raskaustestit

  • Ketjun aloittaja Marja-Leena
  • Aloituspäivämäärä
M

Marja-Leena

Vieras
Kuinka luotettavama pidätte raskaustestejä? Entä juuri Clear blue testiä jossa näkyy viikot, tai noin aika hedelmöittymisestä.
 
Menkkojen olisi pitänyt alkaa noin 11.9, ennen sitä tunsin jo "raskausoireita" mitä minulla aina ennen menkkoja, alavatsa kipeä ym. Tein Clear Blue testin ma 16.9 ja näytti "Raskaana 2-3" eli hedelmöityksestä 2-3 vko.
Voiko näihin luottaa? kokemuksia. Edell. kuukautiset olivat 12.8.
 
Kyllä ihan tavallisetkin raskaustestit ovat melko luotettavia ja varsinkaan vääriä plussia en ole koskaan kenenkään kuullut saaneen. Itsekin käyttänyt tuota clearblueta ja luotettava oli, kysyin vielä neuvolasta että käynkö varuilta labroissa testeissä mutta ei tarvinnut.

Onnea plussasta :)
 
Niin ja kun menkat jo monta päivää myöhässä ja testi näyttää plussaa niin eipä siinä oikein enää ole epäilyille varaa, itse ainakin tuossa vaiheessa luottaisin jo täysin :) Toki keskenmenoja sattuu mutta tällä hetkellä ainakin olet raskaana!
 
Korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta tuo on se ns. suurin viikkomäärä, jonka Clear Blue näyttää. Eli raskaus voi olla jo pidemmälläkin? Itselläni ainakin kävi näin, että testi näytti tuon 2-3 viikkoa, mutta todellisuudessa taisi olla menossa joku 4-5 viikko.
 
Suurin viikkomäärä hedelmöittymisestä näkyy testissä 3+ merkkinä. Aivan täysin ei voi noihin viikkonäyttöihin luottaa, jokaisella hcg hormonin nousu on yksilöllistä, joten testi voi näyttää väärinkin. Myös silloin jos hedelmöittymisestä on kulutunut jo useampia viikkoja, esim 6, voi hormonimäärä olla jo niin paljon että testi näyttää mitä sattuu. Onnea raskaudesta! :)
 
Takaisin
Top