Ravinnon merkitys

MRiikkaS

Silmät suurina ihmettelijä
Hei! Kaikkialla toitotetaan, että monipuolinen ja terveellinen ruokavalio auttaa raskaaksi tulemisessa. Syön itse mielestäni ihan ok terveellisesti. Tietysti enemmänkin voisin syödä kasviksia ja vähemmän punaista lihaa... syön kuitenkin herkkuja ja etenkin karkkia aivan liikaa! Verensokerini heittelee varmasti huimasti karkin syönnin takia.. syön joka viikonloppu isot karkkipussit sekä perjantaina että lauantaina. Viikollakin saatan syödä suklaapatukoita useampana päivänä. Osaako kukaan sanoa, Voiko runsas karkin syönti vaikeuttaa raskautumista? Ja kuinka iso merkitys ravinnolla OIKEASTI on? Olen normaalipainoinen ja kuukautiseni ovat säännölliset.

Tuskinpa se häiritsee. Luonnon kannalta on vain hyvä, jos kroppa saa kylliksi energiaa silloin, jos vararavintoa ei hirveästi ole. Enemmän on merkitystä sillä, että päivittäinen vitamiinien ja hivenaineiden saanti on varmistettu, esim. foolihappo, ja nämähän saa tarvittaessa purkistakin.

Ihminen olisi kuollut jo sukupuuttoon, jos raskautumisen ehtona olisi terveelliset elämäntavat kuten meidän kulttuurimme tuon käsitteen ymmärtää. Ihmiset saavat lapsia sodan ja hävityksen keskellä, köyhyyden ja nälänhädän keskellä, jopa itsestään huolehtimisen täysin hylänneet kovien huumeiden vetäjät hedelmöittyvät ja saavat lapsia. Eli ihan hirveästi ei vaadita hedemöittymiseen ja raskautumiseen -- sikiön kehityksen kannalta on kuitenkin parasta turvata ne vitamiinit ja hivenaineet.

Hei! Kaikkialla toitotetaan, että monipuolinen ja terveellinen ruokavalio auttaa raskaaksi tulemisessa. Syön itse mielestäni ihan ok terveellisesti. Tietysti enemmänkin voisin syödä kasviksia ja vähemmän punaista lihaa... syön kuitenkin herkkuja ja etenkin karkkia aivan liikaa! Verensokerini heittelee varmasti huimasti karkin syönnin takia.. syön joka viikonloppu isot karkkipussit sekä perjantaina että lauantaina. Viikollakin saatan syödä suklaapatukoita useampana päivänä. Osaako kukaan sanoa, Voiko runsas karkin syönti vaikeuttaa raskautumista? Ja kuinka iso merkitys ravinnolla OIKEASTI on? Olen normaalipainoinen ja kuukautiseni ovat säännölliset.

Olen aina ollut myös normaalipainoinen & kuukautiset säännölliset, mutta silti mun elimistöllä on haasteita sokerin/hiilarien kanssa. Jos on huolissaan omista oireista, suvussa diabetesta tai omaa pcos-tyyppiset munasarjat, kannattaa tutustua insuliiniresistenssiin ja syömisen muokkaamiseen sen avulla.

Takaisin