Oon ollut nyt 8 -vuotta raitis, täysin nollalinjalla ja tämä sopii niin hyvin, että näin olen ajatellut jatkavani hamaan loppuun asti.
Kirsikoita mun tekee mieli kovasti, ja kaikkia marjoja, pähkinöitä jne.
Aasian suunnalla olen aiemmin töiden vuoksi asunut, ekankin raskauden aikana, siellä oli paha asia jos söi ananasta raskauden aikana, sillä se aiheuttaa kohdun supistelua ja verenvuotoa. Siis silloin ainakin puhuttiin, siitä on jäänyt päähänpinttymä, että en uskalla syödä ananasta suuria määriä. Ilman raskauttahan voisin kyllä vetäistä yhden kokonaisen ananaksen, on se tuore ja raikas ananas sen verran hybää. Tiedä sitten.. muistan vain palattuamme kotimaahan ennen synnytystä, ettei neuvolasta annettu moista ohjeistusta. Sushia siellä syötiin normaalisti, ja se on suuri herkkuni, mutta jospa söisin raakaa kalaa harkitsevammin nyt.
Juuri ajattelin lähteä puuhastelemaan kasvimaalle, suojakäsineet ja käsien pesu toksoplasmoosin varalta myös suunnitelmissa.
Kunhan nyt varaisin ensimmäisen neuvola-ajan, niin saan selvitystä siihen, mitä suositukset ovat nykyisin tässä asuinmaassa, miten ne eroavat Suomen vastaaviin.