Raskaustesti

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja örkki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

örkki

Näppärä viestien naputtelija
Niin mikä ja mistä saa, niitä parhaimpia, luotettavimpia raskaustestejä? Eli mitä kukakin käytti ja mikä on kokemuksenne? Tänne siis myös voi laittaa linkkejä sivuille, joista voi tilata, ku tiedän, ett jotktu ovat tilailleet niitä netistäki.

varmasti tarpeellinen ketju. joten:

kokemukset:

on se sitten halpa tai kallis testi- plussaa on näyttänyt oikeeseen aikaan. tai haamua.
mutta en ole ikinä testannut haamua toooodella aikaisessa vaiheessa (ja sitten negaa..)eli aina olen ollut raskaana, jos haamu tai +
joten aikas oli turha vastaus.

Minä tilasin testejä mammaksi.fi sivustolta ja heidän testeillään(david merkkinen) sain ihan selkeän/vahvan "haamun" rv4+2
Eli viivat eivät olleet yhtä vahvoja.
Vahvistuksen tälle tein vielä muutamaa päivää myöhemmin apteekin omalla testillä ja sain myöskin haamun tosin vielä tummemman.

Mä ostin punakoteloisen raskaustestin tavallisesta ruokakaupasta, nimi tais alkaa PRE... Paketissa kaks testii, odotusaika 3 (tai 5) min, mut mulla tuli se raskautta näyttävä viiva 15 sekunnin päästä. Luulin, että testi oli rikki tai tein sen väärin, mutta raskaana oltiin.  

poikkean aiheesta... mutta ihanaa nyytti että sinäkin jo porskuttelet noin pitkällä odotuksessasi! <3 

Starletin kanssa samoilla linjoilla. S-marketista ostin minäkin niitä testejä. Kahden testin paketti maksoi muistaakseni 5e ja toiminut ainakin mulla tähän asti ihan moitteetta. Noilla pääset siis halvalla.

Apteekista voit ostaa myös sen uuden mallisen raskaustestin, mitä voit käyttää monta kertaa. Maksaa huomattavasti enemmän, mutta toki jos joutuu kuukausitolkulla sitä lasta yrittämään, niin voi tulla käytössä loppujen lopuksi edullisemmaksi.

Sellasen pikkusena vinkkinä noiden haamujen ja muiden suhteen. Vahvimman tuloksen saat aamuvirtsasta, että siitä mä olen yleensä noita testejä tehnyt ja vahvimman tuloksen joka kerta saanut. Alle 8% kaikista naisista raskaustesti näyttää positiivista, mikäli sen testin tekee aikaisemmin kuin sinä päivänä, jolloin menkkojen pitäis alkaa. Siis mikäli on ylipäätään raskaana [:D] Itelläni se näytti plussaa jo 7 pv aikaisemmin, vaikka tuo testi olikin pelkkä varmistus. Oireet oli niin selvät, että tiesin jo kun aloin tuota edellistä testiä tekemään.

mammaksi.fi ja kotitesti.fi oon tilannut raskaus- ja ovistestejä. Plussakokemuksista en voi vielä kertoa raskaustesteissä kun ei sellaisia ole ollut, mutta itse firmat on olleet tosi toimivia ja nopeita toimituksissaan. Ovis on löytynyt noilla.

Mä tein predictor-testillä. Yhden ainoan testin tein. Sen jälkeen en uskaltanut jos olisikin ollut nega [:D]
Toimi mulla, näkyi 17.7 ihan selkeä plussa. (tai kaks viivaa siis..) Viikkoja silloin oli joku 3-5.... Olen myös kuullut joidenkin valittavan tästä testistä. Eli aika monissa testissä varmaan eriäviä mielipiteitä. 

RFSU:n raskaustestit maksaa noin 5€ 2kpl..liuskatestejä ovat ja halpojakin mutta minun kohdalla ainaki näyttäny plussaa jo viikko oviksen jälkeen...

Juu minämyös tuolla RFSU:n testillä testannut ja tosi hyvin toimi. Marketeista saa ja on edullisia kahden kappaleen pakkauksia. Mulla ekan plussan näytti rv 4+3 suunnilleen. Ainoo et on pikkasen apteekin testiä työläämpi kun tikkuun ei voi pissiä suoraan vaan täytyy olla joku kuppi. Mut kertakäyttömuki tms. toimii siihen tarkoitukseen.

Minä testasin kuukautisten oletettuna alkamispäivänä negatiivien City-Marketista ostetulla halvalla liusketestillä. negatiivinen. Kaksi päivää siitä uusin sen, ja taas negatiivinen. ajattelin, ettö olkoon testaaminen, mutta mies olis paljon toiveikkaampi. Siitä kahden päivän päästä pissasin Clearblue- testiin ja plussa se oli ennen kuin ehdin edes pyyhkiä.

Varmaan oli alkuun raskaushormonia vähänlaisesti. Ainakin ultrassa sanottiin, että vauva on himpun pienempi kuin raskausviikot sanoo. Ehkäpä ei siksi näkynyt heti, vaikka kuukautiset olikin myöhässä. Olen aina ollut niin kellontarkka niiden alkamisessa, että tuo viisi päivää myöhässä olikin jo ihan kummallista.

Itse kokeilin silloin aikoinani Onni-raskaustestiä, jota saa 1 tai 2 kappaleen paketeissa ja hinta tais olla tuolla 2 kpl/paketti n. 10 e. Ensimmäisellä kerralla kun testasin, niin raskausviikkoja oli tasan 5 ja kyllähän se "plussa" oli silloin jo melkein yhtä vahva kuin kontrolliviivakin. Eli meillä ainakin Onni toimi [:)].

Katusutariina, aamupissistä molemmat haamuni sain. Pakkauksissakin yleensä lukee että aamupissasta saa varmimman vastauksen.
Magenta *Halit*

Mie sain haamuviivan predictorilla kp 27 ja clear bluen digitaalitestillä selkeän "raskaana 1-2" kp 28..ja kierto miulla siis 30 päivää :D

Minä tein jouluaattona positiivisen tai siis haamun kotitestin liuskatestillä.
Sen jälkeen tein uudestaan apteekin omalla ja clear bluen testillä, ja negaa näytti kummatkin. Tein nuo testit siis eri päivinä.

Itse en ainakaan ostaisi noita halpoja liuskatestejä. Ainakin minun kohdalla sain väärän plussan.
Mutta joidenkin kohdalla saattaa näyttää oikeaa tulosta, mutta itse ainakin menetin luottoni halpoihin liuskatesteihin!

Mun on ihan pakko sanoo tää niille, jokka ovat pettyneet halpaan testiin. Niitä raskauksia alkaa ja loppuu ilman sen kummempaa syytä. Kalliitkin testit voivat näyttää ensin plussaa ja seuraavana päivänä negaa. Se on vähän kuin autojen kanssa. Halvalla autolla voi hyvin ajaa 600 000 km ilman sen kummempia vikoja, kunhan on polttoainetta ja öljyt ja muut nesteet ja paikat kunnossa. Sit uusi kallis kehuttu auto voi topata 2 000 km jälkeen johonkin tietokonevikaan tai muuhun. Mä en lähtis missään testissä luottaan ensimmäiseen tulokseen tai haamuihin. Vaiks kalliskin testi näyttäs plussaa, odottaisin raskausoireita ja ensimmäistä ultraa ennen kuin uskoisin. Turha sitä on ruveta testejä syyttelemään, jos elämä jää elämättä raskautumista odotellessa. Kyllä se vauva tulee sit, kun on sen aika.  

tulin tänneki nyt sanomaan että...
noita kotitestin liuskamallisia raskaustestejä en osta enää.
tein niitä parikin,sain viivanpaikan/haaalean haamun.
vaikka plussata olis pitänyt.
kun niiden pitäis olla vielä herkkiä.
mulla siis km nyt menossa,mutta kun testasin,
veressä hcg taso sen verran iso (verikoe tehtiin) että olis pitänyt kirkas plusssa tulla,
muista testeistä tuli kyllä.
että niihin meni mun luottoni kyllä nyt.
ja kokeilin kolme eri kertaa, ihan siis mielenkiinnosta.
eli en suosittele niitä.
minäkin niitä käyttänyt esim tilanteissa joissa piti "tarkistaa" tilanne.

eipä muuta.
mulla on nuo clear bluen testit toimineet moitteitta.
nuo digitaaliset siis.

eli muillakin ollut kokemusta samasta testistä,
eli siihen tulee siis jokatapauksessa se haamu/viivanpaikka.
mähän sen jälkeen tein muun merkkisiä testejä,jotka oli plussaa heti.
mutta kauhean kurja testi kumpaankin suuntaan.
joko luulet olevasi vaikket ole tai sitten et saa tietää olevasi vaikka olet.

Taidanpa nostella tämän sivun taas ylös... jotta voitte kertoa lisää kokemuksia siitä mikä testi oli se hyvä testi [;)] Ite en osaa viel sanoa ku olen testaillut vaa negoja.

Mulla on sofi one step kasetti-testit kotitesti.fi:stä aina näyttänyt oikein.Hintaa taitaa olla muutaman euron kappale, mitä useamman tilaa, sitä halvemmalla luonnollisesti saa. Niissä siis se pipettiannostelu, eli pissa kuppiin ja pipetillä kolme tippaa testikuoppaan. Negat selvinä negoina ja plussa kuukautisten alkamisesta seuraavana iltana selvänä punaisena viivana.

Silti piti tehdä vielä ClearBlue seuraavana päivänä, ihan mainoksen orjana [:D]

Takaisin