Rautavalmisteista

Scale

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa. Ajattelin kysellä teiltä viisaammilta sopivan rautavalmisteen valinnasta [:)]
Hemoglobiinini humpsahti aika alas jo tuossa touko-kesäkuulla, silloin söin Obsidania pari viikkoa ja sain hempan taas järkitasolle. Ongelmana vain oli se, että vatsa meni sekaisin, oli kipeä ja ilmaa täynnä. Sehän tietty risoi, koska muuten massuni on käyttäytynyt kuin unelma raskauden aikana.

Nyt, muutaman viikon tauon jälkeen hemppa oli taas humpsahtanut alas ja pitkin hampain siirryin taas Obsidanin pariin, otan sen yöllisen vessassakäynnin yhteydessä. Mutta. Nyt ongelmaksi tulivat ilkeät vasemmanpuoleiset ylävatsakivut, lähinnä vihlaisut vasemmalla puolen ylävatsaa. Pidin parin päivän tauon Obsidaneista ja ylävatsakipu katosi, viime yönä sitten nappasin taas kapselin ja jopahan nipistää ylävatsalla. Eli Obsidan on selkeästi syyllinen.
Kertokaahan kokemuksianne herkälle massulle tarkoitetyista rautavalmisteista, varsinkin luontaistuotekauppojen nestemäiset versiot kiinnostavat. Sillä Obsidaniin en enää hipaise.[:'(]
 
Scale mulla on jatkuva rautalääkitys ollut jo ennen raskautta ..mä oon käyttänyt tota opsidania koska se taas on ainut joka sopii mun vatsalle,aika jännä ettei se sulle käy.
Ehkäpä sun pitäs kysyä neuvolasta mikä ois sopiva rautavalmiste raskauden aikana tai apteekista..toivottavasti saat vatsasi sekä hb:n kuntoon.
 
Samovaari, tuo Obsidan oli juuri se valmiste jota minulle neuvolasta suositeltiin kun kerroin että olen herkkismahainen. Ja kun kerroin tuon Obsidanin sopimattomuudesta, sanoivat vain että kokeile jotain nestemäistä. Siksi käännyin teidän puoleenne, josko joltain löytyisi hyviä kokemuksia [:)]
Hempparini on vielä ihan kohtuullinen, 116, mutta minulle se on tosi alhainen ja alkaa jo tuntumaan sellaisena hönttinä olona.

Elmiira, kiitos tuosta Kräuterblutsaft-vinkistä, sitä olen miettinytkin.
Olisiko vielä muita ideoita?
 
Nään tänään yhtä mun kaveria, jolla on kokemusta aiheesta. Hän syö ruusunmarjaa raudanpuutteeseen. On toiminut hyvin. Kysyn vielä lisää jos muistan.
Mulla toimi onneksi Obsidan. Yleensä on arvot 140, raskauden alussa 125, alhaisimmillaan kävi 115 ja eilen neuvolassa jo 121. Kannattaa kuulemma jatkaa tabletteja synnytykseen asti, jos vaikka tulee verenhukkaa kovasti.
 
Mä suosittelen herkkämahaisena apteekista saatavaa Floradix-mehua. On toiminu mulla sairaan hyvin eikä oo kertaakaan edes nipistäny mahaa. Muista vaan ottaessa, et ei mitään kalsiumia sisältävää pariin tuntiin suuntaan eikä toiseen. [:)]
 
Mulla oli hb tänään enään vaivaset 101[:o]vois tosissaan kokeilla muutakin kuin opsidania vaikka se kyl sopii mun masulle..
 
Muistakaa syödä paljon c-vitamiinia. Se auttaa raudan imeytymiseen. Muuta en osaa sanoa, kun itsellä ei ole ollut hemoglobiinin kanssa ongelmia.
 
Mulla ollu jo ennen raskautta duroferon duretter, jota käytän lähinnä kuuriluotoisesti, viimeksi kk sitten neuvolassa oli hb 113, otin sitte rautaa parin viikon ajan. Mulla tihkuu herkästi nenästä verta, jos on raudanpuutetta. [&o]
 
Kannattaa kokeilla maitohappobakteereita jos maha ei kestä rautaa. Minulla tällä hetkellä käytössä Obsidan 100 ja Lactoseven. Otan ne samaan aikaan ja maha pysyy kunnossa.
 
Huh, pitkästä aikaa lueskelin tätä foorumia tänään ja onpa täällä paljon tapahtunut... Mulle tuli myös obsidaneista ihan kamalat vatsavaivat, mutta vaihdoin merkkiä ja oon syönyt niitten jälkeen Iron vital -kapseleita, joista ei tuu ainakaan mulle mitään oireita. Tämä myös yksi vaihtoehto, jota kannattaa kokeilla!
 
Fleur: mulle neuvolassa suositeltiin kanssa iron vitalia, mut tietty ekassa apteekissa jossa kävin(kun en jaksanu seuraavaan lähteä) oli vain nestemmäistä vital f:ää, mun mielestä karseen makuista, mut piparminttupastilli perään niin hyvin uppoo[;)][;)][;)][;)]
 
Takaisin
Top