Rintapumppu kokemuksia

Pullahiiri

Näppärä viestien naputtelija
Maalismammat 2017
Teillä joilla on jo lapsia niin millasta pumppuja teillä on/ on ollut?
Plussia ja miinuksia.

P.s nyt ei ole tarkoitus syyllistää ketään mistään imetys touhuista :Heartred i

Minulla oli käsikäyttöinen avent rintapumppu,
sellainen on hankintalistalla taas tuossa joulun tietämillä. Helppokäyttöinen ja näppärän kokoinen.

Myös saman sarjan tuttipullot oli käytössä ja tykkäsin kovin.

Meillä ekan lapsen kanssa imetys ei mennyt niinkuin strömsössä mutta toista sain täys- imetettyä 6kk. Avoimin mielin taas ja ihokontakteja ajattelin alusta saakka pitää enemmän vauvaan jotta se imetys onnistuisi.

Rintapumppu oli kyllä yksi paras hankinta minkä tein pojan kotiutumisen jälkeen, sitten kun likankin imetys oli ohi niin sain puolet uuden pumpun hinnasta takaisin :happy090

Mies haki mulle kotiutumisen jälkeen halvimman mahdollisen rintapumpun (canpol babies basic), kun tarttin nopee jonkun. Piti olla väliaikainen pumppu, mutta mä "ilokseni" heruin niin hyvin tollekkin ettei tarttenut uutta! :D nyt 8kk imetystä takana ja pitkästä aikaa pumppasin vähän aikaa sitten suht tyhjistä rinnoista ja heruin jo yhdestä rinnasta aika vauhdilla.

Että mulla tää kokemus tästä halvimmastakin oli hyvä, vaikkei varmasti läheskään monella toimi yhtä hyvin tai ylipäänsä kaikilla ei heru millekkään pumpulle. :)

Mulla oli käsikäyttöinen avent ja se oli ihan hyvä. Sattui vain semmonen kurjuus omalle kohdalle, että huonot imetysasennot poikivat lihasjumin, mistä aiheutui jännetuppitulehdus molempiin käsiin. Sekös tekikin käsin pumppaamisesta vihoviimeistä hommaa!! Onneksi kaverilta jouti lainaan medelan sähköpumppu, oli hyvä ja tehokas joskin aika äänekäs. Nyt ajattelin hankkia aventin sähkökäyttöisen pumpun, siihen sopii ne käsikäyttöisenkin aventin osat( tuttipullojen lisäksi kait myös ne pumpun osat), jos oon ymmärtänyt oikein- tällöin jos pumppaa kahdesti päivässä niin selviää yhdellä tiskauskerralla kun on tuplamääräosia.

Mulla on ollu Ainu Meleda sekä Aventin käsi- ja sähkökäyttöinen ja Avent oli moninkertaisesti parempi!
Käytettynä niitä liikkuu suht edulliseen hintaan :)

Mulla myös ainun sähkökäyttönen, enkä nyt keksi mitään moitettakaan kun Aventia en ole kokeillut! :) sähkökäyttöinen ehdottomasti, jos paljon pumppaa tai maitoa riittää yllinkyllin pumpullekin!

Jos pumppaa vähänkin enemmän ku satunnaisesti ni suosittelen sähköistä pumppua. Vaikka on kalliimpia ni maksaa kyllä ittensä moninkertaisesti takasin.

Mä en taida hankkia rintapumppua nyt ollenkaan, en yksinkertaisesti heru pumpulle, oli millainen tahansa kyseessä. Etumaidot saan just ja just talteen, mutta ei muuta. Imettäminen on muutenkin yhtä maidon roiskumista ja sotkua, joten en ala pumpun kanssa siinä vaiheessa leikkimään :D Tissejä oon lämpimässä suihkussa alussa tyhjennellyt jos tarvetta.

Minulla oli Medelan sähkökäyttöinen, voin suositella. Se oli kallis, mutta maksoi kyllä itsensä takaisin. Imetin 10 kk, joista 4 kk pumppasin työpaikalla tyttäreni videoita katsellen. :) Minulla oli se malli, jossa oli kaksi pulloa per pumppu, ja homma kävi super nopeasti.

Meillä tallessa esikoisesta tuo Aventin käsikäyttöinen. Tykkäsin siitä kyllä, mutta siihen pumppausmäärään nähden olisi saanut olla sähköinen. Nyt mennä alkuun sillä vanhalla ja sitten ostaa sähköisen Aventin, jos tarvetta on. :)

Aluksi oli käsikäyttöinen, mutta kun piti ruveta enemmän pumppaamaan, niin hommasin sähköisen. Molemmat medeloita. Järki siinä lähtee, jos pitää käsikäyttöisellä pitempään pumppailla, mutta tietty se lienee etukäteen parempi valinta, jos ei tiiä tarvitseeko edes pumppua. Toivottavasti tällä kertaa ei tarvittaisi :/ Mutta medelan sähkökäyttöisestä jäi ihan hyvät fiilikset sinänsä.

Nääkin lienee aika yksilöllisiä juttuja..

Takaisin