Kerron vaan lyhyesti itseni kohdalta, miksi näin aamuyöstä kirjotan tätä viestiä: Heräsin puol 4, kun naapurit tuli baarista ja koira on vielä opettamatta pois haukkumisesta. No sitten käväsin veskissä ja koitin saada unta sen jälkeen - eipä uni tullut ja alkoi mielessä juosta "mualiman parantelut". Toisen ja kolmannen kerran sitten pyörähdin vessassa. Puol kuudelta sitten siinä jääkaapille ja syömään.. nyt tässä syönyt ja juonut maitoa urakalla ..
kyllä se uni tulee vielä, mutta oli parempi nousta sängystä ja nyt valvomalla + syömällä väsyttää ihtensä takas unten maille.. mullehan on ihan sama kuitenkin jos nukun päivälläkin kun vapaata tässä on koko ajan. Ei sillä, etten koiraani kouluttas, mutta pitää mun itseni ensin jaksaa olla innolla siinä hommassa mukana. Mulle siis tuo unettomuus loppuraskaudessa on tietyssä kaavassa totisinta totta. Mut oon huomannu et yleensä jos oon tällain yöllä heränny, niin siinä on syynä ollu joku painava asia jota sitten oon kelannu liikaa illalla ennen nukkumaanmenoa ja aamuyöstä sit kun herännyt, niin asian käsittelyä jatkanut illasta (nyt tietty sama juttu ja asia painava).
Et uni tulee kyllä jatkossa, sen tiiän, kunhan: käsittelen asiat aamulla pois mielestä herättyäni (mielellään joskus 8-9 mais vasta) ja sit päiväsaikaan energian purkua liikuntaan, kunnon ruokailut ja päiväunetkaan ei ole pahasta. Mitä illemmas kohti päivä menee, sitä vähemmälle rankat ajattelutyöt + puhelimet, tietokoneet, tv:t ym. kiinni ja eikun lampaita laskemaan..... + sauna, hieronta, kuuma maito ym.
Kyllä edelleen luotan kehooni ja omaan kykyyni arvioida tilaani + että mieheni kyllä sanos jos huolestus ja sit menisin hakemaan ihan apuja ammattilaisilta. Paitsi kun ei sitä tässä tarvia vielä. Nytkin mulla ois jo unilääkettä kaapissa valmiina et sen napsisin ja uni sillä tulis. Mut se vaan, että sitten se unilääke alkas olemaan ehto nukkumiselle... ei hyvä........ ?! Mikä mieltäni tässä eniten painaa (mikä jäi illalla liikaa käsittelyyn yöksi) - onkin kysymys tulevaisuudestani: Tuo "unilääke" kaapissa.. lääkärien mukaan mun olis nyt otettava sitä heti kun mahdollista ja se että kuviohan olisi loppuelämän pitunen. Sillain vaatimattomasti.
Ja ne vaikutukset mitä sillä "unilääkkeellä" on tulevaan äitiyteenkin? Herääminen unenpöpperöstä lääkkeiden alaisuudesta esim. lapsen huutoon ym. on huomattavasti normaalitiloja vaikeampaa. Varmana.
Toisekseen tuo lääke (sen takia sen lopetinkin ja olen nyt ollut "terveen kirjoilla" raskauden yli puolet ajasta) - se aiheuttaa mulle itelleni harvinaisen tuskasta fyysistä olotilaa. -> Eli ei pahemmin motivoi ottamaan lääkettä. Etenkin kun järki vielä pelaa..............
Toki siis saisin unta. Mutta millä kustannuksella?
Jos vois kysyä niin kysysin: Mitä tekisit minuna tilanteessani?
-> Mut nyt painun takas unten maille ja lampaita laskemaan........->>>