Tämä aihe kiinnostaa myös mua. Mulla on halkiovauva, täyttää huomenna 11 kk. Mulla oli sairaalan metallipumppu 8,5 kk (halkiohoitaja lupasi niin pitkäksi aikaa ku tarvitsen, kotiuttaja kielsi ja sanoi että saisin noin kuukaudeksi, kunhan saan neuvolasta lainaan)...no neuvolan pumpulla sain tukoksen ja koska sairaalan pumppuja oli ylimääräisiä ja vauvalla maitoallergia, sain pitää pumppua pidempään. Kun jouduin palauttamaan sen, mulla oli kuukauden ajan neuvolan pumppu, mutta sen aikana maidontuotanto hiipui entisestään ja raskausaikana olin hätävaraksi ostanut käytettynä Mini Electricin, jolla olen nyt pumpannut. Todellakaan mitään suomenkielistä ei voi telkkarista katella samaan aikaan ja maidontuotanto senku hiipuu vaan koko ajan.
Täystuotantoon päästiin vasta 3,5 kk iässä, mutta joulun jälkeen aloin vähentelemään vauvan vähentäessä maidonjuontia. Kun hän lisäsikin maidontuotantoa ja pumppuhässäkät alkoi, en oo saanu enää lisättyä tuotantoa vaan tällä hetkellä tuotanto on enää vain noin 50 ml vuorokaudessa. Mä tässä aprikoinkin, pistänkö rusinat rullalle ja lopetanko lehmän uran vai ostanko tehokkaamman (ja hiljaisemman) pumpun? Ja jos ostan ni minkä?