Rintakehän/ylävatsan ihoa pistelee ja kutittaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anakin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Anakin

Silmät suurina ihmettelijä
Olen raskaana viimeisellä kolmanneksella ja uutena kiusallisena vaivana alkanut olla rintakehän, tai tarkemmin ottaen ehkä rintojen välissä vatsan yläreunassa olevan ihon kutina ja pistely ja ihon herkkyys. Pieniä näppylöitäkin on. Isot rinnat eivät helpota asiaa, koska ilman liivejä oleminen on kivuliasta, vaikka iholle parasta olisi olla ilman liivejä. Onko muilla samanlaista ongelmaa ja oletteko löytäneet jotain rasvaa tai muuta helpotusta asiaan? Olen käyttänyt iholle tavallista apteekin perusvoidetta tähän saakka.

Miulla oli loppuraskaudessa niin hirveä vatsan kutina, että lähettivät verikokeisiin hepatoosin? varalta. Arvot olivat ok, joten lieneekö hormonit ja ihon venyminen aiheuttanut kutinaa. 🤷‍♀️

Pidin rasvaa jääkaapissa ja levitin vatsalle, kun kutina oli paha. Aloevera lievensi kutinaa myös jonkin verran.

@Anakin Kannattaa mainita neuvolaan asiasta. Saattaa olla ihan hormoninäppylää mutta ei voi olla varma. Mulla oli nokkosihottuman tyylistä, siihen auttoi pantyson-voide apteekista. Sitä neuvolasta suositeltiin👍

Takaisin