Ripsien pidennys raskaana ollessa?!

Miimau

Silmät suurina ihmettelijä
Hei kaikki!

Onko teillä kokemuksia, tietoa?!
Olen käyttänyt ripsien pidennyksiä (Extreme lashes) noin 4 kk ja mieleeni pälkähti että voinko jatkaa ripsien huoltoa/pitämistä nyt raskaana ollessani?

Suuri KIITOS kaikille vastauksistanne! emoticon
 
Itsekin käytin ripsipidennyksiä marraskuulle asti, jolloin kosmetologini sanoi ettei raskauden aikana suositella pidennyksiä, kuulemma niissä käytettävä liima voi aiheuttaa äidille mm. hallusinaatioita sekä painajaisia. Tiedä sitten.
 
Tottakai voit edelleen käyttää ripsien pidennyksiä, vai ajattelitko samalla lakata pesemästä tukkaasi, olemasta auringossa, meikkaamasta tai vaikka hengittämästä? 
Tukkaakin saa värjätä ihan tavallisesti raskauden aikana, miksei siis ripsiään voisi huollattaa, suurempia myrkkyjä ne hiusväreissä olevat ovat. (= 
 
Tää nyt ei niinkään ripsien pidennykseen kuulu ja en kommentoi omalta osaltani uskoako tätä alustavaa tutkimusta (mikä siis on ilmeisesti vielä kesken), mutta tuohon meikkaamiseen:

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskaus/Meikkauskielto-raskauden-ajaksi/
 
Itselläni on pidennykset ja olen ihan normaalisti niitä huollattanut. Sinänsä liima ei kosketa missään vaiheessa ihoa, joten vaikea kuvitella miten se voisi olla haitallista.  Toki silmään joutuessaan on hyvinkin ongelmallinen aine, mutta raskaus ei siihen vaikuta.

Käyttöturvatiedotteen mukaan se ei myöskään ole sikiötoksinen aine. 

Toki odotan mielenkiinnolla tulevaan, jos selinmakuulla ei enää pysty olemaan pidempiä aikoja. Pitäis alkaa varmaan vieroittamaan itseään näistä sen vuoksi, eli  ohuita ja lyhyempiä ripsiä ensi kerralla niin ei harvat hapset näytä niin oudoilta :D
 
minulla on ollut ripset n.4 vuotta, enkä myöskään raskauden tai imetyksen takia niitä ottanut pois vaan kävin huollatamassa! loppuraskaudesta huolettiin hieman pystymässä asennossa ja ilman teippejä, jottei tule huono olo ja ala ahdistamaan:)
 
Takaisin
Top