Raskausoireet ja huimaus

BriaErenia

Silmät suurina ihmettelijä
Elikkäs oliko teillä huimausta kun olitte raskaana ja oliko se kuinka pahaa? Itellä on ollu pahoinvointia ja huimausta jo n. viikon verran ja aika pahana asteikolla 1-10 7 tai 8

Oli alussa joo viikoilla 5-8. Kokoajan huimasi, sairaslomaa hain ja päivystyksessäkin kävin makaamassa. Autolla ei pariin viikkoon uskaltanut ajaa.

Vielä en ole kokenut huimausta tässä raskaudessa. Edellisen kanssa oli sen verran pahaa huimausta, etten oikein uskaltanut lähteä mihinkään kun pelkäsin että pyörryn ( pyörryin useamman kerran). Huimaus alkoi viime raskaudessa ehkä viikolta viisi ja kesti sinne 16 viikkoon. Huimauksen kanssa myös pahoinvointia.

Täälläkin on huimausta, viikkoja 5+2, ja välillä tuntuu ettei pystyssä meinaa pysyä. Onko muilta mitattu paineita?

Täällä oli lauantaina saunan yhteydessä ekaa kertaa ihan kunnolla... Oltiin vielä sukulaisilla niin kivasti veli, sen vaimo sekä pikkuserkku vaimoineen sai todistaa kun oli tajun lähtö aika lähellä. Kerkesin istumaan ja mies kiltisti kyllä anto mehua kun pyysin vaikka ite istuin ihan kannun vieressä jo siinä vaiheessa. Koskaan ennen ei oo noin pahasti sumentunut...

Torstaina mitattiin paineet neuvolassa 104/67. Mulla on aina ollut tuota luokkaa...

Huimausta täälläkin ja lievää pahoinvointia. Verenpainelaite löytyy omasta takaa ja paineet on kyllä kunnossa.

4+5

Täälläkin oli tosi kovaa huimausta n viikko ennenkuin plussasin. Nyt mennyt jo oikeastaan kokonaan ohi. Rv 5+4 tänään :)

Minulla oli tänään oikeastaan ekan kerran huimausta. Etovaa oloa ollut positiivisesta testistä asti eli tasan viikon verran.

Muumimamma-84 5+2

Hui, mulla alkoi tänään yhtäkkiä päässä heittää ja näkökentässä uimaan siittiöitä (:D) vaikka vaan istuskelin. Jännä koska paineet ja hemppa oli ti neuvolassa kunnossa. Kun ei nyt jatkuvasti alkais vaivaan...

9+1

Tänään huimaus iski varottamatta kun olin ostaa koiranruokaa. Jännä kun seisoin ja juttelin myyjän kaa ni yhtäkkiä alko sumentaa. Ja sillo pari viikkoo sit vaa tullut edellisen kerran. Syyä ja juua pitäs muistaa useemmin vaikka ei janota tai nälätä :oops:

Minulla on muuten ollut aika oireeton raskaus, mutta väsymystä ja huimausta on ollut. Itselläni on kyllä todettu menieerin tauti, joka aiheuttaa huimauksen, mutta olen kuullut että raskaana voi esiintyä huimausta ilman todettua sairautta. :) voisko verensokerien heittely aiheuttaa? meneehän sitä energiaa enemmän kun toista ihmistä kasvattaa sisällään :)

Taitaa nyt raskauden myötä alkaa kostautumaan kun normaalistikin on paineet niin alhaset... Melkei joka toinen pv on ollu semmonen olo että nyt on istuttava ja juotava&syötävä että ei ala huimaamaan...

Siis mulla huimaa nykyään iltasin sängyssä. Voisinki mitata verenpaineen et tartteeks lakuja+salmiakkia lähtee ostaan..

Mie söin aamulla salmiakkia ja silti kahden aikaan tuli huimaus ja paha olo. Äsken nousin sohvalta ja taas huimas. :$

Rv 7+6

Takaisin