Raskausvatsa ja tyylikäs pukeutuminen

Nepeta Cataria

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinämammat 2016
Elomammat 2018
Eloäidit 2020
Helmikuiset 2022
Toukokuiset 2024
Kävin viimeksi eilen ihmettelemässä vaatekaupoissa ja yritin löytää ostettavaa. Mutta ei! Yritän siis löytää jotain siistiä ja fiksua päällepantavaa, silloin kun pitää työpaikalla näyttäytyä... Mutta en haluaisi käyttää mammakaapujakaan vielä. A-linjaiset ja jäykkäkankaiset paidat ainakin tuplaava leveyteni. :(

Ehdin jo vähänaikaa riemuita, kun huomasin et kevään trendeissä olisi A-linjan tapaan leveneviä t-paitoja -- välttyisin ostamasta varsinaisia mammavaatteita, jotka jotenkin ovat kökön mallisia (ainakin mitä henkkamaukalla selasin) -- mutta vaikka A-linja tuntui mukavalta päällä, niin se korostaa liikaa mahaa. Tuut tuut! Juna tulee, eikun minun suoraan eteenpäin kasvava vatsani! ...

Toistaiseksi mahdun vielä hyvin tavallisiin trikoopaitoihin, erityisesti pitkähelmaisiin jotka antava paremmin anteeksi kasvavan vatsan ja helman ylönousu ei häiritse samaan tapaan kuin lyhyemmissä paidoissa.

Mutta, kaipaisin vinkkejä asiatyylin pukeutumiseen ison vatsan kanssa, kun pitäisi itse olla persoonana pääroolissa, ei se vatsa! Miten olette ratkaisseet ongelmaa?

Ei ole tähän ratkaisua, mutta olen pohtinut ihan samoja ajatuksia. Tunikat ja A - malliset vaan isontaa. Toisaalta en haluis tiukoilla trikoopaidoilla hirveästi korostaa mahaa töissä, varsinkaan yhteistyökump. kanssa. Vaatekauppoja olen yrittänyt kiertää, mutta tuloksetta. Seuraavaksi pitänee surffailla netti läpi ja etsiä ideoita. Mammavaatteita ei huvittaisi ostella. Vaikeaa...

Mammavaatteista vaan voisi löytää niitä istuvia, mutta ei mahaa korostavia. Ootteko vilkaisseet kirppikseltä mammavaatteita? Tampereen seudulla on ainakin noita lastenvaatekirppiksiä joilla on myös kivasti mammavaatteita.

Minulla on pistanyt silmaan kuninkaallisten kaunis raskausajan pukeutuminen. Meista ei kellaan ole tietenkaan armeijaa henkilokuntaa vaatteitamme hankkimassa (eika tuhansia euroja kaytettavissa tahan tarkoitukseen), mutta vinkit voi saada ilmaiseksi googlaamalla vaikka Ruotsin ja Englannin kuninkaallisten tuoreita raskauskuvia :)

Lastentarvikekirppareilla on tosiaan edullisesti mammavaatteita, joista voi vielä hyvällä tuurilla saada omansa pois, jos myy eteenpäin. Itellä on parit mammafarkut ja pari mammapaitaa, mutta töissä käytän lähinnä pitkiä toppeja ja auki olevaa neuletta. Ja niitä housuja. :'D Toki noi topit on tiukkoja, että jos haluaa saada mahaa vähän piiloon, niin sitten eivät ole parhaita. Mutta esim cubukselta oon ostanut kohtuu edullisesti pitkiä ja venyviä toppeja, jotka toimii sekä raskaana, imettäessä että vielä sen jälkeenkin. :) kesäksi mulla on pari ihanaa mekkoa odottamassa ja kirppikseltä löysin eurolla shortsit. Toinen mekko on hm:n mamamallia ja toinen voglian normaalimallinen (oli ehkä -70% alessa, niin ei ollut enää kovin kallis). :D

Suosin itse siistinä pukeutumisena mekkoja tai ylipitkiä paitoja (esim. kauluspaita tms) johon voi myös yhdistää vyön. Löysin jokin aika sitten Vilasta todella siistin hihattoman pitkän kauluspaidan, jossa mahan kohdalla kivasti tilaa. On erittäin siisti mammahousujen ja pitkän neuletakin kanssa. En ole itse ostanut vielä muita mammavaatteita kuin housuja, tuntuu tosiaan muu valikoima olevan jotenkin telttamaista ja tyylitöntä...

Takaisin