Rattaa uutena vai käytettynä?M

kotileijona

Vasta-alkaja
Onko kokemuksia vähän käytettyjen rattaiden ja istuinten ostamisesta? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, ja pitääkö pestä jotenkin tms. ??

Kuulin radiosta tori.fistä ja siellä olis aika hyvin tarjolla näköjään, säästettäisi tosi paljon. Mutta onko istuimissa sama homma kun kypärissä, mistä tietää että on turvallinen?

http://www.tori.fi/koko_suomi?q=&cg=3070&w=3&st=s&st=k&c=3080&ca=18&md=th

nimim. noviisi.
 
Itselläni ei varsinaista kokemusta ole käytettyjen rattaiden/vaunujen ostamisesta, mutta tutustuin vaunuja etsiessä noihin erilaisiin foorumeihin joissa myydään käytettyjä lastentavaroita (tori.fi, huuto.net, keltainen pörssi jne..). Mun mielestä niissä myydään kyllä ihan hyvännäköisiä/hyväkuntoisia lastentavaroita ja jos olisin löytänyt niistä sopivan, olisin sen varmaan ostanutkin. Kannattaa tietysti (jos vain mahdollista) niin käydä katsomassa tuotetta paikan päällä- näkee sitten todella, vastaako tuote niitä kuvauksia. Kattella kankaiden kunto, renkaat, rattaiden tukevuus, toimivuus jne. ja samalla sitä turvallisuutta. Ja suurimmasta osasta tuotteista mielestäni saa ainakin sen päällyskankaan pestyä.

Muut saa korjata jos olen väärässä, mutta mun mielestä rattaiden turvallisuus ei kärsi, jos niitä on säilytetty hyvin (sisätiloissa), vaikka ne olis muutaman vuoden vanhoja tavaroita..
 
Mutta turvakaukaloissa se turvallisuus sitten on toinen juttu- jos se on kerran ollut kolarissa, niin sitten sen "turvallisuus" on mennyttä.. Vähän sama kun esim. pyöräilykypärissä.
 
Itse ostin nimenomaan Torista ja olenpa tyytyväinen, että niin tein. Säästyi pitkä penni! Eipähän tarttenu hinnan kanssa hampaita kiristellä. Ja istuin on kuin uusi! Täysin uusien istuinten hinnat on ihan pilvissä, varsinkin  kun ajattelee, kuinka vähän aikaa sitä käyttää.

Tietysti kannattaa tavata myyjän kanssa ja tarkastaa, että istuin on hyvässä kunnossa sekä kysyä että kauanko ja minkälaisessa käytössä se on ollut.

Itselle oli tosi positiivinen yllätys, että hyvän istuimen löysi noin helposti ja edullisesti!
 
Mä ainakin suosittelisin rattaita käytettyinä.  Uutukaiset yhdistelmät saattaa maksaa useista sadoista liki tuhanteen euroon.  Vauvaperheessä sitä rahaa kuluu muutenkin niin ehdottomasti kannattaa ostaa käytettynä.  Voihan niitä vaunuja käydä vaikka liikkeessä vertailemassa niin löytyy se itselle sopiva vaihtoehto.  Sitten voi vaikka huutiksesta ettiä vastaavia käytettyjä.
Mä ostin esikoiselle yhdistelmät huutiksesta 45 eurolla.  Satasella löytyi nyt taas tuplarattaat kun toinen lapsi syntyy pienellä ikäerolla.  Ja täysin ehjät ja toimivat ovat kumpainenkin ajopeli!
 
kiitti! Rattaat tuli ostettua, melkein kun uudet, torista lähti eilen, varmaan hyvä jos maksoi puoltakaan hintaan mitä kaupasta, 4kk käytetyt. Sai heti, huutiksessa ois pitäny oottaa ja ottaa, ja hinnastakaan ei tienny.
Istuimia pitää vielä bongailla, jos tosi helmi yksilö tulis vastaan vaikka torissa, mutta joo, ei kannata riskeerata vanhoihin ja kuluneisiin.
 
Takaisin
Top