Raskauskomplikaatiot

SillySusie

Oman äänensä löytänyt
Hei, minulla todettiin päivystyksessä, jonne hakeuduin verenvuodon takia, etinen istukka rv 16. Onko kellään muulla samaa vaivaa? Istukka peittää osittain kohdunsuun, mutta voi hyvinkin siirtyä kohdun kasvaessa, muuten on edessä sektio. Mua pelottaa sektio ihan kamalasti, olin haaveillut luomusynnytyksestä, mutta näimpä taas nähdään, ettei synnytystä voi etukäteen suunnitella. Toivon kuitenkin, että se siirtyisi ja saisin kokeilla alateitse. Muilla kokemuksia suunnitellusta sektiosta?

Moi. mulla ei ole ollut etistä istukkaa mutta kun loppiaisena jouduin naistenklinikalle menee  tuli päätös kiirreelliseen sektioon. huonekaverina oli nainen samassa tilassa kuin ite oot ja sille yritettiin alatiesynnytystä mutta ei auennut niin joutui kanssasa sektioon.
Suunniteltu sektio ei ole kauhea kokemus mutta varautua saa,että on mahd. haavatulehdukseen tai kohtutulehdukseen mutta itellä meni se haavan paraneminen tosi hyvin ei kohtutulehdusta eikä haavatulehdustakaan  ja 3pv törkeä alavatsakipu vaan sentakia kun on tikit,mutta siihen saa tosi hyvät kipulääkkeet.Nyt on 6vko leikkauksesta ja lopputarkastus tehty eikä löytynyt mitään merkkejä tulehduksista. Itse tyytyväinen sektioon kun pikkanen muutenkin päätti sektiolla tulla kun oli poikittain ja pepputarjonnalla tulossa ja kääntö ei olisi ennee onnistunut kun oli kiinnittynyt pepusta.

Kysy kuitenkin kätilöiltä saatko yrittää alatien kautta vai ei ja kyllä ne synnärissä seuraavat tilannetta tarkkaan,että älä pelkää ja tressaa.

Mulla on kokemusta yhdestä hätäsektiosta ja kahdesta suunnitellusta. Älä stressaa, ei ole ollenkaan niin paha homma, kuin mitä voisi kuvitella! Ehkä se on vähän tylsää, että ei saa jännätä sitä, että milloin se lähtö laitokselle tulee ja vauveli syntyy, kun antavat sen sektio ajan hyvissä ajoin. Itse olen parantunut kaikista tosi hyvin ja nopeasti. Viikko sektiosta kävin vauvan kanssa neuvolassa poistattamassa hakaset haavasta jne ja ihan hyvin se autolla ajaminenkin sujui:) Ja toisen lapsen syntymän jälkeen pesin lattioita kun kotona kun laitokselta kotiuduin:D Sairaalassa hoidin itse vauvan heti leikkausta seuraavasta päivästä lähtien, eli heti kun sain jaloilleni nousta. Ensimmäisenä päivänä isi tai kätilöt hoitivat vaipanvaihdot..

SillySusie Mulla oli np-ultrassa istukka kokonaan kohdunsuun päällä. Viime pe oli rakenneultra ja istukka oli noussu kohdun etuseinämään pois kohsunsuun päältä. Oottele rauhassa jos se sieltä nousis.. :)

Takaisin