Runsas lapsivesi rv36

  • Ketjun aloittaja poppeli
  • Aloituspäivämäärä
P

poppeli

Vieras
Pitäisikö huolestua jos lääkäri mainitsee, että minulla on runsaasti lapsivettä (lapsiveden määrä on kuitenkin vielä normaaleissa rajoissa) lääkäri varoitteli minua myös ennenaikaisesta synnytyksestä ja kehaisi minua heti lapsiveden mentyä soittamaan ambulanssin, joka pistää ihmetyttämään koska monet tuttavani ovat meneet lapsiveden menojen jälkeen synnyttämään joko taksilla tai puolisonsa kyydillä. Onko muilla kokemuksia runsaasta lapsiveden määrästä? Ja mitähän se mahtaa tarkoittaa? Lääkäriltä en hoksannut sitä kysyä, koska siinä tuli niin paljon muutakin asiaa ja jälkeen päin aloin miettimään onko runsaasta lapsivedestä haittaa.
 
Kuulostaapas kummalliselta :eek: Kannattaa varmasti kysellä neuvolassa seuraavalla kerralla enemmän!
 
Onneksi seuraava neuvola on viikon päästä, jospa sieltä saisi vastauksia. Mutta kyllä hieman pisti jälkeen päin mietityttämään että mitähän se lääkäri oikeasti tarkoitti.
 
Runsas lapsiveden määrä voi viitata korkeisiin sokeriarvoihin. Kun lapsivesi on oikein makeaa yrittää se määrällään laimentaa sitä. Oletko ollut sokerirasituskokeissa? Liiallinen kuten myös liian vähäinen lapsiveden määrä voi myös viitata lapsen olevan sairas. Mielestäni lääkärin olisi kuulunut selventää asiaa, eikä missään nimessä jättää asiaa selventämättä. Kannattaa keskustella terveydenhoitajasi kanssa ja jos oikein pahasti mieltä painaa niin pyytää päästä lääkärin kanssa keskustelemaan mitä hän sanoillaan tarkoitti.

Joskus kun lapsivettä on hyvin runsaasti voidaan sitä lähentää. Lapsiveden ei pitäisi itsessään olla lapselle vaarallista, mutta odottajalle se voi tuottaa epämukavaa oloa - vatsa kasvaa isommaksi ja voi olla pinkeä.

Toivottavasti olet jo saanut tietoja :hug013
 
Takaisin
Top