Mulla kävi ihan sama juttu, tosin muutama kk myöhemmin. Vaikutti siltä, ettei maitoa vaan yhtään tule, ja vauva oli vain kiukkuinen kun yritti syödä. Luulin, että se tyssää siihen, mutta kokeilin kaikkia kikkakolmosia ja sain maidontuotannon lisääntymään lopulta. Pumpulla en siltikään saanut juuri mitään irti, mutta vaavi sentään jaksoi imeä masunsa täyteen. Rinnat tosiaan tuntuivat silti ihan tyhjiltä, mutta syöttöpunnituksista näkyi että jotain sinne vauvan vatsaan oli kuitenkin mennyt!
Vaikeinta oli luottaa siihen, että vauva saa tarpeeksi maitoa vaikka itse en saanut pumppaamalla juuri mitään irti. Pidin vauvaa ihokontaktissa niin paljon kuin pystyin, join valtavia määriä vettä, join joskus ykkösolutta juuri ennen imettämistä jne. Keinoja
löytyy netistä kymmeniä, en tiedä toimivatko ne oikeasti mutta tärkeintä kai onkin saada äiti rentoutumaan niin maitokin alkaa taas herumaan. Se on tietty hirvittävän paljon helpommin sanottu kuin tehty, yritä siinä sitten rentoutua kun vauva kirkuu nälkäänsä!
Näin jälkeenpäin olen kuullut, että runsas maidontuotanto tosiaan yleensä vähenee reippaasti jossain vaiheessa, ja se tuntuu usein siltä että se on loppumassa kokonaan. Eikä sillekään sitten mitään voi, jos niin käy. Niin kuin Reetta80 sanoi, tärkeintä on olla stressaamatta.