rv 39+6 virtsaaminen aiheuttaa supistuksia. APUA

S

syntyyko

Vieras
eli huomenna la ja toissapäivänä tuli verta pyyhkiessä, soitin äippäpolille ja sanoivat olevan normaalia näin lopussa, seurailua.. eilen illalla alkoi "sähköiskumaiset" tuikkailut alapäähän, sain kuitenkin nukuttua. Aamulla heräsin 6.30 voimakkaisiin kuukautiskipumaisiin viiltoihin, joita nyt jatkunut koko päivän aina parin tunnin välein. Jos ko. Supistuksia niin tulee aina ryppäissä ja saattaa olla pari tuntiakin väliä näissä. Kestävät n. 30sekunttia ja parin minuutin välein, ei ihan tunnin ajan. Pissaaminen polttaa ja aiheuttaa näitä "supistuksia", mitä mieltä? Onko synnytys käynnissä? Apua kaipailisin nopsaa, nyt painelen lämpimään suihkuun..
 
Ensisynnyttäjällä hyvä muistisääntö on 5-1-1. Supistusten väli on enintään viisi minuuttia, kesto vähintään minuutin ja supistelu kestää yli tunnin. :) Sairaalaan voi lähteä, kun ei pärjää kivun kanssa kotona tai synnytysvastaanoton ohjeiden mukaan. Yleensä sairaalaan ei ole mikään kiire. :)
 
No mun täytyy painottaa tota että sairaalaan ei ole kiire, ei pidä paikkaansa. Mun synnytys käynnisty niin äkkiä että kun 6:30 aamulla alko supistukset niin 10 oli penska pihalla. Kun mä pääsin sairaalaan 7:20 mä olin jo 7cm auki.. Jos olisin kotiin jääny suihkuilemaan olis muksu syntyny siihen automatkalle..
 
Niin, YLEENSÄ ei ole kiire. Suomessa syntyy vuosittain jotakin satoja vauvoja matkalle ja kotiin, kun ti olla ehditty sairaalaan. Vauvoja syntyy kuitenkin se plus miinus 50 000, joten kovin yleisiä eivät ole ja ensisynnyttäjillä harvinaisempia. :)
 
Totta.
Mun pointti oli lähinnä se että jos tuntuu että pitää mennä ni pitää mennä.
 
Niin, ja minä taas jouduin riskisynnytyksen takia lähtemään heti sairaalaan, kun vedet menivät ja synnytys käynnistyi siitä ja siellä ehdin olla puolitoista vuorokautta, ennen kuin lapset olivat maailmassa. Niin yksilöllistä.. :)
 
Takaisin
Top