Rakenne ultra, istukka etuseinässä ja napanuora kiinnittynyt istukan reunaan. Kokemuksia? Viikolla 28 ultraan uudelleen.
Minulla on hyvin tuore kokemus. Itsellä myös oli reunakiinnitteinen napanuora, etuseinässä. Todettiin varhaisrakenneultrassa, kun kävin muun syyn takia. Kävin myös useammassa ultraäänessä, ei aiheuttanut ongelmia ja kaikki meni normaalisti raskauden aikana. Synnytys päätettiin käynnistää vk 41, olin muusta syystä jo ollut synnytyssairaalassa seurannassa useamman päivän.
Sen sijaan synnytyksessä tuli ongelmia vauvan sykkeiden kanssa, mahdollisesti juuri tuosta reunakiinnittyneisyydestä johtuen. En pystynyt nousemaan lainkaan pystyyn, koska se vaikutti sykkeisiin ja yhdessä vaiheessa minusta otettiin jo ns. leikkausveret, jos tilanne pahenee. Sain kuitenkin synnytettyä alakautta ja aika nopeasti, vauva syntyi terveenä ja oli normaalin kokoinen ym. Onneksi tämä ei ollut ensisynnytys, pystyin pysymään rauhallisena, kun vähän tiesin mitä synnytykseltä ja sen vaiheilta odottaa.
Kannattaa tosiaan vaatia seurantaa ja itse olen todella tyytyväinen päätökseen synnyttää yliopistollisessa sairaalassa. Myös käynnistyspäätökseen olen erittäin tyytyväinen, koska vauva oli jatkuvassa seurannassa silloin, kun supistuksia alkoi tulla.
Toivottavasti tästä kertomuksesta oli apua. Eihän varmasti kaikille ongelmia tule, mutta oma kokemus on, että kannattaa mieluummin pelata varman päälle, jos jotain tällaista poikkeamaa on olemassa