Rokotuksista

Me otetaan kaikki tarjottavat rokotteet plus vesirokkorokote. Yritän saada miehen mukaan neuvolaan silloin kun pistetään, mullahan pääsi itku jo siitä, kun sairaalassa otettiin verikoe.
 
poika sai tänään kolme rokotusta. Sen perus yhdistelmän jossa kuusi eri ainetta sekä lisäksi pneumokokki ja meningokki. Ja rotan suun kautta. Eli 9 eri juttua yhdellä kertaa. Pneumokokki ja rota olivat vapaaehtoisia. Itse rokotus meni nopeasti ja poika kyllä huusi pää punaisena ja multa pääsi itku myös. Nopeasti tilanne oli ohi ja poika tyytyväinen isänsä sylissä. Sen jälkeen onkin vain nukkunut. Kuumetta on jo 38.3, sairaalaan käskivät tulla jos on yli 38.5. Eli ei varmasti nukuta tänäkään yönä..
 
Me ei pneumaa otettu ollenkaan. Kuinka moni sen nyt aikoo ottaa? Itsellä iski hysteria sen suhteen kun kuitenkin on ollut niin vähän aikaa ohjelmassa ja rokotteeseen on kuitenkin liitetty epilepsiaa, neurologisia häiriöitä ja ilmeisesti pari kuolemantapaustakin... Ajateltiin niin, että bakteerin aiheuttamat sairaudet on kuitenkin antibiooteilla parannettavissa mutta nuo mahdolliset haitat ei :p

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ei tullut mitään oireita rotarokotteesta. Reilun viikon päästä 3kk neuvola ja siellä tulee 2.annos rotarokotteesta ja muistaakseni 2piikki-rokotetta. Onneksi mies on pääsemässä mukaan rokotusneuvolaan.
 
Me saadaan nuo 2kk rokotteet vasta ensi maanantaina. Ne piti ottaa jo silloin joulukuussa, mutta siella terveyskeskuksessa evattiin ne, koska olimme heti sen jalkeen lahdossa matkalle. Me aiotaan ottaa myos se pneumakokki ja rota. Ihan silla periaatteella mennaan, etta otetaan kaikki tarjolla olevat vapaaehtoiset rokotteet.
 
meillä on ekat rokotteet vasta 3kk iässä, paitsi se rotan eka annos josta pulitettiin pitkä penni. miksköhän meillä on vasta kuukautta myöhemmin kun kaikilla muilla? hä? :wink
 
hildamaija, meilläpäin sama juttu, ensimmäinen rota annetaan 6-viikkoisneuvolassa, sen jälkeen 3 kk neuvolassa ekat muista rokotteista. Meillä ei ole ollenkaan 2kk neuvolaa jos ei erityistä tarvetta ilmaannu, vaan tuon 6-viikkoiskäynnin jälkeen 3kk on seuraava.
 
Mä luulen että mekin otetaan kaikki mitä tarjotaan. Ollaan jo töidemme puolesta (minä sairaalan labrassa verinäytteiden parissa ja mies poliisi) hyvinkin alttiita kaikelle mahdolliselle ja vaikka sitä miten suojaa itsensä ja pesee kätensä jne niin väkisinkin niitä taudinaiheuttajia kulkeutuu kotiin pojan kiusaksi. Lisäksi mulla on sellainen tuntuma että täällä espanjassa noita epidemioita on enemmän kuin suomessa.
 
Takaisin
Top