Hahaa, avasin topicin mutta sitten kun olin kirjottelemassa niin tyttö alkoi känistä ja unohdin tietty koko jutun sen sileän tien :D
Mutta meillä siis vietettiin tytön nimijuhlat jo. Meillä nimijuhlat oli sinänsä aika itsestään selvä ratkasu, ettei kumpikaan kuuluta kirkkoon. Mä halusin pitää juhlan ajoissa, koska pidettiin nimi salassa sinne asti ja mulla alko olla jo vaikeuksia olla käyttämättä sitä muiden läsnäollessa. Lisäks toivoin hyvää keliä, koska pidettiin juhlat kotona. Ja ihanaa kyllä, saatiinkin tosi aurinkoinen sää, joten pidettiin koko juhlien ajan terassin ovi auki ja monet istuskelikin ulkona. Mikä oli pelastus, ois kyllä meidän 80 neliötä käynyt pieneksi muuten :D
Meillä juhla itsessään oli aika simppeli. Ohjelmassa oli alkuun nimen arvuuttelua ja kun kaikki oli enemmän ja vähemmän paikalla (ja neiti oli saanut syötyä) niin virallisena osuutena mies piti pienen puheen. Tämän jälkeen jokainen sai avata heille jaetun kirjekuoren, josta paljastui kiitoskortti tytön kuvalla ja sellainen ihan A4 kokoinen lappunen, johon oli kirjoteltu kaikenlaisia tärkeitä ja vähemmän tärkeitä tapahtumia yms. tältä vuodelta sekä tytön syntymäpäivältä, tytön horoskooppimerkistä tietoa, tytön syntymätiedot ja nimi jne. Näistä kaikki sitten sai lukea nimen ja lopuksi mekin se vielä kaikille ääneen sanottiin.
Koko juhlien ajan taustalla meidän telkkarissa pyöri mun tytön ensimäisen kuukauden kuvista ja videopätkistä työstämä "filmi" ja taustalla soi soittolista, jolla oli enemmän ja vähemmän teemaan sopivia biisejä. Mä tykkään että on jotain tollasta, mitä ihmiset voi kuunnella ja katsella, jos tulee epämukavia hetkiä. Meillä siis oli paikalla vaan lähipiiri, mutta kun on ex-puolisoita ja muunlaisia ristiriitoja jo tässä porukassa, niin aina vähän jännitän tällasia kokoontumisia. Oikeestaan silleen, että pienempi porukka sitä suurempi stressi ihmisten viihtymisestä :D
Loppujuhlat kului syödessä ja seurustellessa. Mun mielestä nimijuhla oli tosi onnistunut ja tunnelma oli koko ajan lepposaa ja rentoa (mikä ei siis todellakaan tolla porukalla oo itsestään selvää). Mulle kävi tosin vähän samoin kun Millierille että itse syötin neitiä, vaihdoin vaippaa, tarjoilin kahvia, huolehdin että tarjottavat riittää jne. jne. Itseltä siis meni vähän juhlat ohi, ehdin tosin onneksi melkein kaikkien vieraiden kanssa vähän vaihtaa kuulumisia. Mutta eipä tuo haittaa, pääasia että vieraat viihtyi :)