Raskausoireita ilman raskautta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaasupallo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

Kaasupallo

Vieras
Tässä on nyt jatkunut joka aamu ja ilta pahoinvointi ja kaikki muutkin raskausoireet. Menkat ei oo tullu 3 kuukauteen. Raskaana en kuitenkaan ole, kun ultrassa ei näkynyt muuta kuin oikeassa munasarjassa jotain kummallista. Ei kerrottu mitä se oli. Mistähän nämä oireet voi johtua

Tässä on nyt jatkunut joka aamu ja ilta pahoinvointi ja kaikki muutkin raskausoireet. Menkat ei oo tullu 3 kuukauteen. Raskaana en kuitenkaan ole, kun ultrassa ei näkynyt muuta kuin oikeassa munasarjassa jotain kummallista. Ei kerrottu mitä se oli. Mistähän nämä oireet voi johtua
Kuulostaa oudolta! Onko raskaustesti kuitenkin nega ja kohdunulkoinen raskaus poissuljettu?

Joo testi on negatiivinen ja mulle ei kerrottu mitään että siellä olis jotakin, joten en siis 90% varmuudella oo raskaana

Tuli ekana mieleen, että kyse voisi olla tuulimunasta. Hedelmöittynyt munasolu kehittäny kohtuun ainoastaan tyhjän sikiöpussin. Sikiötä ei siis muodostu lainkaan, mutta raskausoireita kyllä on. Tosin testin pitäisi muistaakseni olla positiivinen. Mutta varmaankin olet menossa jatkotutkimuksiin?

Hei, tässä on näköjään ollut vähän samalainen tilanne kun mulla nyt. Eli menkat loppui eilen oli niukat ja ekat 2 päivää kivuliaat. Ei oo tullu elokuussa. Kävin lääkärissä johtimessa näkyi joku möykky. Mahaa katsoin tänään ja ON TODELLAKIN KASVANUT. Oon normaalisti tosi hoikka. Ja jos olisin raskaana olis menossa kohta joku vk 20

Hei, tässä on näköjään ollut vähän samalainen tilanne kun mulla nyt. Eli menkat loppui eilen oli niukat ja ekat 2 päivää kivuliaat. Ei oo tullu elokuussa. Kävin lääkärissä johtimessa näkyi joku möykky. Mahaa katsoin tänään ja ON TODELLAKIN KASVANUT. Oon normaalisti tosi hoikka. Ja jos olisin raskaana olis menossa kohta joku vk 20
Tehtiinkö lääkärissä raskaustesti? Tai toivottavasti tehtiin!

Tuli ekana mieleen, että kyse voisi olla tuulimunasta. Hedelmöittynyt munasolu kehittäny kohtuun ainoastaan tyhjän sikiöpussin. Sikiötä ei siis muodostu lainkaan, mutta raskausoireita kyllä on. Tosin testin pitäisi muistaakseni olla positiivinen. Mutta varmaankin olet menossa jatkotutkimuksiin?
Juuri tämä. Minunkin äidilläni on ollut tuulimunaraskaus ( 80-luvulla), jolloin raskaustestit eivät ehkä olleet tämän päivän tasoa. Minä olen tavallaan toinen raskaus, vaikka se ensimmäinen ei aito ollutkaan. ( 80-luvun alkupuolen lapsi olen minäkin)

Joo, lääkärissä otettiin verikoe joka valmistu melkein heti. Näytti negaa mutta voiko siihen luottaa + olen ulkomailla sellaisessa maassa jossa terveyden huolto ei vastaa lähellekkään Suomen tasoa. Nyt pullahtaa jo napakin niin onko tässä enää mitään epäselvyyttä😰

Joo, lääkärissä otettiin verikoe joka valmistu melkein heti. Näytti negaa mutta voiko siihen luottaa + olen ulkomailla sellaisessa maassa jossa terveyden huolto ei vastaa lähellekkään Suomen tasoa. Nyt pullahtaa jo napakin niin onko tässä enää mitään epäselvyyttä😰
Onko siellä kaupassa/ apteekissa myynnissä raskaustestejä? Saisitko niitä tilattua netin kautta...
Onko sinulla muutoin ollut säännölliset menkat?
Navan/ vatsan pullotusta voi aiheuttaa moni muukin. Ultraanhan sinun pitäisi päästä.

On täällä joissain kaupoissa myynnissä. Ei ole ollut säännökliset yhtään ja normaalisti tulee ajallaan ja kestää 4 pvä. Nyt ne on jääny välistä tai kestäny max 2 pvä ja ollu tosi niukat. Ja en usko että mistään muusta nyt turvotus voisi johtua koska maha on sellanen niiku raskausmaha yleensä on, eikä semmonen löysä että olis läskiä tms. ja oon tosi hoikka muutenkin. Ultrassa kävin reilu kuukausi sitten ja läysivät jonkun möykyn, mutta eivät suostuneet kertomaan mikä se oli.

Nestettä vatsassa? Siitä tulee juuri tuollainen raskausvatsa kun sirä on paljon.
Kannattaa pitää mieli siinä mielessä avoimena, jos onkin jostain muusta kyse kuin raskaudesta, ja jos tarvitset johonkin muuhun terveydelliseen asiaan hoitoa.

On täällä joissain kaupoissa myynnissä. Ei ole ollut säännökliset yhtään ja normaalisti tulee ajallaan ja kestää 4 pvä. Nyt ne on jääny välistä tai kestäny max 2 pvä ja ollu tosi niukat. Ja en usko että mistään muusta nyt turvotus voisi johtua koska maha on sellanen niiku raskausmaha yleensä on, eikä semmonen löysä että olis läskiä tms. ja oon tosi hoikka muutenkin. Ultrassa kävin reilu kuukausi sitten ja läysivät jonkun möykyn, mutta eivät suostuneet kertomaan mikä se oli.
Oletpa sinä missä tahansa maassa niin kyllä ultraaja olisi raskaudesta onnittelut.
Möykky saattaa sotkea aineenvaihdunnan tai olla jopa syöpä...eli sinuna hakeutuisin kansainväliselle lääkäriasemalle, mikäli se vain on mahdollista.

Joo aivan varmasti 18-vuotiaalla täysin terveellä ja itsestään hyvin huolta pitävällä nuorella ihmisellä on syöpä!

Noh onhan niitä syöpiä lapsillakin, että ei se nuori ikä sitä valitettavasti estä.

Jos kuukausi sitten on ultrattu ja raskaus olisi silloin ollut noin raskausviikolla 15, niin olisi siellä ultrassa kyllä näkynyt aivan selvästi vauva, ei enää mikään möykky. Vai oonko nyt ymmärtäny jotain väärin? 🤔

Sinuna menisin uudestaan lääkäriin selvittämään mikä se möykky on. Tsemppiä ☺️

Kyllä syöpiä on myös nuorilla itsestään huolta pitävillä ihmisillä. Esim. puolisollani oli kaksi alle 30-vuotiaana ja lapsillakin tosiaan syöpää. Kyllä raskaus olisi verikokeessa näkynyt on sitten terveydenhuolto mitä hyvänsä tasoa. Suosittelen kyllä uudestaan lääkäriin menoa.

Jos on kuitenkin raskaus epäilys ja ollut suojaamattomassa yhdynnässä ja käynyt lääkärissäkin niin ehkä se raskaus on jäänyt huomaamatta. Ei se nyt niin mahdotonta olisi esim. mulla oli hcg sen verran alhaalla että sitä näkyi mutta silti annettiin väärä diagnoosi. Nää mammapalstan omat tohtorit vois nyt vaikka käydä itse siellä lääkärissä ennen kun alatte enempää diagnosoimaan ihmisiä keskustelun perusteella😊

Jos on kuitenkin raskaus epäilys ja ollut suojaamattomassa yhdynnässä ja käynyt lääkärissäkin niin ehkä se raskaus on jäänyt huomaamatta. Ei se nyt niin mahdotonta olisi esim. mulla oli hcg sen verran alhaalla että sitä näkyi mutta silti annettiin väärä diagnoosi. Nää mammapalstan omat tohtorit vois nyt vaikka käydä itse siellä lääkärissä ennen kun alatte enempää diagnosoimaan ihmisiä keskustelun perusteella😊
Toki, mut jos raskaus on raskausviikolla 15+ niin kyllä se HCG jo näkyy ja vauva siellä ultrassa, vaikka se laite olisi mikä peruna 🙈

Kukaan ei täällä varmasti ole diagnosoimassa, vaan kehottamassa menemään lääkäriin oikean diagnoosin löytämiseksi. Jos raskaus on pitkällä se näkyy aivan varmasti verikokeessa ja ultrassakin luulisi näkyvän muutakin kuin möykky. Se voi olla tuulimuna tai keskenmennyt raskaus. Se voi olla syöpä. Se voi olla jokin muu vaiva. On kyse mistä hyvänsä, on lääkärissä hyvä käydä asian selvittämiseksi.

Varmaan se diagnoosi olisi tullut jos olisi ollut syöpä tai jotain muuta VAKAVAA joten miksi jankuttaa syövästä?!? Onhan lääkärit aiemmminkin erehtyneet raskauksista joten ei olisi ensinmäinen kerta.

Takaisin