Ristiäiset on ensi lauantaina 18.2. Nimi ollut tiedossa jo 2,5vuotta eli aiemman lapsen raskauden ajalta. Hän tyttö, nyt tuli poika. Tarjotaan pitkämatkalaisille italianpataa ennen kastetta. Kasteen jälkeen on kahveet kaikille. Tarjolla pullaa, unelmatorttua, sarvia, tomaatti-pestopiirakkaa (nämä neljä mummuilta) ja kinuski-juustopiirakkaa, porkkana-juustokakkua ja nimikoituja keksejä (nämä kolme teen itse).
Kotona pidetään, vieraita reilu 30 (iso perhe). Kastekeskustelut papin kanssa on keskiviikkona. Kummeja kolme, joista pari mun ystäviä ja yksi miehen serkku.
Ollaan koko perhe (minä, mies ja neljä lasta) sävy sävyyn musta-punaisissa (toki kasteen ajan vauvalla kastemekko), mulla punainen mekko ja musta bolero, vauvalla musta body, mustat neulehousut, punaiset sukat ja henkselit.
Paljastin vahingossa etunimen jo pari viikkoa sitten isovanhemmille, kun lähetin heille viestin, jonka alunperin kirjoitin miehelleni. Siis välitin viestin isovanhemmille ja unohdin että olin kirjoittanut viestiin pojan nimen, enkä esim. vauva. Mies oli aika vihainen...