kehittyä noilla viikoilla, eikä se vielä kuljeta ravinteita sikiölle, joten voit varmasti olla huoletta :)

Oi kun tätä on niin monet murehtineet! Itsekin join alkoholia joskus viikolla 5. Lääkäriltä kysyin sitten että olenko tehnyt paljon haittaa. Mulle sanottiin että kun alkion sydän ei vielä edes tuossa vaiheessa lyö, että jos isompaa haittaa olisin aiheuttanut juomisella niin todennäköisesti olisi mennyt kesken. Myöhemmillä viikoilla alkion soluvaurioiden riski kasvaa jos käyttää alkoholia. Ja tosiaan on yleistä että alkoholia käytetään viikon 5 tietämillä kun moni ei vielä tiedä olevansa raskaana. Että ole huoleti, jos matkalainen pysyy kyydissä niin tuskin ainakaan alkoholi on mitään haittaa aiheuttanut. Ja harvemmin kertajuominen aiheuttaa mitään muutenkaan, pitäisi olla jatkuvampaa käyttöä. Tosin parempi olla sitten juomatta mitään.

älä panikoi, noin käy monelle. mä oon Rv 8 ja tuli otettua unilääkkeitä alkuraskaudella kun en vielä tiennyt. kun on uni mennyt aika huonoksi. mutta uskon että kaikki on kunnossa sinulla :)

kaverini teki niin että kun hän sai tietää että oli raskaana, niin hän meni shokkiin ja veti kunnon kännit. mutta nyt lapsi on 9 vuotias, ja aivan terve :)

Takaisin