ruskeaa tiputtelu vuotoa

Ninnuska1971

Vasta-alkaja
Apua! eilen alkoi ruskea tiputtelu vuoto ja yöllä kun kävin vessassa oli seassa myös kirkasta vuotoa... paniikki iskee... rv 9+6... koko ajan mielssä, että menetän lapsen....
 
Soita ihmeessä päivystykseen et pääset tsekattavaksi
 
Onko kipuja ja onko vuoto niukempaa kuin kuukautiset? Jos yhtään lohduttaa, niin mulla oli edellisessä raskaudessa runsasta vuotoa rv 8-20 ja kaikki meni lopulta hyvin, terve tyttö syntyi :) Tsemppiä!!! :Heartred
 
Samanlaisia pikku alavatsa kipuja jota ollut välillä enenkin tätä tiputtelua, neuvola täti sanoi alkuviikosta kun kävin ekassa neuvola tapaamisessa, että se nipistely ihan normaalia, koska kohtu venyy. ja se vuoto on tidella niukkaa, muutama tippa tuli nyt työvuron aikana pikkuhousun suojaa, mut aina kuin kävin vessassa ja pyyhkäsin, niin sitä ruskeaa vuotoverta tuli paperiin. tämä mun ensimmäinen raskaus.. ja ikää mulla on 43v! jos vuoto ei lopu nyt suomiseen mennessä,niin soitan maanantaina neuvolatädille ja kysäsen asiasta..
 
Mulle sanottiin, että niukka vuoto voi kuulua alkuraskauteen ja jos on runsaampaa kuin kuukautiset ja kovia kipuja, niin sitten voi olla syytä huoleen. Tsemppiä! :Heartred aina se pelottaa jos jotain pientäkin tulee :sad001
 
Mulla oli alkuraskaudessa eli heinäkuun 2 ekaa viikkoo tuommosta ruskeeta tiputtelua sekä valkovuotoa missä oli ihan verta seassa. Soitin neuvolaan ja sain TK:n lääkärille ajan missä tarkistettiin tuo tilanne. Sielläpä oli kaikki kuitenkin kunnossa. Ei vaan aiemmissa raskauksissa ole ollut mitään vuotoja niin kyllähän tuo säikäytti. Kuulemma kaikki vuoto ei tarkoita keskenmenoa vaan voi johtua esim. istukasta.
 
soittelin tänään kättärille kun alkoi tulla miukkaa kirkasta verta, ..neuvona oli lopettaa hermoileminen, koska se on ihan normaalia alkuraskaudessa,,ainoastaan jos tulee kunnon menkkavuotoja ja/tai kovaa kipua,niin silloin uusi yhteys.. mulla eka ultra olis 2 viikon sisällä...
 
Äh, tuo on niin turhauttavaa, ettei pääse tarkistaan tilannetta! Vaikka sen kuinka tietää, että vuoto voi olla ihan normaalia, on mun mielestä aika hullua kehottaa lopettamaan hermoilu, ihan kuin se tapahtuisi noin vain! "Ai okei, no teenpä sitten niin ja nähdään kahden viikon päästä!" Vaikka kuinka on resurssipulaa, luulisi että ymmärtäisi kuinka kamalalta tuollainen vuoto tuntuu.. Yritä pärjäillä!
 
Mun mielestä on outoa,et sanotaan,että vasta menkkoja vastaava vuoto on haitallista. Ihan kokemuksesta tiedän,että ei se niin mene. Mulla toinen km oirehti ensin tuhrulla. Toisaalta tässä raskaudessa oli kans alussa parina päivänä vuotoa,joka oli harmiton ja kaikki edelleen hyvin.

Toivotaan,että sielläkään vuoto ei merkitse mitään ja sikiö pysyy loppuun asti matkassa! :)
 
Todennäköisesti vain säästävät omia resurssejaan ja ajattelevat, et ei siinä ole mitään vaarallista odottajalle, jos tuhruttaa. Mahdollista keskenmenoahan ei voi estää kuitenkaan. Saisivat mun mielestä ottaa paremmin huomioon kuitenkin mielenrauhan ja -terveyden merkityksenkin! Monilla pienillä paikoilla saa esim varhaisultran, jos on keskenmeno taustalla, mut isoissa kaupungeissa ei välitetä.

Mutta tosiaan, voihan se olla aivan vaaratontakin :)
 
Mulla oli 8 tai 9 rv aikana aika runsastakin vuotoa loristen, oikeen isoja hyytymiäkin. Olin ihan varma että nyt menee kesken. Lueskelin vähän netissä kokemuksia ja tuli vastaan useampikin tapaus jossa veri ja hyytymätkään eivät ole tarkoittaneet keskenmenoa. Soitin sairaalaan ja he neuvoivat seuraaman lämpöä, jos kuume nousee niin heti sairaalaan. Muuten odotetaan ultraa viikolla 12. Aloin jo mennä levottomaksi mutta viime viikolla tunnustelin vatsaani ja tunsin selvästi kuinka kohtu on kasvanut! Viikolla 9 en sitä itse edes tuntenut. Ylihuomenna on siis ultra ja mulla on vahvasti semmonen olo että kaikki on hyvin, mutta eihän sitä ihan varmaksi tiedä ennen kun siellä ultrassa ollaan käyty. Hirveetä tämä tietämättömyys...
 
Noniin ultrassa käytiin ja kaikki oli hyvin eli ei se veri aina ole vaarallista. Ultraajatätikin sanoi että tosi yleistä että alkuraskaudessa tulee jonkinlaisia vuotoja. Mutta kyllä helpotti oloa niin paljon tieto siitä että pieni on kunnossa ja sydän lyö :)
 
mulla tuli kämmenen kokonen hyytymä aamulla 5.45 hirveän alavatsa krampin jälkeen.. kättärillä tsekattiin ja todettiin keskenmeno :angel8 ja koska kokonaan ei ollut tyhjentynny, sain 4x cytotec tablettia pistettäväksi emättimeen kotona.. siitä kolmen tunnin päästä alkoi helvetimmoiset alavatsa kivut joka kesti 6 tuntia... et se siitä ihanasta elämän alusta.... olo on ihan hirveä.... :confused:
 
Takaisin
Top