Raskausoireet/oireettomuus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Marikata
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M

Marikata

Vieras
Olen nyt 9+4 raskaana ja olen kummastellut omaa oireettomuuttani tai oikeastaan niiden vähyyttä. Ainoat oireet ovat olleet väsymys, ummetus sekä rintojen aristus. Nämäkin oireet ovat helpottaneet pikku hiljaa ja oikeastaan eivät vaivaa enää ollenkaan.

Nyt pelottaa (etenkin yhden km jälkeen) että jatkuuko raskaus normaalisti, vaikka oireet helpottavatkin tai muuttuvat raskauden edetessä? Seuraava ultrakin on vasta kuukauden päästä.

Mites teillä muilla? Onko oireet kadonneet/helpottaneet ja raskaus silti edennyt kuten pitääkin?

Mä en ees alkuun olisi muuten huomannut olevani raskaana, mut rinnat tuli niin kipeeksi ja kasvoi nopeasti. Söin siis pillereitä, et ei olisi pitänyt tulla, mut nii vaan masu kasvaa. <3 no alku oli tosi hankalaa verta tiputteli ja sit alko suoraan tosi kovat pahoinvoinnit. Olin tyynyn ja peiton kanssa wc:n lattialla. Sit on koko matkan ajan ollu liitoskipuja ja ne ei oo kivoja. Nyt sit alkoi närästää kunnolla ja aloin uudestaan oksentamaan sen takia. Nyt rv27+1.

Juu ei sitä itselläkään välttämättä olisi huomanut raskautta jollei rinnat olisi kipeytyneet ja jollei asiaa olisi niin kovasti yrittänyt ja toivonut...

Nyt ollut "oirewetonta" eloa jonkin aikaa niin vähän ihmettelen. Onneksi mies meni ja varasi ylimääräisen ultran parin päivän päähän niin päästään tarkistamaan tilanne.. Ja muutenkin pääsee näkemään pikkuisen kunnolla. Edellisessä ultrassa kun näkyi vain pieni papu.

Oon nyt 12+0 ja viimise 2 viikkoo on ollu aika vähäoireista. Se laitto päähän kaikkia ajatuksia mutta tänään nt-ultrassa oli kaikki ok.

Moikka! raskauteni on tosi alussa (4+3) eikä oireita juuri ole. Tällä viikolla on ollut menkkamaista jomotusta muutamana päivänä ja nänejä on vähän nipistellyt välillä. Rinnat eivät ole ollenkaan kipeät eikä turvonneet. Alaselkäkin oli alkuviikosta vähän kipeä, mutta se saattoi johtua sieniretkistä viime suunnuntaina. Ilatisin olen vähän palellut, mutta en tiedä onko raskaudesta johtuvaa vai onko meillä liian kylmä sisällä (+20). Minulla on yksi kkm takana ja silloinkin oireiden vähyys pelotti. Mutta toivotaan nyt parasta! :-)

Itse kävin viime viikolla myös nt-ultrassa ja kaikki oli aivan mainiosti. Nyt kuulemma pitäisi niiden vähäistenkin oireiden alkaa kadota pikku hiljaa :)

Kesällä kun ekan kerran olin raskaana niin tuli jo varmaan rv5 rinnat tosi kipeiksi. Tämä raskaus kuitenkin meni kesken niin eipä muita oireita ehtinyt tulla.
Nyt olen rv7 ja rintakipuja ei ole ollut ollenkaan, sen sijaan olen ollut todella väsynyt ja melkein kokoajan pieni pahaolo ja kuvotus, varsinkin ruokailun jälkeen. Siksi olenkin yrittänyt syödä paljon kevyemmin tai pienempiä annoksia.
Kokoajan on myös aivan turvonnut olo ja vaikka yrittäisi vetää vatsan sisään niin se jää pömpöttämään. :D

Juu ei itselläkään tuo tajuton uupumus ole mihinkään kadonut vaikka kuulemma tällä toisella kolmanneksella ei pitäisi mitään oireita oikeastaan olla.

Alussa oli vain tissit kipeenä ja menkat puuttui. Vähän jotain kuvotuksen tunnetta ja hieman normaalia enemmän väsymystä oli havaittavissa siinä viikoilla 9-11. Siinähän ihmeteltiin, että onkohan tuolla masussa edes ketään mutta kyydissä on pysynyt ja kohta nähdään, kuka sieltä tulee. :Heartred

Omasta mielestäni mulla on ollut hyvinkin oireeton ja helppo raskaus. Mies kyllä sanoi, että alkuaikoina valitin joka päivä jostain olosta. Helposti olisi kuitenkin voinut olot ja oireet jäädä huomaamattakin, jos ei olisi tiennyt olevansa raskaana.

- rinnat vähän arat
- neonkeltaista virtsaa, vaikka juon paljon vettä
- pieniä tuntemuksia vatsassa
- olo on hyvä ja energinen

Rv 5+1 menossa.

Täällä myös melko oireeton alkuraskaus ja olen kyllä stressanut sitä, onko raskaus jatkunut. Toisaalta, itsellä taas keskenmenoon päättyneessä raskaudessa voimakkaita oireita oli koko ajan ja kuitenkin meni kesken (ilman mitään vuotoja tms.). Kai se taitaa olla niin, että jokainen raskaus on yksilöllinen ja oireista/oireettomuudesta on hyvin vaikea päätellä mitään. Eri asia sitten jos tulee voimakkaita kipuja tai runsasta vuotoa...mutta täytyy vaan malttaa mielensä, kunnes pääsee ultraamalla katsomaan, mitä kohdussa on :-) on vaan niin piinallista odottelua!

Nyt siis viikolla 6 mulla on vähän rintojen turvotusta ja satunnaista kiristystä, ei mitenkään pahaa, ja myös vatsassa erilaisia tuntemuksia, pientä vihlontaa välillä. Iltaisin tulee väsy aikaisin. Toistaiseksi ei mitään kummempaa.

Onko kukaan raskaana oleva enää mittaillut lämpöjä positiivisen testin jälkeen? Itselläni oli viime raskaudessa iltalämpötila ovulaatiosta asti korkealla (38+), joten nyt tämä 36,5-37 iltalämpötila vähän pelottaa. Aamulämmöt ovat olleet nyt noin 36,5, edellisestä raskaudesta en niitä muista.

Itsellä on todella oireeton alku kyllä ollut, ei minkäänlaista pahoinvointia, rintoja ei arista ollenkaan, viikolla 5 oli menkkamaisia nippailuja alavatsassa. Nyt 7+0 viikolla ja ei mitään muuta oiretta kuin väsymys. Jännittää kyllä, et onko tuolla oikeasti ketään kotona kun olo on ihan tavallinen. Mutta kaippa täytyy vaan olla onnellinen ja tyytyväinen jos näin vähällä pääsee. Varhaisultra kyllä kiinnostaisi, mutta yritän malttaa sinne viikolle12 kun normi ultra olisi..

Täällä taas oireilu/oireettomuus edennyt seuraavanlaisesti:

rv 5 + alkoi jokapäiväinen, suht pieni kuvotus. Ruoka ei maistunut. Rinnat oli arat ja pinkeät.
rv 6heti alussa oksensin ensimmäisen kerran ja sen jälkeen joka ikinen päivä aina viikon 7 puoliväliin saakka. Sitten pahoivointi helpottanut päivä päivältä ja nyt rv 8+2 jäljellä enää pahoivointi joka tulee jos on liian pitkään syömättä. Pahoinvoinnin helpottamisen myötä myös rintojen arkuus vähentynyt merkittävästi.

Ehdin jo huolestua, että onko masussa enää ketään, mutta tänään ultrassa nähty vahva syke. :flower

On tämä oireilu/oireettomuus kyllä melkoisen stressaavaa :wideyed:.

Takaisin