Rippikoulu

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kävitkö rippikoulun? Millainen kokemus se oli? Oletko pitänyt kirkkohäät tai saanut kunnian tulla valituksi kummiksi?

Itse kävin, kirkkohäät mielessä. Erosin kuitenkin myöhemmin kirkosta. Rippikoulu oli iltakoulu joka torstai kirkolla puolen vuoden ajan. Ihan hauskoja juttuja sieltä tulee joskus mieleen. Kävimme saman rippikoulun silloisen parhaan ystävän ja ex-poikaystävän kanssa.

Olen käynyt rippikoulun ja on vihitty kirkossa, lapset on kastettu ja on kummilapsi.

Ripari oli hyvä kokemus. Olin useana vuonna sen jälkeen vielä isosena leireillä.

Olen käynyt riparin, pitänyt kirkkohäät, kastanut lapset ja saanut kummilapsia. Minäkin olin monta kertaa isosena ja muutenkin seurakunnan jutuissa aktiivisesti mukana. Riparilla oli kivaa ja sain uusia ystäviä sieltä, vieläkin ollaan toisinaan tekemisissä :)

Meidän lapsi on muuten kastettu, mieheni ja äitini halusivat niin. Minulle sillä ei ole niin merkitystä, joten annoin periksi, vaikken mihinkään uskokaan.

Olen käynyt, koska vanhemmat pakottivat. En tykännyt yhtään olla siellä, koska en halua yöpyä vieraissa paikoissa vieraiden ihmisten kanssa. Olisin halunnut käydä sen aikuisena iltakouluna. Lapsi on kastettu ja olen myös kahden lapsen kummi.

Olen käynyt rippikoulun, mennyt vihille kirkossa ja lapseni on kastettu. Kummilasta ei ole, saa nähdä tuleeko kun ystäväpiiri ei kovin laaja ole ja monet heistä tyytyväisesti lapsettomia. Ripari oli ihan kiva kokemus ja sieltä jäi mukavia muistoja. :) Muihin siellä iski joku hassu yhteishenki että mutkin otettiin mukaan ja ei kiusattu vaikka samat tyypit jätti taas syksyllä koulussa ulkopuolelle ja osa koulukiusasi.

Kävin teininä rippikoulun tavan vuoksi, olihan se ihan hauska, mutta 19v erosin kirkosta koska en usko moiseen. Ei kirkkohäitä, pakanalapset eikä kummilapsia kun kirkkoon kuuluvat ystävät eivät ole "kummituksia" halunneet vaan ihan päteviä kummeja. Ei ole meidänkään lapsilla kummeja, vaikka elämässä muita aikuisia onkin.

Riparilla käyty ja en tykännyt! Oltiin vasta muutettu ja mulla ei ollut kaveria siellä joten jäin ulkopuoliseksi :(
Maistraatissa mentiin naimisiin, lapset on kastettu ja olen myös kummi:) mies ei kuulu kirkkoon mutta on haltiakummi<3

En ole käynyt. Avioliittoon tuli mentyä maistraatissa ja siitä nyt on jo erottukin, mutta jos aion joskus avioitua uudelleen, tahdon kirkkohäät. Lapsi on kastettu kyllä ja kirkkoonkin kuulun. Rippikoulun käymistä olen muutenkin suunnitellut, just kummiutta ja häitä varten. Oli teiniaikaista uskonnollista äitiä vastaan kapinointia etten mennyt. Varsinainen kummikaan siis en ole, mutta "kummipoikani" jonka ns. pikkukummi olin, pääsee itse ripille tänä kesänä. En ollut vielä silloin viittätoista ja luvattiin lisätä kummeihin kun rippikoulun käy... Juu, no en käynyt. :rolleyes:

Minä olen käynyt rippikoulun. Sain kyllä mukavia muistoja sieltä. Kummilapsi löytyy ja joku päivä vielä haluan kirkkohäät. Mielestäni kirkkohäissä on omanlaisensa tunnelma. :)

Takaisin