Ripsien pidennys

Mir84

Jostain jotain jo tietävä
Onko täällä kellään odottavalla ripsien pidennystä?? Onko ne kätevät? Vaativatko paljon hoitoa yms? :) 

 
Joo mulla on.. Ja en ottaisi enää uudestaan jos ei olisi aikomus oikeesti joka 3. viikko huollattaa näitä.. Nää on ne perfect silk slashes ripset, joo on tosi hyvä laatuiset ym ym.. Mutta hintavaa pitää.. Ja sit se että mulla on nyt 3vkoa ollu nää ripset ja suurin osa on tippunu jo irti (toki riippuu tekijästä!!) ja keskellä on enää muutama pitkä.. 

Ainoo hyvä mikä näis on, on se että joka päivä on silmät laitettu. Ei tarvi murehtia ripsiväristä. 
 

On ollu nyt muutaman viikon yhdellä huoltokäynnillä. Tosi ihanat ja helpot mut komppaan tuota edellistä, on melko arvokkaat pitää ja riippuu paljon laittajasta ja omien ripsien uusiutumisesta kuinka kauan pysyy kerralla. Ekat kesti 4 viikkoa kauniina mut nyt huollon jälkeen kun oli eri laittaja niin iso osa on pudonnut jo kahden viikon sisällä. Nätit on edelleen mut normaalihinnoilla en näitä raaski enää kovin kauaa pitää. 

Toki jos varaa on ja on valmis tuohon kolmen viikon välein tapahtuvaan huoltoon niin sitten nää on sen arvoiset :)

 
Mulla koko raskausajan ripsipidennykset ja tänään vauvan ollessa 3 viikkoa kävin taas laitattamassa kun oli kerinnyt kaik ripset lähteä, viime käynti marraskuun alussa. Laitto oli 50 euroa ja huolto 40 euroa. 5-6 viikon välein kävin huollattamassa, eli ei paha. Ja oli kiva näyttää elävältä pahimmissakin oloissa :D Mä uskon tehneeni rispien laittajan kanssa varsinaisen löydön <3
 
Noniin.. nyt on sitten omat ripsien pidennykset :)
Täällä Rymättylässä maksoi kampaamossa 69e, huolto oli muistaakseni 20e. Eli tänään mul värjättii kulmat, ripset ja laitettii pidennykset - 78,50e. 

Kivalta näyttää tällä hetkellä! Toivotaan että pysyy ja ei tuu mitää ongelmii :)
 
Mulla oli kans ripsienpidennykset pari kuukautta, enkä ottais enää toista kertaa jos oisin tienny, että omat ripset menee NIIN huonoon kuntoon.. Toki riippuu tekijästä jne, ja olihan ne ripset mukavat jonku viikon, kun pysyi vielä hyvänä eikä tarvinnut ripsiväriä tai muuta meikkiä laittaa.. Nyt kun päätin ottaa ripset pois, omani oli mennyt niin huonoon kuntoon, TOSI lyhyet ja harvat on nyt omat ripset, näytän syöpäläiseltä konsanaan.. Eikä ripsiväriäkään voi laittaa, ei se auta kun on omat ripset niin lyhyet. :( mutta tämä siis minun omakohtaista, ei kaikilla tällaista varmaankaan ole. :) Tässä nyt oottelen, että jospa nuo taas kasvaisi siihen, miten ne joskus oli. Toivottavasti..
 
No eipä tää kokeilu sittenkää alkanut kovin hyvin.. Eilen rupes illal reippaasti ärsyttää kun toisessa silmässä ripset ovat täysin erillailla kuin toisessa.. toisen silmän jokunen ripsi sojottaa minne sattuu! Tänään sit kävin uudestaan, näytti ihan OK kun lähdin... sit ku ne kerkes kuivuu, huomasin kotona että nythän siel on puolet sit irti ja sojottaa viel enemmän. Myös pari omaa ripsee raapi eilen silmää että teki pahaa nukkua.

Sitten kaiken lisäks kun näin kaverini ripset, jotka hän otti toissa pvänä, tuttava teki hänelle 35e kotona, ja ai että.. ne vasta kauniit olivat!!!!!!!! <3 
Pehmeän näköset ja tosi täyteläiset. Mulla vaan kovat klimppiset ja melkein huomaamattomat - paitsi ne jotka sojottavat minne sattuu!!!

Huomenna pitäs taas mennä huoltoon kun soitin kotoa kampaamoon et nyt ne sit pistää viel enemmän ku roikkuu ripses kiinni mutta tyvestä irti. Joka tapauksessa olen menossa viikon päästä perjantaina laittamaan ripset kaverin tuttavalle. Joko huomenna huollatan nää tai pyydän ottamaan pois - tai sitten itse irrotan ne oliivi öljyllä loppu viikosta!! 

 
Moikka ripsekkäät ;)) mulla on ollu ripsipidennykset noin puol vuotta ja aivan mahtavat,huollatan ne 4-5 viikon välein ja ne pysyvät yleensä siihenasti ihan hyvinä. Vältän kyllä niiden turhaa kastelua ja sehän pidentää niiden ikää =) Tokihan omat ripset kärsii pidennyksistä,mutta onneksi ripsetkin ovat uusiutuva luonnonvara. joiltakin olen kuullut että raskaana olevalla voi hormoonit vaikuttaa niiden pysymiseen ja on kuulemma muutamalla putoillu vallan heti viikon sisään. mutta onneks ei ole itellä vielä ainakaan käynyt sillain ;)
 
Pakko sanoa että mä olen ollut TODELLA tyytyväinen näihin pidennöksiin :) 
Tietty onhan näillä hintaa, siinä mielessä kun ajattelee kun on kaikki huollot yms, mutta en koe sitä itselleni kalliiksi (muutenkin todella huonot omat ripset)
Omat ripset taipuvat alaspäin ja ripsientaivuttajat vaan pahentaa omien kuntoa. Näiden kanssa ei tarvitse käyttää laisinkaan taivuttajaa tai edes ripsiväriä.
Käyn huollattamassa ripsiä n 3-4viikon välein. Nämä eivät kauaa ole mulla olleet, mutta olen nyt jo päättänyt pitää nämä omana juttunani ja aijon huolloissa käydä säännöllisesti :)

Itse en näitä huolla milkei laisinkaan, mitä nyt en kauheesti vedellä lotraa ja pehmeällä ripsiharjalla harjaan. Riittää kun huoltaja huoltaa nämä, minä saan niistä nauttia! JES ;D
 
Pakko nyt ammatilaisena tänne sanoa, että ripsienpidennyksen eivät vahingoita omaa ripseä, JOS ne on oikein tehdyt!
Paljon näkee huonolaatuista työtä, että liimaa on tungettu isoja könttejä ripseen tai yksi tekoripsi on liimattu moneen omaan ripseen, joka aiheuttaa sen että ajanmyötä liimakökkö irrottaa muut omat luonnonripset ja jää yhteen ripseen kiikkumaan.  Se saattaa myös aiheuttaa sitä että ripset painavat luomeen ja pistelevät. Toinen on jos ripset on kiinnitetty huonosti, ne saattavat olla irti tyvestä ja ja heilua ja kääntyä ja pistellä luomea.
Oman luonnonripsen ikä on kokonaisuudessaan n. 3 kk, ja ripsiä uusiutuu n. 1/3 osa kuukaudessa, sen vuoksi yleisin huoltoväli on kuukauden välein. Ja ripsien vaihtuvuus saattaa olla erittäin vaihtelevaa kuukausittain, eli jokin kuukausi saattaa pysyä todella hyvin ja taas ensi kuukautena sieltä lähtee enemmän, tässä kohtaa ei aina heti ensimmäisenä kannata lähteä syyttämään tekijää, toki tekijä vaikuttaa ripsien pysyvyyteen paljon, mutta asioissa on monta muutakin asiaa, mistä ripsien lähteminen voi johtua. Mm. hormonitoiminta, omat tavat (esim. silmien hierominen tietoisesti tai tiedostamatta, nukkuminen mahalteen), öljyä sisältävät hoitotuotteet, kosteus, lämpö, lika, kaikki ovat rasitteita ripsille, saunassa käynti, uinti, ulkomaan reissu lämpimään kosteaan maahan, meikkaus, rähmä. Ulkoisilta tekijöiltä kuten kosteus, lämpö, meikki yms, olisi hyvä ripset suojata suoja-aineella joka tekee suojakalvon ripsen pintaan. Ripset olisi myös hyvä huolella putsata, mikäli esimerkiksi öisin kertyy paljon rähmää silmään, tai käyttää paljon meikkiä esim.kajaalia ja helmiäisluomiväriä, niitä ei saa helposti itse putsattua ja nämä kertyvät ripseen, joka saattaa irrottaa ripsiä.
Ja se pitää muistaa että omia ripsiä lähtee koko ajan, joten oman luonnonripsen mukana tippuu myös liimattu irtoripsi, ja tätä voi tapahtua jo samana päivänä kun ripset on laitettu, koska mistään emme voi nähdä mikä ripsi on kuolin (irtoamis) vaiheessa.
Ripsien poiston jälkeen ripset ovat eri kasvuvaiheissa, joten sielä saattaa olla aivan eripituisia jokainen ripsi, ja kun olet jo tähän mennessä tottunut pitkiin mustiin ja kaareviin tekoripsiin, tottakai omat ripset tuntuvat säälittäviltä, mutta ne eivät todellakaan ole tuhoutuneet, uudet ripset kasvavat aivan normaalisti entiseen tapaan, siihen menee kuukaudesta pariin kuukauteen että ripset ovat täysin "normalisoituneet" eli ovat suurinpiirtein samanpituisia ettei pituuserot ole enää niin selkeästi havaittavissa. Ripset ovat aina eri kasvuvaiheissa ilman tekoripsiäkin.

Ripsienpidennykset ovat oikein tehtynä ihanat ja helpottavat arkea, niiden kanssa ei missään nimessä kannata käyttää ripsiväriä, se helposti pilaa ripset. Ripsiä on paljon eri paksuuksia ja pituuksia sekä kaarevuuksia, joten pyydä tekijältäsi, mikäli tuntuu että ripset ovat esimerkiksi liian vaaleat että sinusta tuntuu että pitää lisätä ripsiväriä.
Toki tässä kohtaa pitää myös ottaa huomioon asiakkaan ripsen vahvuus, mutta se on tekijän tehtävä.

Ja maailmassa on nykypäivänä niin monenmonenmoista liimaa ja erimateriaalisia ripsiä, että näistäkään ei aina tiedä sanoa, jotkut sopivat paremmin toisille kuin toiset. Ammattilaisilla on ainakin tiedossa hyvin mitä heidän tuotteensa sisältävät,, kotona tekevät ei kouluttautuneet ammattilaiset eivät välttämättä tiedä tuotteiden sisällöstä, ja se on aika riskialtista laittaa silmänläheisyyteen ainetta jonka INCIä ei ymmärrä/tiedä.
Hinnat vaihtelee aika paljon, mutta muistakaa nyt hyvät ihmiset että tämä on tarkkaa käsityötä, ja siihen menee aikaa n. 1,5 tuntia, eikä se raha tule "puhtaana käteen" ja yritykset eivät voi tehdä persnettoa!

Että näin.
 
Mullahan loppujen lopuks kävi täs ripsien pidennyksessä niin että kun menin uudestaan huoltoon kampaamoon, ni ei siis laitettu lisää vaa rupes irrottelee niit huonosti laitettuja.. mul oli selvät näkyvät aukot ripsis ja sen näkösenä oisin joutunut odottamaan 3pvää. Mul oli toinen silmäluomi pikkasen kerennyt turpoomaan koska oli niitä ripsiä tyvestä irti - jotka sitten pisti paljon kääntyessään. 
Kampaaja oli sitä mielt että huolletaan ne 3pvän päästä kunnolla, laitetaa uusia yms, mut kotiin päästessäni otin oliiviöljypullon esille ja otin ripset pois, ja siin oli 2h työ koska ne oli niin liimaklimppiset et jouduin tosi kauan öljyllä pehmittelee ripsiä. Omat ripset tietty kärsi tosi tosi tosi paljon moisesta liimaklönttien takia! 
Viikon parantelin ripsiä oliiviöljyllä, ja sit menin kaverini tutulle laittamaan ripset! Aivan ihanan pehmeät, ei pistäny eikä sattunut. 2-3vk välein nyt käynyt huollattamassa koska omat ripset ovat olleet viel aika hauraat ni tiputtaa nopeesti ripsiä. Mut parempaan suuntaan mennään jo.. viime kerralla sainkin paljon tuuheammat ja kauniit ripset kuin ekalla kerralla!! 



Tuossa vielä kuva ekoist ripsist 'huollon' jälkeen minkä näköisenä ois pitäny olla 3pvää.. tuos kuvas oikean puoleinen simmu pikkasen turvonnut vielä.. 
 
Takaisin
Top