Raskausvatsan piilottelu

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko piilotelleet kasvavaa vauvavatsaa? Millä keinoin? Olisiko kasvanut masu paljastanut raskauden ennenaikojaan?

Olen piilotellut ja hyvin on onnistunut. Mulla ei muutenkaan ole ollut iso raskausvatsa, mutta löysillä vaatteilla salasin raskauden kollegoilta viikolle 28 asti :grin olen pitkä ja hoikka, sekä kohtu on taaksepäin kalleellaan niin, itsekkin välillä ihmettelee, että missä se maha on

Muokattu viimeksi:
Piilottelin niin pitkään kun pystyin, ehkä rv 16 asti. En tiedä huomasivatko ihmiset. Oli syksy, joten pidin aina löysähköjä huppareita ja ulkotakkeja. Onnistuminen riippuu paljon myös ihmisen koosta, itse olen normaalikokoinen, joten vatsa pompsahti esiin suht nopeasti.

En piilotellut. Masu oli molemmissa raskauksissa tosi selkeä jo rv10 paikkeilla. Olisin ehkä hyvin löysillä vaatteilla voinut piilotella vielä pari viikkoa, mutta en halunnut.

En oo varsinaisesti piilotellut, mutta koska mulla on vähän pyöreä maha jo valmiiksi ja olen tottunut pitämään vatsan ei-niin-pallomaisena vetämällä sitä vähän sisään, niin nyt kun kohtu on kasvanut niin ei oikeen pysty enää yhtään pitämään vatsaa kasassa ja näytän aika pullealta. Rv28 nyt menossa ja paljon on maha kasvanut, ja miehen mukaan se on kyllä paljon isompi kuin mitä normaalisti, mut itse en oikein nää sitä ku mun mielestä sellanen se on ollut normaalistikin jos annan sen roikkua vapaasti :D mut tää on silleen vähän kiusallinen vaihe kun ulkopuolisten silmiin näytän varmaan vaan paksulta. ALun perin pelkäsin et mun vatsa ei tuu viimeisilläänkään näyttämään raskausvatsalta vaan et oisin vaan lihava, mut onneks se näyttää nyt jo raskausmahalta vaikkei kauheen pinkeä olekaan niinkuin laihoilla.

Mulla on vasta rv10+3 ja maha pullahti juuri eikä näytä laskevan. Varmaan turvotusta suurimmaksi osaksi, mutta pallo se on. Käytän muutenkin löysiä paitoja, mutta nyt näyttää ettei kohta nekään peitä tarpeeksi :nailbiting: En aio kertoa vielä kenellekkään ennen ensimmäistä ultraa, mutta kohta voi kyllä äitini tai sisko alkaa ihmetellä tätä lihomista. En edes arvannut, että tälläisestakin saa ongelman aikaan :rolleyes:

Oma vatsa kyllä selkeästi näkyvissä jo ihan alkuviikoista pitkälti turvotuksesta johtuen. Olen yrittänyt välttää ihan ihonmyötäisiä paitoja ja käyttänyt pitkiä villapaitoja sekä venyviä housuja.
En jaksa stressata, kyllä muut sen vatsan kuitenkin sitten huomaa jos on huomatakseen. :rolleyes:

Tässä raskaudessa kerroin raskaudesta varsin varhain suunnilleen kaikille. Ei siis ollut tarvetta piilotella, kun kaikki jo tiesi siinä kohtaa kun alkoi näkyä.

Korona oli hyvä peittelijä. Kukaan ei ihmetellyt kun ei aktiivisesti tavattu:hilarious:
Peittelin myös löysillä vaatteilla pitkään ja yhä onnistuu toppavaatteilla piilottelu ulkosalla. Muhkea toppatakki jonne masu mahtuu (itellä parkatakki) niin ei masu huomiota herätä :happy:

Olen nyt rv 21 ja vatsa alkaa vähän näkyä. Paino on noussut ennen raskautta olevaan aikaan 2,5kg, joten tämän voi laittaa vielä lihomisen piikkiin :D Tiukoissa vaatteissa (esim treenivaatteet) näkyy pyöreä vatsan muoto, mutta hieman löysemmissä ei oikein mitään eroa. Eli ainakin vielä tässä vaiheessa saan mahan piiloon ihan vain vaatteilla, jotka eivät ole ihonmyötäisiä.
Töissä en ole vielä kaikille kertonut, joten hetken vielä piilottelen masua. Tällä viikolla on rakenneultra, joten sen jälkeen on mukavampi kertoa. Voi tosin olla, että odotan vielä viikon tai pari... Ehkä siihen asti ettei masua saa enää piiloon.

Kerroin onneksi töissä tosi varhaisessa vaiheessa. Asiakaspalvelutyö, ei etätyömahdollisuutta ja pakollinen työvaatetus korostaa vatsaa niin, ettei mitään toivoa salailla asiaa kun vatsa alkoi pyöristyä. Ja nyt vasta 17+ menossa. Omat arkivaatteet olisivat piilotelleet mahaa paljon pidempään ilman, että olisi erityisesti tarvinnut miettiä, mitä päälleni laitan.

En oo varsinaisesti piilotellu, mutta käytän muutenkin löysähköjä vaatteita. Ja tosiaan korona on tässä suhteessa auttanut, kun ei ketään näe. Toki olen myös koko aikuisiän ollut jojoilija painon kanssa. Niin luulen, että jos joku on huomannut, niin menee lihoamisen piikkiin vielä. nyt oon viikolla 19+ ja pari viikkoa sitten vaihdoin äitiyshousuihin kun omat normi farkut puristi sen verran.

Kymppiviikolla jo näkyi maha, eikä omat housut menneet enää vatsan kohdalta kiinni. 8+ viikolla kerrottiin mun vanhemmille, kun kesä asuttiin heidän kanssa. Nt-ultran jälkeen sitten muulle perheelle. Sen jälkeen en edes yrittänyt enää peitellä :)

Ei ole tarvinnut piilotella, raskaus puolivälissä ja maha ei ole kasvanut yhtään. Samoilla farkuilla jne menen kuin ennen raskautta. Kenellekään en ole vielä kertonut, tuntuu hullulta, että noin puolitoista kuukautta aikaa takarajaan, jolloin pitää viimeistään kertoa työnantajalle

Olen töissä piilotellut molempien lasten kohdalla nt-ultraan asti. Ja vaikeaa oli! Pieni varsi ja vatsa pullahtaa heti esiin.

Pidin löysiä tunikoita ja onnistuin aika pitkälle. Tosin pahoinvointi paljasti alaa ymmärtäville jotain varsin aikaisin.

Raskausviikko 22 menossa enkä ole piilotellut vaan pitänyt ihan samoja vaatteita koko ajan. Työvaatteet on ihonmyötäiset ja nyt alkaa huomata tutuista asiakkaista että katsovat mua vähän että onkohan tuolle maistunut kalja ja kebab turhan hyvin. Samoin ne tuttavat ketkä ei vielä tiedä. Mahaa ei raskausmahaksi arvaisi vaan lähinnä just semmoinen lihomispömppä, vaikkakaan kiloja ei ole tullut ensimmäistäkään. Jännä nähdä millaiseksi se sitten muuttuu. Olen tosi pienikokoinen niin voi olla kyllä hassun näköistä jos kovin paljon tähän lihomismalliin paisuu vatsa. :joyful:

Takaisin