Riitelettekö? Mistä olette riidelleet viimeksi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuleeko teillä riitoja puolison kanssa? Mistä olette viimeksi riidelleet?

Me riidellään nykyisin harvoin. Nuorena parina tuli riideltyä enemmän. Jos ollaan jostain eri mieltä, asiat saadaan useimmiten ratkottua riitelemättä. Varmaan väsyneenä tullut enimmät riidat... Varmaan viimeisin riidan tynkä ollut siitä miten pitäisi toimia, jos esikoinen seisoo tiellä eikä väistä vaikka (oletettavasti) näkee olevansa tiellä.

Harvoin tulee nykyään mitään kunnon riitoja, jonkin verran ollaan eri mieltä asioista, mutta ne hoituu kyllä keskustelemalla. Enemmän on sitä että vahingossa väsyneenä väärällä äänensävyllä sanoo jostain asiasta, mitä ei olisi tarkoittanut siten ilmaista. Ne kuittaantuu hetken päästä anteeksi pyynnöllä ja hyvin molemmat ymmärtää ettei aiheesta kannata jatkaa sen enempää.
En kyllä muista viimeisintä riitaa mitä asia koski, ainakin 3 viikkoa sitten mies ääneen totesi että taitaa olla menkat alkamassa ja oikeassa oli. Muutun kyllä itse huomaamatta niin äkäiseksi ja haastan vahingossa riitaa ihan turhaan.

Pyrin välttämään riitelyä, tai siis ajautumista sellaiseen. Puren poskeani, jottei tulisi kiukuspäissään sanottua mitään peruuttamatonta.
Niin tein myös juhannuksena saadessani tietää mieheni suunnitelleen exvaimonsa alkavan hoitaa lastamme miehen puolesta heti imetyksen loputtua!!
"Sinä voit keskittyä jatkamaan uraasi, kun tyhmällä exvaimollani ei sellaiseen mahdollisuutta ole". Huom! Lapseton ex ei voi sietää minua, tapasin hänet kerran ja kuulemma jo tuolloin (2v sitten) "tulin liian hyvin mieheni kanssa toimeen ja mihin minä pärjäävät nainen miestä tarvitsen? ".
(Heillä on yhä yhteisiä miehen aikoinaan maksamia mmThaimaa-talous-asioita, jotka eivät minulle siis kuulu.)
Ohjenuora ,"asiat vain riitelevät, eivät ihmiset" auttaa minua miettimään mistä kenkä puristaa ja sen perussyyn löytämiseen tarvitsen usein hetken aikaa.

PMDD on syynä oikeastaan jokaiseen pattitilanteeseen. Eli pidättelen kaiken tuskan niin pitkälle iltaan kuin voin ja sitten onkin helvetti irti. Ainakaan vielä mikään lääke ei ole tepsinyt, mutta toivossa on hyvä elää. Ehkä itsehillinnän hiominen ois nyt se tärkein.

Harvemmin. Minä olen melko tempperamenttinen tapaus ja hermostun helposti, mutta puolisoni on todella tasainen ja rauhallinen ihminen. Kombo toimii, koska puoliso tietää, että minun pitää useimmiten vaan saada kaikki mölyt pois mahasta ja hän ei pahemmin reagoi niihin, ja sitten voin jatkaa taas eteenpäin. Joskus tulee toki väiteltyä asioista, mutta riitoja tulee tosiaan harvemmin mistään. Yleensä niidenkin syynä väsymys, nälkä tai väärinkäsitys.

Muokattu viimeksi:
PMDD on syynä oikeastaan jokaiseen pattitilanteeseen. Eli pidättelen kaiken tuskan niin pitkälle iltaan kuin voin ja sitten onkin helvetti irti. Ainakaan vielä mikään lääke ei ole tepsinyt, mutta toivossa on hyvä elää. Ehkä itsehillinnän hiominen ois nyt se tärkein.

No tämä kyllä oma lukunsa. Tai pelkkä PMS. Olen aina vähän ennen kuukautisia äksympi ja riitoja tulee herkemmin. Ilmankos ei ole ollut riitoja pahemmin, kun edelliset kuukautiset oli ennen kuopuksen odotusta.

No tämä kyllä oma lukunsa. Tai pelkkä PMS. Olen aina vähän ennen kuukautisia äksympi ja riitoja tulee herkemmin. Ilmankos ei ole ollut riitoja pahemmin, kun edelliset kuukautiset oli ennen kuopuksen odotusta.
Joo! Jotenkin tosi outoa, että miten sitä ei muka pysty olemaan hyvällä tuulella, mutta eipä sille mitään voi jos hormonit tekee hulluksi. Tosin ei sekään oikeuta käyttäytymään miten sattuu, äh.:disappointed-face:

Takaisin