Vastaa ketjuun

Tulen tänne kärkkymään kun minullakin todettiin radi rv 27+3. Rasituksessa paasto 5,4 ja 1h arvo 10,3 ja 2h arvo normaali. Olen täysin piikkikammoinen ja mukana kulkee muutenkin maidoton, gluteeniton ja munaton erityisruokavalio. Muutamia kasviksia myös näiden allergioiden vuoksi pois. Ekassa raskaudessa ei radia, mutta lihoin paljon ja vauva syntyi laskettuna aikana 4kg painavana. Tässä raskaudessa painoa on tullut vain 5kg. Olen vasta menossa hakemaan mittarit ja saamaan ruokavalio-ohjeistuksen neuvolaan, mutta oon nyt jo ihan rikki.

Mulla pco muuttui nyt tän osalta pcos ja se on varmaan se syy tähän heikentyneeseen sokerinsietoon. Mitä enemmän tätä mietin sen masentuneemmaksi tulen. Kaikki riskit kaikkeen kasvaa ja toitotetaan pelistä riskeistä ja siitä, miten voi sairastua raskauden jälkeenkin.

En mielestäni ole mitenkään armottoman ylipainoinen, esikoisesta jäi 10kg eli olin valmiiksi hieman painavampi kuin esikoisesta. Mahakin on paljon pienempi kuin ekan kanssa. Söin jo valmiiksi normaalisti ja olen nyt siirtynyt vhh. En usko, että pystyn palaamaan töihin ihan hetkeen, mulla epäsäännöllinen työ ja en pysty ajoittamaan ruokailuja ja pistämisiä työn oheen kovin hyvin. Pienikin stressi, jota mulla tulee töistä nostaa sokereita. Tietääkö kukaan saako tämän vuoksi sairaslomaa? On kuitenkin aika yleinen raskausajan sairaus/häiriö.

Otin tän tosi raskaasti, ekan päivän vaan itkin silmät päästä. Kaikki yritti lohdutella, että ruokavalio auttaa ja ei ole loppuelämän tuomio. Siltä minusta nyt kuitenkin tuntuu, että tämä on loppuraskauteen ihan maailmanloppu. Olin ensin kuukauden hengitystieinfektiossa ja sitten tuli tämä diagnoosi. En yhtään pysty nauttimaan tästä raskaudesta tän takia. Tunnen kehoni taas kerran pettäneen minut ja syytän itseäni. Ja jos ruokavalio ei auta niin sitten lääkitys, mutta pelkään jo valmiiksi niitäkin ja sitä, että lääkärit syyllistää vaan minua tästä tilasta. Synnytyskin tuntuu käsittämättömän vaikealta tämän asian vuoksi, vaikka viimeksi kaikki meni hyvin. 😔

Takaisin