remppa

malin

Vauhtiin päässyt keskustelija
 pakko tulla avatuu.. mulla on leuka iha jumissa ja kipee kuinka iha oikeesti ny vituttaa...

me asutaan vanhassa talossa jossa ei ollu ees kunnollista vedentuloa tai ees vessaa ku muutin taloon, kellari oli ainut paikka missä vesi toimi...

no ennen lapsen syntymää päätettiin että kaikki menee ramonttiin, putket, ulkoseinät ja ikkunat tilattii ammattilaiset tekeen muut hommat sisältäpäin tehää sitte pikkuhiljaa tai jos lainkaan ku ny alkaa pännii nää rempat vaikkei ite ollakkaa tehty mitää...

meillä kesti ulkoseinät 3 viikkoo pitempää ku mitä ne oli suunnitellu ja ikkunoita ooteltii kuukauden ennen ku tuli asentaa ne siis ne seiso pihalla sateessa kuukauden, sen pitäs jo olla riittävän paha moka ku luvattiin että asentajat ovat paikan äällä pari päivää ikkunoitten saapumisen jälkeen.

noh eihämn siinä vielä kaikki ikkunoiden mukana tilattiin samasta firmasta ovi jonka heidän samalla piti asentaa noh sehä oliki sitte väärä ovi joten jouduttiin oottaa sitte päälle viel 6 viikkoo oikean oven saapumista, ei ole vielä tullut ja seinien laitossahan ne jotenki mokas nii meillä ei ulkoovi pysy kiinni enää nii sieltähän tulee kivasti viileetä ilmaa sisää, meillä on pyyhe oven ees ainaku himas olla.. ai ku kivaa..

mutta ei se siihe vieläkää lopu... ne ikkunanasentaiat eka valitti ettei niillä ollu riittävästi puutavaraa mukana joten ku ne vihdoinki saapu paikalle ni eihän ne voinu mitää tehä nii koko homma siirty taas viikolla ku ne ois laittanu ne ikkunalistat erilailla ku mitä me oltii suuniteltu ku niitten mielest ois ollu paremp toisin, makuasia.  noh ulkopuolelta sitten nii ne oikeesti teki ne laudotukset oman maun mukaa. tunnin istuttii myyjän kaa suunnittelemas miten me halutaan et näyttää ulkoota noi ikkunat ja mehä sitte aateltii et niin tehdään ku suunniteltiin. noh eihän me taaskaa saatu haluamaamme, asentajat teki oman päätöksen ja teki laudotukset niin kuin yks ikkuna joka ei vaihettu ku se aateltii maalata ja tehä ite ku se on vintillä eikä sitä käytetä ni sen ei tartte olla tiivis, noh asentajat oli ottanu siitä mallin einkä mä voi sietää sitä ulkonäköö noh soitettuani ja valitettuani ni ne tulee tekee kaiken uudestaa joulun ja uudenvuoden välil ku sillo sen ovenki pitäs saapuu...

kiva ku asentajat tekee oman mielensä mukaa kysymättä asiakkaalta helpottaakseen omaa työtä, ja sitte vielä ei oo maalattu ne päädyt et puu on iha auki...

nyt tuli pitkää ja sekavaista tekstiä mutt oli vaa pakko avautuu...
 
Oho! Justiinsa niitä tarinoita joihin ei usko että ite joutuu päätähdeksi! Ihan varmasti keljuttaa!
Miten, kun ne niitä laudoituksia teki ikkunoihin.... niin eikö niistä hemmoista sitte kukaan oikeesti voinu teijän kanssa puhua???? Sen mä ymmärrän että joku asiakas haluu sitä ja tätä ja suututtaa rakentajan, sitte ne raksalla vääntää puoli kiusallaan jotain paskaa... (kuullut olen ja nähnyt) Mutta AINA pitää asiakasta kuunnella ja keskustella jos joku toive on "vaikea" (mukamas) toteuttaa! Käsittääkeseni ulko smyygit on ihan nips naps pikkujuttu, jos osaa sirkkeliä ja naulainta käyttää. Ja päätä!

Mielenkiinnolla seuraan miten teidän joulun ja uudevuoden välipäivien kanssa käy? Siis sen rakennuksen! Ja sitte ajallaan myös kodin sisätilojen....

Mua alkaa tässä meidän ikiomassa "toivekodissa" tympäsemää, kun mitään ei oikeen tapahdu! Vessa piti laatoittaa jouluksi.... Saunatuvan porrasaula piti... sitä ja tätä on pitänyt pitkin vuotta aloitta HETI ensi viikolla..... juupa juu! Kyllähän minä esteet tiedän ja ymmärrän, mutta olis se kivaa, että olis valmista ees jossain päin taloa. Tai valmistahan täällä on, mutta kun ajateltiin, että olis ihana saada nämä nurkat oman näköiseksi.!

Ainiiin.. onhan mulla pihalla hulppea KASVIHUONE!

 
oon siis ite viettäny nyt monet yöt aatellen et miksei oo vaoinu koputtaa ovee ja kysyy suoraa ku kerran kotosalla oltii ku en iha viittiny 3 kk pojan kaa lähtee pois koko päiväks ku vietettii kokonainen viikko mutsin luona ku talo oli asuinkelvoton ku oltii tyhjennetty ikkunoiden eest sillo ku piti tulla laittaa ne ikkunat mut sit vierähtiki viikko eikä me  viittitty laittaa tavarat takas paikoilleen ja sit taas tyhjentää...

ei mekää ikinä uskottu et meillä ois noin huono tuuri mutta nyt eletää uskos et mitä vaa voi tapahtuu iha koska tahansa vaa...
 
Takaisin
Top