Rokotukset

Mimmu86

Piirimestaruustason postaaja
Elikäs mihin tulokseen olette tulleet; otatteko kaikki rokotukset vai vain osan?
Samaten minua kiinnostais kuulla onko teidän pikkuisillenne tullut noista rokotteista mitään oireita?

Joa sai ensimmäisen osan rotasta torstaina ja sen jälkeen änissy, vääntelehtiny, piereskelly ja kitissy. Neuvolassa varotettiin et voi vatsa mennä löysälle mut meillä tippu isommat kolmesta kahteen vuorokaudessa...ei ihme jos masussa myllertää. Olisko niistä disflatyleistä tässä apua? Ja nyt herra nukkus vaan kun sai parit isommat tehtyä tässä aamun tunteina...herää vaan välillä syömään, on max tunnin hereillä ja sit silmät taas luppasee.

Nyt laitoin partsille vaunuihin nukkumaan, kertaalleen yritti jo heräillä mut nukahti uudestaan ku heiijasin.
 
Kaikki rokotukset otetaan. Jo siksikin, että aina löytyy niitä, jotka eivät rokotuta lapsiaan ja heiltä haluan lapseni suojata.

En ole koskaan ymmärtänyt ideologiaa rokotteista kieltäytymisen takana. Itsellänikin on ylimääräisenä otettu Havrix.
 
mekin otetaan rokotukset. Tuukka sai pari viikkoa sitten rotav. rokotteen ja kitinää riitti. viikon on uloste haissut lehmänlannalle [:'(]ja poika kitisee en tii oliko yhteyttä, mut..[8|]
 
Kaikki otetaan ja osallistumme tuommoiseen korvatulehdusrokotus tutkimukseen. Jotain pneumokokkirokotetta tutkitaan ja ns. lumepiikki on b-hepatiitti rokote.
 
Mä en ole koko asiaan perehtynyt ollenkaan, oon automaattisesti ajatellut että kaikki otetaan kun neuvolassa taidettiin jo raskausaikana suositella niin.
En tiedä onko siellä rokotusohjelmassa sitten jotain "epämääräistä" jota välttämättä ei tarvitsisi.
Ja joku rokote oli joka tulee ohjelmaan 1.6 ja sen jälkeen syntyneillä, sitä mietin olisiko ollut tarpeellinen kun mehän ei sitä automaattisesti saada.
En kyllä enää muista mikä se oli, hyvässä sumussa menee tää elämä vieläkin -mikään ei pysy päässä [:D]
Otin itse raskausaikana possurokotuksenkin vaikka se epäilyttikin, uskoin kuitenkin ettei suomessa otettaisi riskiä raskaana olevien kanssa.
Ja luotin siinäkin neuvolan suositukseen.
 
Pneumokokki-rokotuksen saavat kaikki 1.6 jälkeen syntyneet. Me otetaan varmaan sekin kun on mahdollista vielä siihen tutkimukseen osallistua. Ja tosiaan tuo b-hepatiitti on sit se lumerokote mikä sekään ei välttämättä turha ole.

Possurokotuksen otin minäkin...mitään faktaa ei tietysti ole, mut pieni epäilys et siitä olisi Joan kaihi johtunut niinkuin tuolla jollain palstalla jo vähän avauduin. Tai ainakin omaa oloa helpottaa kun on joku mitä voisi pitää syynä...
 
Mimmu mä luinkin siitä sun epäilyksestä ja eihän sitä voi tietää...
Eikä sitäkään mitkä on pitkän aikavälin vaikutukset.
Mutta mua pelotti ainakin sillon enemmän mitkä vaikutukset sairastetulla taudilla olis ollut syntymättömään lapseen.
Olihan siinä vähän puun ja kuoren välissä sen rokotuksen kanssa...
Täytyy tuosta pneumokokki rokotuksesta kysellä vielä neuvolassa, meidän oma täti on ollut lomalla ja ollaan käyty sijaisella niin tuntuu että kaikesta tarpeellisesta ei ole tullut puhuttua.
 
Kaikki mahdolliset rokotukset täälläkin! Huomenna on se eka neuvola,niin siellä sitten. Saa nähdä mitä oireita meillä tulee.
Ja minäkin silloin odottaessa otin possurokotteen! Ja oireet siitäkin tuli.
 
Mä otin kans sen Possupiikin sillon heti syksyllä jo. Mieskin otti ja vanhempi tytär, ettei sit kukaan tartuta vauvaa vahingossakaan.

Minella sai tänään sen tutkimus-rokotteen: pneumokokki tai b-hepatiitti. Vuoden sisällä tulee ilmotus kumpaa on saanu. Samalla tuli kans se Rotage. Se oli mukava, kun sen sai suun kautta. Olispa kaikki rokotukset samallaisia, ni ei tarttis pikkusta piikittää. Sellasen parkauksen päästi, et itelläkin tuli vedet silmään. Kotona alko sit arastelee reittään. Ei tarvinnu ku vähän hipasta niin itki oikeen sydänjuuriaan myöten. Hyvä ku henkee sai vedettyä välillä. . [:(] Äidin sydäntä kirpas kattella toisen tuskasta oloa..

Ja uni on maittanu piikin jälkeen. Oikeestaan koko päivän melkein nukkunu. Vähän tissiä välillä ja taas unta.. Lämpökin nous 37,9 tossa illan suussa. Tarvii varmaan vielä kerran mitata. Neukku sano et jos kuume nousee 38,5, ni ois annettava suppoa..

Toivottavasti yö menee hyvin. [:)]
 
Eli siis rokotteet annetaan 2kk-neuvolassa? Koska tytölle ei ainakaan tänään annettu mitään..
 
meillä saadaan muistaakseni vasta 2kk iässä.

vielä ainakaan mitään saatu...
 
Me otetaan kaikki. En myöskään ymmärrä, miksi niistä kieltäytyisi.
Enpä tosiaan edes muistanut että otettiin possurokote syksyllä. Ja minullakin on myös Havrix ylimääräisenä.
2kk-neuvolassa annetaan eka ja kuulemma suun kautta eli ei rokotteena vaikka se onkin rokote [8|]
 
Me kans otetaan kaikki rokotteet. En ymmärrä niitä, jotka eivät niitä ota..
tunnen yhden naishenkilön, joka ei ottanu tytölleen jotain rokotetta sen vuoksi,
koska siitä jää arpi takapuoleen.. kuulemma ei halua tyttärensä takapuolessa olevan arpia [8|]
aika pinnallista mun mielestä.. ja eihän siitä nyt kummoinen arpi jää..

Meille tuli kans "kutsu" siihen pneumokokkirokote tutkimukseen. Vielä harkinnassa,
että osallistutaanko. Mut eihän siitä haittaakaan olisi.
 
Me saatiin 6vko neuvolassa eka rokote, se rotarokotteen ensimmäinen osa. Seuraavaksi tulee sit 3kk neuvola, jossa sit toinen rota, pneumokokki jos niin haluamme ja sit oli vielä joku piikitettävä. Mutta meillä näyttäs muutenkin olevan tosi oudosti noi neuvolat, toivoisin enemmän. Täällä 3 vko, 6 vko, 3kk, 8kk, 1v, 1,5v ja 3v...
 
Tietysti taas paikkakunta kohtaista nuo milloin rokotteet aletaan antaa. Mutta muistaakseni mulle sano lasten neukku,että 2 kk iässä.. [8|] Mikä on pneumokokki-rokote?
 
Sillä yritetään ehkäistä pneumokokki- ja hemofilusbakteerien aiheuttamia tauteja kuten keuhkokuumetta, aivokalvontulehdusta, verenmyrkytystä ja välikorvantulehdusta. Pääasiassa vauvoilla ja pienillä lapsilla tuolla yritetään korvatulehduksia välttää. Tai näin mä olen ymmärtänyt [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Mimmu86

Mutta meillä näyttäs muutenkin olevan tosi oudosti noi neuvolat, toivoisin enemmän. Täällä 3 vko, 6 vko, 3kk, 8kk, 1v, 1,5v ja 3v...


No täällä on sitten huomattavasti useemmin neuvolat ku teilläpäin. Kuukauden välein mennään tästä eteenpäin vuoden ikään asti ja sit käynnit alkaa vasta harveneen. Ja tähänkin mennessä käyntejä on ollu jo 4 paikan päällä ja kaks kotikäyntiä synnytyksen jälkeen.

Vähän lämpöä joo nous tytölle niistä rokotteista ja pientä itkusuutta oli iltasella, mut ei onneks kummempaa. Nyt on taas niin ilonen ja hyväntuulinen. Kyllä mä oon kans ain ollu rokotusten kannalla. Jos kerran voi välttää lapsensa vakavilta taudeilta niin miks ei tarttuis tilaisuuteen. Pieni lämpö tai pienehköt oireet parina päivänä on pienempi haitta, ku vaikka joku aivokalvontulehdus tai muu vakava sairaus. Ja arpi takapuolessa tai reidessä... no jääköön kommentoimatta [;)][:D]
 
Pääasiassa vauvoilla ja pienillä lapsilla tuolla yritetään korvatulehduksia välttää. Tai näin mä olen ymmärtänyt


Toivottavasti tuo tyttö perii tuon korvajutun minulta. Mulla nimittäin ei koko elämäni aikana ole ollut kuin 3 korvatulehdusta, joista kaksi teini- tai aikuisiällä. Huolimatta siitä, että minulla on lääkärin mukaan todella kapeat korvakäytävät [;)]
 
täälläkin toivotaan etti perii multa korvatulehdukset. en nimittäin koskaan oo sairastanu korvatulehdusta, kun taas ukolla on ollut putketkin [8|]
 
Mulla on samanlaiset kapeat korvakäytävät ilmeisesti kuin Miihoolla...
Ja pienenä ollut ihan kamalasti korvatulehduksia ja putketkin korvissa...
En toivo kenellekään samaa vaivaa [:(]
ja vielä vähemmän omalle tyttärelle.

Tultiin just lomareissusta ja meillä odotti postilaakossa kutsu siihen pneumokokki-tutkimukseen ja sanoin miehelle et haluan et me siihen osallistutaan. Luetaan nyt paperit ihan rauhassa ja päätetään sitten.
 
Takaisin
Top