Rintojen pienennysleikkaus ja raskaus?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Catsie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Catsie

Satasella mukana keskusteluissa
Onko täälä muita äitejä/odottajia jotka ovat olleet rintojen pienennysleikkauksessa ennen raskautta? Itse olen ollut, K kuppikoosta D kuppikokoon leikattiin 2011.

Ovatko rinnat olleet arat/kipeet alkuraskaudessa? Vai ihan tunnottomia? Muita kokemuksia leikatuilla rinnoilla?

Itse epäilen olevani nyt raskaana, viikonloppuna selviää. Mutta kun joka paikassa lukee että alkuraskauden oire on usein että rinnat ovat kipeet, mulla vaan ei oo tuntoa rinnoissa juuri ollenkaan. Menkkojen yhteydessä ennen leikkausta rinnat olivat todella kipeet, leikkauksen jälkeen ei yhtään.

Kiitos vastauksista :)

Hei! Itse en ole ollut ko. leikkauksessa, mutta tohon rintojen tuntemuksiin sanon sen että ei kaikilla ole alkuraskauden oireena rintojen aristusta yleensäkään. Mulla ne kipeyty vasta 9+ viikoilla.

Hei, en valitettavasti osaa auttaa, kun ei kokemusta ole. Mutta aihe kiinnostaa minua itseänikin, ja ylipäänsä rintaleikkausten vaikutus raskauteen ja imetykseen sekä muiden kokemukset. Minulle on tehty rintojen suurennusleikkaus vuonna 2007. Minulla on normaali tunto nänneissä ja rintojen yläosissa mutta rintojen alapuoli on "turta" vaikka jonkin verran tuntoaistia on.

Hei, On kyllä vanha kysymys tämä, mutta vastailen kuitenki ja kyselen. Mulla on pienennetty. Pikkasen on turvonnu , mutta ei kovin arat ole, viikkoja vasta siis 8+2 . Miten sulla imetys?

Moikkarallaa!

Täällä neljän lapsen äiti. Pienensin rintojani 2006 kolmen lapsen jälkeen. Neljännen (2007) imetin 10kk ikäiseksi asti. Nyt olen raskaana, 26 vko menossa.
Raskausaika on mennyt kivasti rintojen kanssa. Hyvin ne sen kasvamisen kestää.

Imettäminen oli paljon helpompaa D-kokoisilla rinnoilla : ) Pystyin imettämään missä asennossa tahansa!
(Ennen leikkausta oli F-G ennen raskauksia.)

Tällä hetkellä kuppikoko on kasvanut D:stä E-F:ään.

Toki raskaus ja imettäminen jättää jälkensä ihaniin pienennettyihin rintoihin. Ei niistä enää kovin pystyt tule ; )
Eikä sillä minulle olekaan niin väliä. Tehtävänsä ovat täyttäneet...

Minäkin voin kertoa oman kokemukseni. Rinnat on pienennetty vuonna 2006 ja sen jälkeen 2010 syntyi esikoinen. Nyt on kolmas tulossa. Aina olen pystynyt imettämään, mutta aina on lisäksi tarvittu korviketta. Olen todella iloinen että imetys kuitenkin onnistuu! Vaikkakin imetys on kestänyt aina sen 4-5kk, ei sen pidempään. Nyt 34. viikolla tulee jo maitoa valmiiksi.

Ja rinnat kestää hyvin. Toisilla rinnat pienenee imetysten ja raskauksien jälkeen, minä vaan olen joutunut siirtymään isompaan kuppikokoon. Mutta onneksi ei lähellekään sitä kuppikokoa mikä oli ennen leikkausta :)

Takaisin