Rintalakkoilu

Vellamo12

Kommentoinnin ninja
Joulukuun äidit 2019
Tammikuiset 2024
Onko kellään kokemuksia rintalakkoilusta.
Meillä alettu viikko sitten hylkimään rintaa, eli ei koko aikaa mutta sillon tällön.
Nyt viimeiset kaksi päivää on ollu yhtä helvettiä.
Heti kun pojan laittaa imetystyynylle alkaa naama punaisena hirveä huuto jonka saa lopetettua tutilla (katseen kääntää pois musta). Ja  oon napannut tutin pois suusta ja rinta tilalle ja hyvin on sitten syönnyt.
Mut nyt illalla sitten kun TAAS tein näin niin maidotkin alettiin sylkemään suusta ulos ja huuto niin kova kun on niin kova nälkäkin.
Nyt mä en enää tiedä mitä tehdä. Pullosta annettu maitoa sitten ettei ihan nälkään näänny :( En haluaisi imetystäkään lopettaa, mut jotenkin ei vaan jaksa enää ja kaikki keinot on kohta käytetty...
Ruokavaliotakaan en oo vaihtanut. Nii ja rintakuminkin oon joutunut taas ottaa käyttöön houkuttimena.
Silloin kun luovuttiin rintakumista niin luovuttiin myös lisämaidoistakin kun poika osasikin tehokkaammin imeä paljasta nänniä ja rinnat tyhjenikin paremmin (poika tuli täyteen imetys kerrasta eikä huolinut enää lisää maitoa). 

Yöllä syödään tavallisesti jos ollaan vähän unisia. Viime yönä ei oltu ja hirvee huuto jo kun sain imetysasentoon, mut onneksi siitä selvittiin jälleen kerran tutilla.

Sori näin pitkä teksti. Toivottavasti joku edes osais auttaa ennen kun heitän hanskat tiskiin.
 
Mulla on kokemusta reilun viikon takaa mutta meidän vauvalla samanmoinen touhu kesti vaan 3 päivää. Kun tissin otti esiin niin alkoi huuto. Yöllä unenpöpperössä syötöt meni hyvin kuten teilläkin. Neuvolassa mainitsin asiasta mut oma terkka ei oikein osannu sanoa mitään, ihmetteli vaan et eihän vauvan pitäis rintaa osata hylkiä kun ei sillä muuta ruokaakaan ole, no eipä auttanut juuri tuo kommentti. Mut tuon kolmen päivän jälkeen vauva alkoi taas normaalisti syödä.

Enpä siis oikein osaa apuja antaa mut jospa teilläkin tuo on aikansa kestävä vaihe? Mä silloin pumppasin omaa maitoa pulloon ja annoin siitä. Toivotaan et pian helpottaa ja älä luovuta vielä vaik raskasta toi on!!! Kun niin haluis parasta antaa mut vauva vaan huutaa :(

 
Mäkin luin et kestäs semmoiset 3 päivää ja kovasti odottelinkin sitä, mut ei.
No nyt viime yö meni ihan huudoksi eli kaksi kertaa herättiin ja tutilla sain taas syömään.

No sitten aamulla ajattelin kokeilla sängyssä syöttää (istualteen), mutta kun laitoin pojan tyynylle niin taas sama huuto alkoi. Sitten päätin laittaa pojan makaamaan ja itse makuulle viereen ja kappas rinta kelpasikin makuu asennossa :) Ja nyt koko päivä syöty silleen. Huh! Ehkä tää oli nyt tässä ja jonkin aikaa vaan makuulteen syötettävä. Itse en tykkää siitä asennosta kun tuntuis et selkä jotenki vääntyisi, mut teen mitä vaan poikani eteen :D Ja kiitti vastauksesta Carousel raskasta tää olikin kun tuntui jo et poika hylki muakin vaikkei näin ollukaan.
 
Unohdin mainita et noinhan mäkin sain sit pojan lopulta syömään, asentoja vaihdellen aina joku asento sattu kelpaamaan ja sit lopulta alkoi syödä ns. missä asennossa vaan!

Mut tosi ihana et alkaa onnistua taas :) Vinkkinä makuulla syöttöön, et kokeilet asettaa vauva hieman alemmas viereesi, että vauva joutuu nostamaan päätä saadakseen rinnan suuhun, se ainakin mulla auttoi ettei ns. selkä väänny. 
 
Meillä ollut jossain vaiheessa kanssa tällaista rintalakkoilua, mutta ei se koskaan ole kestänyt edes kahta päivää putkeen. Itsellä oli heti mielessä silloin, että jos olen syönyt jotain mikä ei vauvalle sovi, eli vauva olisi allerginen ko ruoka-aineelle. Sitä olisinkin sinullekin esittänyt vaihtoehdoksi Norppa'', mutta onneksi siitä ei ollut sinunkaan tapauksessa kyse. Se on nimittäin sitten inhottavaa varmaan alkaa kokeilemaan erilaisia dieettejä (esim. maidoton, munaton, vehnätön tms.) niin ja pahimmassa tapauksessa ne kaikki yhdessä! Meillä lakkoilu meni muistaakseni ohi saman tyyliin kun teilläkin, eli vaihtamalla imetysasentoa. Olen myös huomannut muuten saman mistä Carousel mainitsit, että neuvolasta ei olekaan osattu neuvoa jossain asiassa. Melkein tämä vertaistuki kaikista paras apu ollut moneen pulmaan! Kiitos teille siitä! :)
 
Jee! Poika söikin aamulla taas tutulla vanhalla paikallaan :)
Mutta jossain vaiheessa oli taa pakko mennä sänkyynkin syöttää kun poikanen meinasi taas hermostua.
Taitaa noi vauvatkin haluta vaihteluita :D

Ja kiitos Carousel vielä tosta vinkistä makuulteen syöttöön, täytyy kolkeilla heti yöllä kun poika herää ekan kerran.

Nii ja taisi meillä olla 3 päivää sitä totaali lakkoilua ja sitä enne poika yritti ilmoitella et: "mamma vaihdapas asentoja välillä tai alan lakkoilee". Koska viikkoa aikaisemmin joskus ei haluttu syödä, mut alkoi kovassa nälässä sit kuitenkin syödä. Ja viimeiset 3 päivää lakkoiltiin sitten oikeen kunnolla.

Ja Emmy mäkin jo itku kurkussa luulin et olisin aihuttanut syömisilläni sen lakkoilun, mut tajusin aika nopeesti et ruokavalio ei ollu muuttunut. En olis pystynyt alkaa kokeilee erilaisia diettejä, sitten olisin lopettanut sen imettämisen.

JA tosiaan oon huomannut et viimeisen 2,5 kk aikana oon lopettamassa imetystä ainakin 101 kertaa :D Nooo eiköhän tää taas tästä...
 
Takaisin
Top