Rokotukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirde

Puuhakas puhuja
Kertokaas mulle, millä rokotusohjelmalla menette. Otatteko sen uuden pneumokokki-rokotteen (?) ja rotavirusrokotteen? Meneekö joku "vanhalla" ohjelmalla ilman noita? Me ollaan vähän suunniteltu nimittäin niin.. mutta kokemuksia, mielipiteitä?

me mennään uuden ohjelman mukaan. Poika oli mukava rotavirustutkimuksessa aikoinaan siihen ainakin luotan. Ja uskoisin pneumokokkirokotteellakin olevan tieteellisesti todistettua hyötyä. Ei sitä muuten olisi otettu käyttöön.

Me ollaan saatu jo rotan eka annos ja kahden vkon sisään tulee tuo pneumokokkirokote, jos siihen suostun. Pakko kai se on, jos siitä apua on. Kun kolme kiloa tulee täyteen (eli ens vkolla ellei nyt jo) niin sitten tulee calmette.
Lisäksi jos RS-virus alkaa jylläämään niin saamme neidin sairauden takia siihen rokotteen sairaalasta. Eli uudella ohjelmalla mennään.

Mietin itsekin tuota millä ohjelmalla sitä menisi. [8|]Siskon vauvalla meni ruokahalu joksikin aikaa rotavirusrokotteesta. Ehdottomasti siis kaikki tutut ja iät ajat annetut rokotteet, mutta varmaan laitetaan vauvalle noi uudetkin. Tahtoisin luottaa siihen, että ne ovat hyvin testattuja. Sikainfluenssarokoteuutiset eivät kyllä hirveästi rohkaise, mutta toisaalta noita rokotteita ei ole tehty mihinkään epidemiaan vaan ovat varmaan paremmin testattuja ja tutkittuja.

No ainakin kun me olimme mukana siinä rotavirusrokote tutkimuksessa siinä seurattiin tosi tiuhaa ja kokonaisen vuoden aloituksesta. Ja olikohan sitten sielä yksi käynti vähän pidemmän ajan kuluttua. Et mulle ainakin jäi silloin sellainen kuva et asiat sen rokotteen osalta tutkitaan kunnolla. Kaikki pienetkin vatsan väänteet kirjattiin ylös ym. ym. Tosin harmikseni sitten kun tutkimuksen tulokset tulivat, poika kuului siihen lumelääkkeitä saaneeseen ryhmään[:D]. olisisn toivonu et hän olis sen saanu. Tosin ei meillä sitä ole sairastettu nyt muutenkaan.

Mä olin reilu vuos sitten mukana rokotetutkimuksessa: lintuinfluenssasta. Ja sain kovan nokkosrokon.. nyt tuli pari viikkoa sit lappu kotiin: olin saanut tavallista influessarokotetta; oon siis ilmeisesti allerginen sille säilöntäaineelle. SiksKIN mua mietityttää.. toki oon samaa mieltä, että tutkittuja nää on, mutta silti..

Kiitos vastauksista!! [:)]

Takaisin